Big Mommas Movie

hari ni daku offday hari ke 2...bosan plak duk rumah...so daku ajak adik daku yang kebetulan cuti jugak pergi tengok wayang kat seremban....


hari ni daku offday hari ke 2...bosan plak duk rumah...so daku ajak adik daku yang kebetulan cuti jugak pergi tengok wayang kat seremban...yey!! hapy.hapy...daku drive sendiri PD-Seremban lebih kurang 30 minit je kot...hehehe

bertolak jam 2.30 pm menunggu kawan adik datang sebab nak join sekaki tengok wayang...
emm ingatkan nak tengok movies "Hikayat Merong Mahawangsa" tapi alangkah sedihnya....sob..sob...menitis jugak air hidung ni...movie tu jam 7pm baru leh start... wuaaaaaaaa :(  daku mane boleh balik lambat...kalau jam 7pm start maknanya habis lebih kurang 9 pm.. dah lewat tu nak balik drive Seremban-PD...bahaya tu anak dara balik lewat malam....huhuhu sob..sob..

alkisahnya terpaksa la menonton movie "Big Mommas Like Father Like Son"


ok la...citer ni pon ok ape...

Sinopsis

Agen FBI Malcolm Turner (Martin Lawrence) telah pergi menyamar sebagai "Big Momma". remaja anak tiri-Nya Trent Pierce (Brandon T. Jackson) baru je lulus dari sekolah tinggi dan diterima di Duke University. Ia lebih memilih untuk meneruskan kuliah dan mengejar karier muzik sebagai seorang rapper bernama "Prodi-G". Malcolm membuat perjanjian dengan seorang lelaki, Cakty dan menempatkan 1 wayar di dadanya untuk mendapatkan bukti tentang seorang gangster Rusia bernama Chirkoff. dalam kes ingin mendapatkan bahan bukti Trent mengikuti Malcom sampai ke tempat kejadian..malangnya Cakty terbunuh dan Trent menjadi saksi pembunuhan itu. Untuk menjaga Trent selamat dan dari mendapatkan dibunuh oleh Chirkoff, Malcolm pergi menyamar sebagai Big Momma untuk ketiga kalinya. 
Trent bergabung dengan dia, akan menyamar sebagai anak saudara yang bernama Charmaine Big Momma's Daisy Pierce di sekolah seni persembahan. Trent cuba untuk mengembangkan cinta dengan salah satu gadis sebagai dirinya sendiri sementara "Big Momma" diminati oleh sekolah goofball Marine Kurtis Kool (Faizon Love).
Malcolm adalah mencari pendrive dengan bukti melibatkan rasuah Chirkoff di atasnya.Dia menyimpulkan bahawa itu tersembunyi dalam kotak muzik yang telah dicuri dari perpustakaan.  Akhirnya Chirkoff dapat menjejaki mereka di sekolah seni. Trent yang bercinta dengan Haley "tidak" muncul di showcase besar, maka "Charmaine" membantu Haley dengan lagu dan dari sedang stres dari penyamarannya Tetapi Charmaine terbongkar rahsia apabila dia membawa suara Trent dan kemudian (Malcolm, Trent dan Haley) tertangkap dan ketika mereka hampir ditembak, Kurtis dengan pantas menembak Chirkoff dengan pistol. Chirkoff akhirnya ditangkap. Setelah itu, Malcolm menandatangani borang perjanjian Trent untuk menjadi artis tapi Trent mengoyak borang perjanjian itu dan mahu pergi ke Duke. Filem berakhir dengan video muzik dari Trent / Prodi-G menyanyikan lagu nya Miracle liris dengan Malcolm muncul sebagai Big Momma.

pergh...terbaik movie ni! best..best...lawak giler..terbahak-bahak ketawa dalam panggung...opssssss..bukan daku sorang je gelak...yang lain jugak begitu ok..


layankan je muka tak bersalah ni...hehhee

ok bubye ^^

You Might Also Like

6 insan comel komen

  1. Syafiq rosli~ hahaha yalah SR lawak abis..kelakar lah time nak big mammos nak bogel untuk art..hahaha

    ReplyDelete
  2. nak g tgk jugakkkk lahhh....! hehehe

    ReplyDelete
  3. Sy nk tgk jgk~~~~

    ReplyDelete
  4. anis~ tengok la! best betul..tergelak2 jijah tgk..hehee

    ReplyDelete
  5. faezah~ best...tengok la...hehehe lawak2..

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!