Masih lagi PJJ (Perkahwinan Jarak Jauh)

9:52:00 PM 20 Comments A+ a-


Kau ingat daku sebumbung dengan encik suami ke?? 
Oh no no!! PJJ aka perkahwinan jarak jauh ni dah kira sebati dengan daku ni la... sedih betul :(

Kalau nak cerita memang panjang..sedih bila ingat! cukup la korang tahu selama daku bercinta 13tahun,berkahwin,beranak satu ni daku jarang jarang jarang dapat sebumbung dengan suami.



Sekarang bila daku dan encik suami dah pindah semenanjung kami masih lagi berjauhan. Encik suami pula kursus kat Lumut 6bulan..daku di kampung Port Dickson. Paham sajalah kalau kursus tentera ni confirm kawalan ketat macam rekrut. Lagi susah nak dapat balik cuti kan ayut kan.. Untunglah ayut dapat pergi Lumut jumpa suaminya..huuu~ Kadang2 boleh sampai merajuk walaupun paham kerjaya dia.. hehehe

Setakat ni dah hampir 3 bulan suami kursus disana. Baru sekali jumpa hari tu weekand (sabtuahad je).. rindu tak usah cakap.. nasib la hakimi ni jenis tak kisah papa ada ke tak...dan yang peliknya walaupun berbulan tak jumpa papa..dia masih ingat pulak tu...hahahahaha~~

tunggu suami pencen navy la baru dapat tinggal serumah sama-sama... begini la nasib isteri navy...sedia dikorbankan..kohkohkoh



p/s: berharap suami dapat cuti raya cina ni..huuu




All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

20 insan comel komen

Write insan comel komen
misz sheyla
AUTHOR
2/16/2015 3:09 PM delete

Allah..bertabahla.... huhu pyah jugak PJJ ni...

Reply
avatar
2/16/2015 3:45 PM delete

Kesiannya, baguslah boleh bersabar dan bertabah..Dan pastinya jijah sangat berdikari kan..

Reply
avatar
Syahida
AUTHOR
2/16/2015 5:01 PM delete

huhu berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul...semoga pengorbanan jiejah sefamili diberi ganjaran oleh-Nya. insyaAllah berbaloi-baloi juga nanti :)

Reply
avatar
2/16/2015 11:00 PM delete

@misz sheyla kalau dah biasa okla la..ehe

Reply
avatar
2/16/2015 11:01 PM delete

@Nurulhuda Abdul Latip itulah kak..bila dah jauh2 dr asben ni terpaksa berdikari sendiri...

Reply
avatar
2/16/2015 11:02 PM delete

@Syahida amin mudah2an kak..walaupun pahit sekarang..inshaaAllah manis akhirnya

Reply
avatar
Putri
AUTHOR
2/17/2015 7:30 AM delete

Sekapal la kita jijah...kalo hubby akak masuk ops pun mcm jijah jugak..3 bln dpt jumpa..pernah jugak sampai 5 bln x jumpa..nk pergi jmpa suami pun x bleh sebab arahan pihak atasan x bg..ini yg kita pilih..ini yg kita kena telan.fikir suami cari rezeki yg halal..insyaAllah hati kita akan terubat

Reply
avatar
Hamelia Hamid
AUTHOR
2/17/2015 8:58 AM delete

bangga dengan jijah yang sekental ini..huhu..kalau emi, x tau la cmne..

Reply
avatar
eMMe
AUTHOR
2/17/2015 9:53 AM delete

jijah! mmg seksa zahir dan batin, tapi lelame alah bisa tegal biasa, Jijah pasti dpt tempuh ujian ini dengan mudah, cume ade setence part yg kite tak leh nak biasakan.. tapi jijah, akak percaya, once kite dah ade anak, or anak2, kite akak rasa kesukarannye... bila kite hadapi waktu2 yg sukar, nak handle anak sowang2...mmg menguji kesabaran juga... doa2 la...moga kalian dpt duduk sebumbung juga nnt.. sabar manyak2 jijah!

Reply
avatar
2/17/2015 10:31 AM delete

Btol tu.. byk kena korban.. adik yui pun dh gitula skg. Huhu

Reply
avatar
cik chinta
AUTHOR
2/17/2015 10:51 AM delete

heheh..sama la kite. da kawin 3 tahun baru sebumbung dgn husband 3 kali. setahun sekali mcm hari raya la plak

Reply
avatar
cik chinta
AUTHOR
2/17/2015 10:51 AM delete

heheh..sama la kite. da kawin 3 tahun baru sebumbung dgn husband 3 kali. setahun sekali mcm hari raya la plak

Reply
avatar
JunAina
AUTHOR
2/17/2015 11:13 AM delete

Pengorbanan demi masa hadapan tetapi kekadang fikir best jugak boleh rindu2an macam org bercinta.

Reply
avatar
2/17/2015 12:58 PM delete

moga2 pengorbanan itu lebih mendekatkan kita kepada-Nya...

Reply
avatar
ros_reeza
AUTHOR
2/17/2015 1:45 PM delete

Sabar ye Jijah.. memang kena kuatkan hati. Dugaan buat kita.. :(

Reply
avatar
2/17/2015 4:11 PM delete

sabar ye jijah..InshaAllah akan ada sesuatu yang terbaik akan datang untuk fmaily Jijah :)

Reply
avatar
2/17/2015 9:16 PM delete

Samalah kita jijah.Sabar je la.hhee

Reply
avatar
QasehnyaRania
AUTHOR
2/26/2015 10:23 PM delete

bettabah la jijah..
bagus hakimi
berdikari.baru anak tentera kan..

Reply
avatar
3/19/2015 12:08 AM delete

Betul tu zizah..vie ni pula laki asyik ops..kita laa jd dady n mommy..lagi sakit klau anak sakit..smua kne buat sndri..bini askar ni mmg kne kuat semangat n besaboo..

Reply
avatar
3/19/2015 1:00 PM delete

hakikat yang harus kita terima bersuamikan askar :)

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!