Tips Berpantang Pembedahan (Czer)

Anak pertama daku bersalin secara pembedahan. Alhamdulillah tak la seteruk yang di sangkakan cuma perlukan penjagaan yang rapi. Anak ked...


Anak pertama daku bersalin secara pembedahan. Alhamdulillah tak la seteruk yang di sangkakan cuma perlukan penjagaan yang rapi. Anak kedua pula bersalin secara normal. Dari sini tahu perbezaan bersalin czer dan normal. dan terus terang katakan bersalin normal lagi mudah di jaga berbanding czer!

Mari daku nak kongsikan Tips Berpantang Secara Czer!
lebih kurang juga macam page ni katakan:


Tidak di nafikan pati ikan haruan sangat baik untuk pembaikan tisu-tisu luka dalaman. Jika boleh ambil ikan haruan yang fresh di buat sebagai lauk pantang.


sebab ada pendapat mengatakan makan pati haruan/ jeli gamat akan menyebabkan luka luaran cepat sembuh tetapi dalaman tidak.  seboleh-bolehnya ambil selepas 2 minggu bersalin.


Luka pembedahan hendaklah sentiasa kering untuk elakkan pembiakan bakteria jika kawasan terlibat lembap seterusnya akan menyebabkan luka pembedahan bernanah dan terjadinya jangkitan. sebaik-baiknya lap kering dengan tuala bersih ke kawasan luka pembedahan atau anginnkan depan kipas/hair dryer




ini paling seksa sekali. bila nak bersin atau batuk. terasa sakit kat luka pembedahan. jadi jika nak terbatuk dan bersin ampu tempat luka pembedahan itu dengan bantal untuk bagi sokongan kat parut czer supaya benang tak tercabut.



Untuk sebulan pertama berpantang tu elakkan makanan yang gatal seperti telur, ayam. Perbanyakkan makan buah sunquick sebagai vitaman C dan minum air masak yang banyak! Teringat lagi masa tu dah 3 bulan bersalinkan anak pertama makan seafood.. nahh habis bisa dan alergik badan gatal-gatal jadi susah nak nafas. 


Elakkan sapu minyak gamat/angin/jeli gamat ke kawasan parut czer. Ini akan melambatkan penyembuhan luka dan parut kekal.


Jangan banyak bergerak bersalin czer ni. sebab ia akan melambatkan proses penyembuhan luka pembedahan. 





Dan paling-paling penting sekali! Jangan angkat barang atau sesuatu yang berat walaupun anak sendiri! Nampak dah sihat dan kuat tapi luka dalaman kita tak tahu.. Percaya atau tidak even anak dah 3tahun pun sakit belakang sebab bius czer masih terasa!!


Luka parut pembedahan luaran memang nampak baik tapi dalaman kita tak tahu. Sebaik-baiknya pantang la betul-betul untuk kesihatan diri sendiri. sekarang mungkin tak rasa.. tunggu umur 40an masa tu dah sakit-sakit badan..






Masih mencari set bersalin terbaik untuk digunakan sewaktu pantang nanti? Tak perlu risau, di sini anda akan temui jawapannya.


Set berpantang shaklee ni punya keistimewaan sendiri.

1. Boleh mempercepatkan proses baik luka samada luka bersalin normal atau luka bersalin czer. Zink complex bertindak memainkan peranan dalam hal ini.

2. Set ini boleh dimakan sampai bila2 walaupun dh habis pantang. Haa best kan. sebab set ini juga bertujuan untuk menyokong penyusuan.Vitalea, bcomplex dan vit c banyak membantu ibu2 menyusu untuk menjadikan badan mereka cergas dan tidak mudah penat sewaktu pantang. Susu pun meriah.

3. Set ini membantu memberi tenaga extra pada ibu2 dan mengelakkan meroyan ketika pantang. Punca meroyan adalah kerana stress dan penat ketika pantang. Fungsi vitalea n bcomplex banyak membantu ibu-ibu untuk kekal bertenaga dan memberi ketenangan kepada ibu berpantang.

4. Bila makan set berpantang shaklee ni, tak perlu dah nak makan jamu, guna pilis bagai. Sebab ia di panggil set berpantang moden. Kalau risau org2 tu bilang peranakan lambat kecut, anda boleh add on alfalfa utk kesihatan dalaman wanita. selain untuk tambah susu badan,

5. Last but not least, set berpantang SHAKLEE ni boleh dibeli dgn harga jimat, harga yang berbaloi jika dibandingkan dengan kuantitinya. 1 botol bcomplex, vitalea dan bcomplex mengandungi 120 biji manakala vit c 180 biji.

Jika mahukan harga yang dalam bajet anda atau lebih rendah dr itu, contact je..


CARA MEMBUAT PEMBELIAN SET BERPANTANG SHAKLEE.

CARA 1

Klik ke SET BERPANTANG SHAKLEE ini dan membeli terus dengan Shaklee. 


CARA 2

Boleh hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi, cara makan, dos yang betul apabila membuat pembelian daripada saya.

Whatsapp: 013-2378013

SID 1200083
Your health & beauty consultant








You Might Also Like

1 insan comel komen

  1. nice tip jijah.... ramai yg tahu pantang normal n kurg pengetahuan cara berpantang buat mereka yg czer.

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!