#MyTravelokaEscapade: Sabah Bah Ni

Dalam banyak banyak negeri.. Negeri Sabah la jijah suka pergi.  Dua tahun tinggal di Sabah tak puas berjalan. tak puas meneroka alam, pula...


Dalam banyak banyak negeri.. Negeri Sabah la jijah suka pergi. Dua tahun tinggal di Sabah tak puas berjalan. tak puas meneroka alam, pulau dan tempat-tempat menarik di sana! 

Dan bila traveloka tanya jijah nak travel kemana dalam 10 destinasi ini.. sudah pasti jijah pilih Sabah bah! satu destinasi yang menarik, terdapat macam macam tempat menarik, kraftangan serta orang orang sana pun baik baik!




Nak pergi Sabah bukan main pergi je.. kena survey tempat menarik dan hotel kan.. then boleh lah booking tiket fight. 
Tapi.. tapi dengan adanya Traveloka, anda tak perlu survey banyak tempat! semuanya Traveloka ada. boleh survey harga tiket flight dan hotel lagi di Traveloka! WOW!! Menarik kan?? 2 in 1 kan mudah!

Dah ada tiket flight dan hotel di sana. kita mendarat di Lapangan Terbang KKIA. Mula mula dari Kota Kinabalu kita pergi:

Pasar Filipin


sumber: http://kotakinabalutravelguide.com


Pasti ramai pernah dengar nama ni kan.. haa.. ini lah tempat shooping untuk beli pelbagai cenderahati untuk di bawa balik semenanjung. Ada dua pasar, satu pasar basah dan satu pasar kering yang jual cenderahati,mutiara dan baju-baju. di sebelah pasar pilipin ni pula ada bazar/pasar yang jual makanan fresh seafood macam lobster, udang galah dll..



Rumah Terbalik (Upside Down House) 

Bila sudah masuk Tamparuli dan memasuki Tuaran, Jangan lupa singgah salah satu rumah yang dibina secara terbalik yang telah menjadi salah satu tarikan pelancongan untuk datang ke Tamparuli, Sabah. Semuanya terbalik dalam rumah ni. 



sumber: https://500px.com/photo/37913524/the-upside-down-house-rumah-terbalik-in-sabah-by-jensen-chua


Pekan Nabalu 

Sebelum sampai Kundasang jangan lupa singgah Gerai Pekan Nabalu. banyak sayuran dan buahan fresh, cenderamata, kraftangan, baju2-baju ada di jual di sini.. murah2 tau!


sumber: http://www.mysabah.com

Pemandangan Gunung Kinabalu

Dah sampai pun Kundasang, nak menikmati Gunung Kinabalu kena booking Kinabalu Pine Resort dekat Traveloka. Cantik pemandangan gunung di sini.. sejuk pula tu..


sumber: google

Tinggi tinggi gunung kinabalu



Tengok Lembu di Desa Dairy Farm


sumber: http://www.panoramio.com/


Fefeling ala-ala di New Zealand dengan lembu hitam putih. Di sini juga tempat pemprosesan susu lembu. Selain itu kita dapat menikmati susu lembu fresh, yogurt dan aiskrim yang segar sedap! 


Island Hoping : Pulau Manukan, Pulau Mamutik dan Pulau Sapi


sumber: http://kotakinabalusabah.com/

Tak sah kalau tak pergi ke Pulau Manukan, Pulau Mamutik dan Pulau Sapi yang terletak dalam kawasan Tunku Abdul Rahman National Park. Keindahan dan lautan yang sangat jernih, boleh nampak ribuan ikan, dan terumbu karang yang cantik, pastinya memukau setiap pelancong yang datang.


Sebenarnya banyak lagi destinasi menarik kat Sabah ni.. nak pergi untuk 4 hari 3 malam memang tak cukup kan.. tapi cukup lah tempat yang di senaraikan ni.. harap dengan contest dari Traveloka ni jijah dapat berpeluang merealisasikan percutian idaman di Sabah Bah nih bersama keluarga tercinta!



You Might Also Like

5 insan comel komen

  1. Semoga terpilih kak zizah, syoknya Sabah..

    ReplyDelete
  2. Tadi pun ada blog cerita pasal sabah.

    ReplyDelete
  3. menarik la pasal traveloka ni.
    ada juga terbaca, just join n buat etry gini je erk?
    sbb ciksu baca gitu gitu j.. sambil baca sambil buat kja..

    ReplyDelete
  4. dah penah dok sabah pun tak puas lagi ke jijah? all the best tau!

    ReplyDelete
  5. belum jejak sabah lagi bah..bestnya dapat bercuti ke sabah.

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!