Teori Membentuk Bayi Lelaki atau Perempuan

2:32:00 PM 24 Comments A+ a-



Sel telur yang menghamilkan kerana masuknya ke dalam rahim dengan sperma lelaki bergerak dan berpindah randah. Kekadang ianya letaknya di sebelah kanan, kekadang di sebelah kiri. Sekiranya sel telur terletak pada sebelah kanan, maka akan lahir bayi lelaki dan sekiranya terletak pada sebelah kiri, akan lahir bayi perempuan.

Teori pembentukan jantina anak adalah seperti berikut :-

1. Waktunya : Pada masa subur isteri kerana pada masa itu sel kelamin wanita dapat dibuahi sel kelamin lelaki.

2. Caranya : Lakukan persetubuhan dengan sebaik-baik dan sempurna. Setelah selesai, isteri hendaklah tidur miring sampai bangun pagi. Jangan tidur telentang supaya letak air mani jatuh miring.  

3. Hasilnya : Bila ingin anak lelaki, miring ke kanan dan jika  ingin anak perempuan miring ke kiri.
Teori ini juga merupakan daya usaha dalam mencari sesuatu yang diingini, namun hasilnya di luar batas kemampuan manusia. Semua nya ditentukan Allah SWT. Namun kita digalakkan berikhtiar. 

Ada teori lain, satu pendapat Dr. M. Zaky Syafi’i Beyk dari Iskandariah (Mesir) yang menyatakan dalam bukunya “Al Azmatus Zaujiyah wa’ilajuha” - 

“Berilah isteri makan vitamin B semenjak mula hamil hingga 8 bulan  setiap hari 3 kali - 2 biji sekali.  Memakan vitamin B akan menambah kesihatan dan kesuburan apalagi  bagi ibu yang mengandung. Bila isteri makan vitamin B sebagai  penambah zat makanannya yang biasa setiap hari, maka bayi yang akan lahir kelak, insyaallah lelaki.


Teori ini amat praktis dan mudah dilakukan. Ianya bergantung kepada kita. Hasilnya akan dapat dirasai apabila telah mencuba.  


All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

24 insan comel komen

Write insan comel komen
8/10/2011 2:35 PM delete

yui xleh nak praktikan teori ni sblm sah nikah..hahaha...

Reply
avatar
..cik gugu..
AUTHOR
8/10/2011 2:45 PM delete

wahhh tp lau nk anak kembar lelaki ngan pmpn cmne sis?

Reply
avatar
cx's
AUTHOR
8/10/2011 2:45 PM delete

wow! info :) even masih single. hehe

Reply
avatar
8/10/2011 3:03 PM delete

Interesting info..
Boleh try ni...
HO-ho-ho..

Musicbrilliant.com

Reply
avatar
~syue syada~
AUTHOR
8/10/2011 4:00 PM delete

bg info cemana nk dpt kembar boley x? hahaa

*syok tanye,pedahal x kawen pon lg >.<

Reply
avatar
YanaMIB
AUTHOR
8/10/2011 4:05 PM delete

oh tq for this teori..akak amlkan surah yunus utk anak laki or surah maryam utk ank pompuan..haha ^__^

Reply
avatar
Ujang9897
AUTHOR
8/10/2011 4:18 PM delete

bini selalu mengiring ke kiri..=)

Reply
avatar
liya alia
AUTHOR
8/10/2011 4:24 PM delete

takle nak pratikkan lagi lah.. kawen pon belum.. takpe2 nanti suruh makcik jelahh.. haha

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
8/10/2011 5:38 PM delete

nuyui: hehe takpe. nnt dah nikah ingat yer teori ni.

cik gugu: nanti sis bagi info untuk next entry k..

cx's: hehe thanks!

my name is mar: try bila kawen nnti k..

syue syada: haha boleh. next entry nnti k..

yanaMIB: hehe ok gak tu. next entry jijah buat entry doa sms ibu mengandung. ada surah2 ni.

ujang9897: ngeee~~ baby girl to be. Amin

liya alia: haha dah nikah t. amalkan teori ni k..lalala

Reply
avatar
alif haris
AUTHOR
8/10/2011 8:05 PM delete

so kalau ank kembar tu dia kt mana ?? tgh2 .. hehe

Reply
avatar
alif haris
AUTHOR
8/10/2011 8:05 PM delete

mksud alif nak kembar laki pmpuan ..

Reply
avatar
Wanie
AUTHOR
8/10/2011 8:21 PM delete

hihi..wanie penah bace tips2 ni..tapi tak kisah ank laki ke pompuan :) <-- mcm dah kahwin..haha

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
8/10/2011 8:22 PM delete

alih haris: hahaha takpayah miring kiri o kanan jika ada rezeki dr Allaha kan dapat kembar jugak InsyaAllah.

Reply
avatar
8/10/2011 8:23 PM delete

haha . good info . how bout twins ? :)

Reply
avatar
.Jai Ma.
AUTHOR
8/10/2011 8:23 PM delete

bestnya..
thnks bg info.. :)

Reply
avatar
8/10/2011 8:56 PM delete

berguna info ni bila Eza dah kawen nanti...thanks cik jijah... :P

Reply
avatar
Terbelog
AUTHOR
8/10/2011 10:01 PM delete

nk kiri ke kanan ni ekekke
tgu entri jijah cmne nk dpt kembar plk

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
8/11/2011 12:04 AM delete

next entry tips dapatkan anak kembar!...ngeee~~
Tips Merancang Anak Kembar

Reply
avatar
shida'R
AUTHOR
8/11/2011 12:15 AM delete

miring tu mengiring ke jiejah?

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
8/11/2011 5:02 AM delete

shida'R: yup syg..miring tu mengiring..

Reply
avatar
wanja
AUTHOR
9/24/2011 9:38 PM delete

salam sis.. mntk kgsi yew.. mekasih.. (^_^)

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
10/01/2011 1:07 AM delete

wanja:
baik...silakan :)

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!