Rayuan Jimmy Shanley ditinggalkan isteri

KEBIASAANNYA, isteri sering digantung tidak bertali, tetapi gelora yang berlaku dalam mahligai impian pengacara popular, Jimmy Shanley d...


KEBIASAANNYA, isteri sering digantung tidak bertali, tetapi gelora yang berlaku dalam mahligai impian pengacara popular, Jimmy Shanley dan isterinya Nursuhaila Eliani Shuhaimy, berlainan benar ragamnya.
Mereka yang bernikah pada 1 Oktober lalu hanya sempat tinggal bersama selama 20 hari. Akibat berselisih pendapat dalam soal hidup berkelamin, Suhaila meninggalkan Jimmy.
Walaupun dipujuk dan dirayu oleh Jimmy, Suhaila sebaliknya masih enggan tinggal bersama Jimmy malah dia berkeras mahu menetap di rumah ibu bapanya.
Biarpun berjaya dihidu media, perkara itu hanya dibenamkan Jimmy di dasar hati.
Tiga bulan tempoh diberikan, Suhaila tidak juga lembut hati sedangkan dalam rahimnya sudah tumbuh segar benih daripada hubungan suci bersama Jimmy. Akhirnya Jimmy bersuara.
Jimmy yang selama ini cukup dikenali sebagai pengacara yang gila-gila dan bersifat remaja bertukar menjadi lelaki matang.
Dia tidak putus asa menagih kasih Suhaila yang kini hamil enam bulan.
Jimmy nekad memfailkan permohonan kembali taat pada 3 Januari lalu dan diikuti permohonan nusyuz pada 27 Januari lalu.
Suhaila sebelum ini meminta cerai semasa mereka bersemuka di luar kediaman keluarga mertuanya pada 28 November lalu.
Dia tidak mahu memperjudikan nasib anak yang bakal lahir serta enggan melepaskan talak secara sia-sia terhadap wanita yang diangkat menjadi isteri.
Keluh resah Jimmy tidak terhingga. Jimmy, anak yatim piatu, hanya mahukan kasih sayang biarpun terpaksa berdepan spekulasi dan fitnah.
Sensasi Bintang: Suhaila kini mencabar anda?
JIMMY SHANLEY: Saya masih menanti perbicaraan seterusnya pada 23 Mei nanti. Kalaulah ada keputusan, saya akan terima dengan hati terbuka.
Setakat ini, saya cuma berusaha yang terbaik. Ibarat orang sakit, takkan harus dibiarkan sahaja menunggu saat kematian, kena bawa berubat, perkahwinan juga begitu.
Siapa yang bersalah dalam soal ini?
Semua pihak bersalah. Saya mengaku salah saya dan saya buang segala keras kepala saya, tapi nampaknya dia masih pertahankan egonya.
Sampaikan pergi ke Mekah untuk mengerjakan umrah pun tak minta izin dengan saya. Pergi buat ibadat yang sunat tapi lupa kewajipan kepada suami.
Untuk apa simpan isteri yang sudah membuang Jimmy daripada hidupnya?
Sejak kecil saya impikan kasih sayang. Saya mahu hidup bahagia bersama isteri dan sekarang saya buat semua ini demi anak dalam kandungannya.
Saya terkilan sebab tak dapat pengalaman temankan isteri dan beli barang keperluan bayi dengan isteri. Semua kelengkapan bayi telah sedia.
Biarlah derita saya hanya sembilan bulan ini, tapi derita Suhaila akan berlarutan sepanjang hayat.
Maksudnya?
Saya mahu menjaga anak saya bila selamat dilahirkan nanti. Saya sudah fikir panjang sebab itulah saya tidak mahukan perceraian.
Saya mahu bahagia menjadi seorang bapa kalaupun tidak bahagia menjadi suami, tapi adakah Suhaila akan bahagia? Tolonglah berubah wahai Suhaila.
Sungguh memalukan, berkahwin 20 hari dan berpisah, jika berbaik, mungkin akan bergaduh lagi?
Biarlah saya malu berdepan masyarakat asalkan saya tidak malu dengan hukum Tuhan.
Rasanya, Jimmy sudah faham benar sejauh mana sikap isteri?
Sebab itulah ada tempoh berkawan, bercinta, bertunang dan berkahwin. Kini saya sudah masak perangainya. Dia berjanji macam-macam dan mahu berubah perangai selepas berkahwin, tetapi begini jadinya. Saya tidak akan putus asa.
Sikap mertua dalam soal ini?
Saya kagum dengan sikap mertua. Mereka sanggup bawa saya ‘berubat,’ jumpa mana-mana ustaz untuk dapatkan nasihat, bawa anak (Suhaila) ke Mekah untuk berdoa dan lembutkan hati. Saya sangat hormatkan keluarga mertua, mereka yang banyak sabarkan saya.
Adakah Suhaila ada lelaki lain?
Saya tidak tahu, setahu saya semua perkara hendak dikongsikan dan habiskan masa bersama teman ‘sehidup semati.’ Berkawan sampai lupa kepada suami. Sakit otak saya dibuatnya.

sumber: kosmo


You Might Also Like

5 insan comel komen

  1. bertuahnye kalau saye ade sifat penyabar mcm ni.. =.=`

    ReplyDelete
  2. aqimie~ yelah qimie baik betul suami macam ni kan...susahnya nak jumpa..

    ReplyDelete
  3. uishhh!! dah la jimmy tue ank yatim...harapkn syg isteri pon susa...ape la isteri cmnie...wt malu hawa jer...jimmy dh terlalu byk sabar...sekurangnye jimmy maseh nk bertanggungjwb ats kandungan Suhaila...dunia...dunia...sedihnye...moge Allah beri kesedaran buat isterinya..amin..

    ReplyDelete
  4. nak husbnd macam jimmy..sian jimmy kan kak azizah..

    ReplyDelete
  5. sian sangat yunk..jimmy tu dah jatuhkan ego dia pon semata-mata nak isteri die kembali kat die..tu la cik ira jimmy tu masih btggjwb jugak kat isteri die tu..bukan sng nak cari laki cmtu kan..

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!