Akaun Tabung Haji Untuk Anak

2:00:00 PM 12 Comments A+ a-


Tabung Haji (TH) menyarankan anda agar membuka Akaun Simpanan TH bagi anak anda seawal kelahiran dan seterusnya mendaftarkan haji untuk mereka setelah jumlah simpanan tersebut mencapai RM1,300 (*jumlah minimum syarat pendaftaran haji)


Alhamdulillah Zulhakimi zaim lahir je mama dah bukakan akaun Tabung Haji untuknya. sikit sikit menabung lama lama jadi bukit..
sekarang dah cukup RM1300 mama daftarkan haji untuk hakimi pula. 
kalau nak tunggu dia daftar sendiri, entah bila tahun la dapatnya. sedangkan sekarang pun dapat giliran tahun 2079!
masa tu tak tahu la mama dan papa masih hidup lagi ke tak...huuu
ahhh sedih pula -_-"




oh ye...sekarang dah mudah.. akaun tabung haji pun dah ada online banking mytaha
jadi mudahlah nak semak baki, pendaftaran haji, pindahan simpanan dengan mytaha :)

Jom kita start menabung,simpan dan daftar haji.. sesungguhnya menabung adalah amalan mulia bak kata pepatah, 
‘beringat sebelum kena, berjimat sementara habis’. 
Oleh itu, mulalah menabung dari sekarang kerana ‘sedikit-sedikit, lama-lama jadi bukit’.





All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

12 insan comel komen

Write insan comel komen
2/10/2015 4:49 PM delete

Alhamdulillah rezeki hakimi ni..baguslah menabung awal..ada rezeki jadi tetamu Allah awal badan sihat lagi masa tu kan

Reply
avatar
Putri
AUTHOR
2/10/2015 8:34 PM delete

Senangkan....ad je sijil lahir bleh trs buka akaun TH.dh x de alasan utk ibubapa x nk menyimpan utk ank2

Reply
avatar
syikin maarop
AUTHOR
2/10/2015 10:40 PM delete

Betul tu, kena ajar anak-anak menabung dari kecik. all the best, mama jijah :)

Reply
avatar
Hamelia Hamid
AUTHOR
2/11/2015 7:48 AM delete

bagusnye mama jijah...

Reply
avatar
eima
AUTHOR
2/11/2015 8:35 AM delete

alhamdulillah jijah ...

TQ dah dpt dah FM dr sabah tu ....

Reply
avatar
2/11/2015 2:43 PM delete

demi masa depan mereka jg kan...

Reply
avatar
Sya Nadia
AUTHOR
2/12/2015 11:45 AM delete

sepatutnya aniq buat masa lahir dulu, tapi lupa2 sampai sekarang x buat..apa lah..tp duit tu mmg ada.. dah seribu lebih..simpan sendiri je..kalau masuk sekali bnyak tu lepas tu daftar terus boleh ke ye?

Reply
avatar
2/13/2015 11:28 AM delete

@Sya Nadia bole juga sya..asalkan cukup rm1300

Reply
avatar
ros_reeza
AUTHOR
2/14/2015 11:29 PM delete

Alhamdulillah.. Moga dipermudahkan.

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!