Demam Kepialu (TIFOID)

2:53:00 PM 7 Comments A+ a-


Demam kepialu ditularkan melalui makanan dan minuman tercemar dengan najis yang mengandungi bakteria Salmanella Typhi





Orang lain di nasihatkan mengutamakan kebersihan dan keselamatan makanan yang di ambil, pilih gerai makan yang bersih, Membasuh tangan sebelum dan selepas ke tandas.





Sekiranya mengalami gejala demam kepialu, di nasihatkan segera membuat pemeriksaan dan rawatan di klinik atau hospital berhampiran dan mencegah dari penularan penyakit ini.



All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

7 insan comel komen

Write insan comel komen
ordinary wawa
AUTHOR
10/23/2015 11:32 AM delete

Pernah dengar tapi tak tau pun pa ke benda demam kepialu nie. Ingat demam nie macam demam denggi. Bawaan nyamuk. Heheh. Nice sharing sis.

http://angellovesoldier.blogspot.my/

Reply
avatar
syira
AUTHOR
10/23/2015 2:29 PM delete

Memang kena jaga kesihatan zaman sekarang ni. Sesiapa pun mudah terkena sebarang penyakit.

Reply
avatar
Ina Haireina
AUTHOR
10/24/2015 10:44 PM delete

takutnyer la hai.. semoga kite semua sentiasa dibawah lindunganNya..

Reply
avatar
10/26/2015 9:15 AM delete

kalau boleh elak mkn di luar dlm tempoh sebulan 2 ni...

Reply
avatar
adianiez AIDA
AUTHOR
10/26/2015 5:04 PM delete

menakutkan!
kena pilih gak le lepas ni gerai nak makan.
better masak kat umah ekk kalau xde keperluan kuar rumah.
confirm sihat.

Reply
avatar
10/28/2015 12:23 AM delete

nak lebih bersih, makan di rumah je la kan..masak sendiri lebih terjamin kebersihannya

Reply
avatar
QasehnyaRania
AUTHOR
10/28/2015 8:48 AM delete

nice sharing
sbb x brpa nk tahu sangat.
dh la kes bru ni dkt dkt j rmh ciksu.. huhuhu
area hkl n kg baru, kan

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!