Kereta Kabel Rentas Laut Tarikan Terbaru Di Port Dickson! PD Waterfront

9:00:00 AM 13 Comments A+ a-




TSR Ocean Park Port Dickson



Projek kereta kabel sejauh satu kilometer itu merupakan satu tarikan terbaru di bandar baru PD Waterfront yang dimajukan oleh syarikat tempatan, TSR Ocean Park Sdn Bhd. Negeri Sembilan akan mempunyai perkhidmatan kereta kabel merentasi laut menghubungkan sebuah bandar baru di Port Dickson dengan Pulau Arang, kata Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan.

”Keseluruhan projek PD Waterfront ini termasuk kereta kabel menelan belanja RM1.8 bilion. Kereta kabel akan dibina pada fasa kedua. Fasa pertama projek ini sudah hampir siap,” katanya 

Datuk Seri Mohamad Hassan berkata, beliau yakin kereta kabel itu akan menjadi tarikan utama pelancongan kerana kali pertama konsep kereta kabel merentasi laut diperkenalkan di negara ini.

“Pulau Arang mempunyai hutan simpan semula jadi yang mengandungi pelbagai spesies pokok dan tumbuhan,” katanya. 

Mohamad berkata, kerajaan negeri juga merancang untuk menjadikan sebuah kawasan perniagaan di PD Waterfront sebagai zon bebas cukai. PD Waterfront di kawasan seluas 20 hektar mempunyai kemudahan jeti, hotel dan pusat membeli belah. Beliau yakin projek PD Waterfront akan mendapat sambutan pelabur memandangkan pelancong luar negara dan tempatan yang mengunjungi pantainya boleh mencecah sehingga kepada 1.5 juta orang.

Mohamad berkata, dalam fasa dua dan fasa tiga, PD Waterfront akan mempunyai hotel tiga dan empat bintang serta pusat perubatan, taman tema dan sebuah pusat konvensyen yang akan menjadi daya tarikan terbaru Port Dickson.



p/s: yeah! nampaknya PD akan bertambah maju lagi. InsyaAllah. tempat den ni ha...sebelum ni malap n suram je. hohoho

All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

13 insan comel komen

Write insan comel komen
8/11/2011 9:05 AM delete

makin maju nanti..tahniah2.. =)

Reply
avatar
aisya
AUTHOR
8/11/2011 9:19 AM delete

pernah pergi PD sekali je.. best la kalau macam ni ye. =)

Reply
avatar
hunnyAPIS
AUTHOR
8/11/2011 9:35 AM delete

wah..bestnya...bila siap ek...da lama rsnyer x g PD..huk hukk..:(

Reply
avatar
8/11/2011 9:35 AM delete

haha... terrbaeeekkk..!! nanti jijah boleh laa naik hari2 time dating.. kiikikiki

Reply
avatar
ArulchelseA
AUTHOR
8/11/2011 9:40 AM delete

duk PD ke..kih kih..batu brapa ? kih kih kih

Reply
avatar
8/11/2011 10:06 AM delete

wahh bestnye kalo ado gak d kelantan hehe

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
8/11/2011 10:19 AM delete

nuyui: hehee bagus lah maju..kalau tak..gulap gulita je...hehee


aisya: hehee moh poie PD. lalala


hunnyAPIS: dah siap nnti..moh la poie PD naik kereta kabel lalu laut. wee~~


wan_cikgumuzik: cikgu amat2 memahami! mcmtu lah dlm pikiran jijah skrg. kahkahkah


arulchelsea: batu 4 la arul..ngeee


ardini humaira: hehehe wah2 nanti suh nik Aziz pikirkan..hehe

Reply
avatar
8/11/2011 10:26 AM delete

p/s: hahah,dear ni..kamu gurau ke btul2 nak tutorial tu??lalalla..

Reply
avatar
8/11/2011 12:00 PM delete

waaa kete kebal jalan atas laut?
hahahahahahaa..
tu ar waterfront mmg best
klo kat sawak..
mmg best gile waterfront dy..
bernyanyi nyanyi..

Reply
avatar
Terbelog
AUTHOR
8/11/2011 12:40 PM delete

tok mat ni bgs sikit pd mat isa
cuba pikir berapa lama mat isa perintah
bukit putus x siap2
bila tok mat perintah baru siap..

Reply
avatar
shida'R
AUTHOR
8/11/2011 1:07 PM delete

amboi seronok la dio..hehee

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
8/11/2011 2:24 PM delete

far8 budak baik: kete kebal tergantung la yunk tpi atas laut. kat PD nak ikut sana jugak kot..


terbelog: yup betol. bila Datuk Mat Hasan kejap je dah jadi highway bukit putus tu..


shida'R: ngeee~~ sonok sakan. tapi tah bila lah siap..

Reply
avatar
alif haris
AUTHOR
8/12/2011 2:25 AM delete

perghh pasni terkenal lah PD :) hehehe

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!