Petua Mengatasi Hingus Meleleh

8:30:00 AM 30 Comments A+ a-


google


Pilihan 1: Ambil satu camca minyak masak dan lumurkan di kepala biarkan sampai ia kering. Secara perlahan-lahan masalah hingus meleleh dan selsema anda akan berkurangan. Petua ini juga boleh digunakan kepada bayi atau anak-anak yang menghadapi masalah sama.

Pilihan 2: Ambil beberapa batang sirih dan lap agar ia bersih. Hancurkan batang sirih tersebut sehingga ia mengeluarkan lendir. Sapukanlah lendir tersebut pada hidung anda. Ia bertindak melegakan selsema dan hidung anda yang tersumbat.



tak sihat...selsema pula ni..berair je hidung..huuuuuu~~


All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

30 insan comel komen

Write insan comel komen
12/10/2012 8:33 AM delete

moga jijah cpt sihat ya..

Reply
avatar
12/10/2012 8:37 AM delete

hai jijah..lama x kesini..xde mood nk berblog..ke laut jap..hoho..

take care jijah..get well soon!

Reply
avatar
LiNda
AUTHOR
12/10/2012 9:28 AM delete

Thankz jijah sharing petua..linda benci gile kalo kene selsema..hehe, xselesa lgsung kan

Reply
avatar
12/10/2012 9:41 AM delete

WAH .. MINYAK MASAK ? JADIK KE KAK JIJAH ? HIKHIK .. XPENAH TRY LAGI ..

DEQ ADE 2 CARE XMO KASI HINGUS MELELEH N HILANGKAN SELSEME

1) SUMBAT TISU DLAM HIDUNG ..
2) TAMPAL KOYUK / PENAMPAL PENING KEPALE TU ..

HAHAHA .. JADIK TAW KAK

Reply
avatar
Deq's Qienz
AUTHOR
12/10/2012 10:13 AM delete

get well soon kak..salam kenal.

Reply
avatar
Mimie
AUTHOR
12/10/2012 10:57 AM delete

thanks share tips yg berguna jijah

Reply
avatar
cik diba
AUTHOR
12/10/2012 11:54 AM delete

wahhhh boleh cuba idea ni.... terima kasih share ye pn jijah

Reply
avatar
Sally Yatiey
AUTHOR
12/10/2012 12:47 PM delete

Nice sharing kak jijah.. Hee. Saya pun tgh selsema ni..

Get well soon!

Reply
avatar
ayut
AUTHOR
12/10/2012 1:20 PM delete

ayut geram sgt telan je trus clarinase klu seseme...petua ni kna rajin..klu tak tak krg nnt...moga cpt shat ye jijah.. :)

Reply
avatar
afzalsukasuki
AUTHOR
12/10/2012 1:55 PM delete

haa ni salah satu masalah ni.selalu jadi kerak pepagi sebab bila hingus meleleh, den keringkan kat depan kipas hahaha :D

Reply
avatar
Chic Na
AUTHOR
12/10/2012 2:01 PM delete

bagus petua ni. selalu mmg baring jelah supaya tak meleleh. hihi..

Reply
avatar
syiela
AUTHOR
12/10/2012 3:14 PM delete

moga jijah cepat sembuh ye..

Reply
avatar
Zie Madini
AUTHOR
12/10/2012 5:37 PM delete

Akak...minggu lepas kena flu. azab nah kan..huhu

Reply
avatar
12/10/2012 6:52 PM delete

kalau kat rumah blh lah buat neh . hehe . tp kalau kat lua cmane? trpkse bwk kain hingus . haha

Reply
avatar
najihahfara
AUTHOR
12/10/2012 9:44 PM delete

thanks for the info kak :)

Reply
avatar
Cikgu Jaja™
AUTHOR
12/10/2012 11:22 PM delete

ohh baru tahu..thanks jijahh

Reply
avatar
12/11/2012 1:20 AM delete

dah try tak petua ni jijah?dah beransur pulih x?take care anyway jijah ^__^

Reply
avatar
Riena Haiqal
AUTHOR
12/11/2012 9:10 AM delete

nice tips la.. terima kasih Jijah

Reply
avatar
aisya
AUTHOR
12/11/2012 10:01 AM delete

kak jijah dah ok belum ni?

kalau mak sy, dia slalu suruh sapu minyak kelapa.. huhu

Reply
avatar
12/11/2012 12:49 PM delete

eca lama da xselsema teruk.syukur la hehehe

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/11/2012 1:08 PM delete

ok sikit sudahh :)

Reply
avatar
shidaR
AUTHOR
12/12/2012 1:23 AM delete

wahhh..nice sharing tp jiejah penah guna hehee..nk lumur minyak tu yg panass tu hehee..

Reply
avatar
IntaNBerliaN
AUTHOR
12/12/2012 5:46 AM delete

petua yg bagus ni... akak n alisha mmg tgh selsema pun ni.. sampai sakit kepala dah..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/12/2012 10:26 AM delete

@IntaNBerliaN sungguh tak tahan kak kan... emm

Reply
avatar
12/12/2012 11:04 AM delete

tiap2 pagi selalu hidung berair resdung kot..ada petua utk resdung tak jijah..hoho

Reply
avatar
12/12/2012 11:04 AM delete

tiap2 pagi selalu hidung berair resdung kot..ada petua utk resdung tak jijah..hoho

Reply
avatar
syue wana
AUTHOR
10/26/2013 6:41 PM delete

Nak halang selsema dari berlaku mustahil sebab ia sistem pertahanan badan. Tapi nak pendekkan gejala selsema mudah je. Terbukti secara saintifik. Amalkan ni
http://bit.ly/freevitaminvitac

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!