Monday, December 10, 2012

Petua Mengatasi Hingus Meleleh


google


Pilihan 1: Ambil satu camca minyak masak dan lumurkan di kepala biarkan sampai ia kering. Secara perlahan-lahan masalah hingus meleleh dan selsema anda akan berkurangan. Petua ini juga boleh digunakan kepada bayi atau anak-anak yang menghadapi masalah sama.

Pilihan 2: Ambil beberapa batang sirih dan lap agar ia bersih. Hancurkan batang sirih tersebut sehingga ia mengeluarkan lendir. Sapukanlah lendir tersebut pada hidung anda. Ia bertindak melegakan selsema dan hidung anda yang tersumbat.



tak sihat...selsema pula ni..berair je hidung..huuuuuu~~


30 comments:

  1. hai jijah..lama x kesini..xde mood nk berblog..ke laut jap..hoho..

    take care jijah..get well soon!

    ReplyDelete
  2. Thankz jijah sharing petua..linda benci gile kalo kene selsema..hehe, xselesa lgsung kan

    ReplyDelete
  3. WAH .. MINYAK MASAK ? JADIK KE KAK JIJAH ? HIKHIK .. XPENAH TRY LAGI ..

    DEQ ADE 2 CARE XMO KASI HINGUS MELELEH N HILANGKAN SELSEME

    1) SUMBAT TISU DLAM HIDUNG ..
    2) TAMPAL KOYUK / PENAMPAL PENING KEPALE TU ..

    HAHAHA .. JADIK TAW KAK

    ReplyDelete
  4. get well soon kak..salam kenal.

    ReplyDelete
  5. thanks share tips yg berguna jijah

    ReplyDelete
  6. wahhhh boleh cuba idea ni.... terima kasih share ye pn jijah

    ReplyDelete
  7. Nice sharing kak jijah.. Hee. Saya pun tgh selsema ni..

    Get well soon!

    ReplyDelete
  8. ayut geram sgt telan je trus clarinase klu seseme...petua ni kna rajin..klu tak tak krg nnt...moga cpt shat ye jijah.. :)

    ReplyDelete
  9. haa ni salah satu masalah ni.selalu jadi kerak pepagi sebab bila hingus meleleh, den keringkan kat depan kipas hahaha :D

    ReplyDelete
  10. bagus petua ni. selalu mmg baring jelah supaya tak meleleh. hihi..

    ReplyDelete
  11. moga jijah cepat sembuh ye..

    ReplyDelete
  12. Akak...minggu lepas kena flu. azab nah kan..huhu

    ReplyDelete
  13. kalau kat rumah blh lah buat neh . hehe . tp kalau kat lua cmane? trpkse bwk kain hingus . haha

    ReplyDelete
  14. dah try tak petua ni jijah?dah beransur pulih x?take care anyway jijah ^__^

    ReplyDelete
  15. nice tips la.. terima kasih Jijah

    ReplyDelete
  16. kak jijah dah ok belum ni?

    kalau mak sy, dia slalu suruh sapu minyak kelapa.. huhu

    ReplyDelete
  17. eca lama da xselsema teruk.syukur la hehehe

    ReplyDelete
  18. wahhh..nice sharing tp jiejah penah guna hehee..nk lumur minyak tu yg panass tu hehee..

    ReplyDelete
  19. petua yg bagus ni... akak n alisha mmg tgh selsema pun ni.. sampai sakit kepala dah..

    ReplyDelete
  20. @IntaNBerliaN sungguh tak tahan kak kan... emm

    ReplyDelete
  21. tiap2 pagi selalu hidung berair resdung kot..ada petua utk resdung tak jijah..hoho

    ReplyDelete
  22. tiap2 pagi selalu hidung berair resdung kot..ada petua utk resdung tak jijah..hoho

    ReplyDelete
  23. Nak halang selsema dari berlaku mustahil sebab ia sistem pertahanan badan. Tapi nak pendekkan gejala selsema mudah je. Terbukti secara saintifik. Amalkan ni
    http://bit.ly/freevitaminvitac

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!