Renew Insurans: Berbeza Harga Insurans Di Semenanjung..!!

10:09:00 AM 9 Comments A+ a-


Hujung Bulan november bulan renew insurans.. road tax.. bertabahlah duhai hati.. duit ibarat air... hahahaha

Tahun ni renew insurans dan roadtax di Semenanjung... Berbeza harga insurans di Sabah dan Semenanjung! 


5 tahun sudah my Persona Elegance ni

2010 (semenanjung) RM1639
2011 (semenanjung) RM1254
2012 (sabah) RM799 berbanding RM1059
2013 (sabah) RM457
2014 (sabah) RM387 Cover 31000

tahun 2015 ni RM522.55 cover 28000..!! see naik balik RM150 kaoo..!!

apa boleh buat dah duduk di semenanjung kan.. sini ada highway.. ada tol.. cukai sana sini.. dah tentu lah insurans bertambah tambah.. sabah takde tol...takde highway..huuuu

di sebalik kelebihan di sabah ada juga kekurangannya begitu la sebaliknya.. 
paling penting dah duduk dan bekerja di kampung sendiri dah bersyukur sangat sangat.!! Alhamdulillah :)

btw, guna insurans Allianz sama macam tahun lepas.. setakat ni takde apa masalah berlaku pada my Persona Elegance tu.. syukur :)





All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

9 insan comel komen

Write insan comel komen
Rizziela
AUTHOR
11/18/2015 9:15 AM delete

Ni mesti kereta besar kan.. sy pakai myvi ajer.. tu pun dah dekat RM800

Reply
avatar
Fiqah Feeona
AUTHOR
11/18/2015 9:44 AM delete

Fiqa rasa bukan sebab semenanjung atau sabah jer kot, sebab insurans kereta memang naik pun tahun ni. Fiqa punya pun naik. Pastu ada GST lagi.

Reply
avatar
eima
AUTHOR
11/18/2015 11:39 AM delete

oo baru tau kat sini lg mahal dr sabah sarawak

Reply
avatar
11/18/2015 12:34 PM delete

sm laa kite gn allianz... alhamdulillah thn ni trn sket hehe

Reply
avatar
adianiez AIDA
AUTHOR
11/18/2015 2:55 PM delete

aida br pagi td transfer duit roadtax insuran kat abg ipar :)
mahal! naik rege... sebab gst hu hu hu...

Reply
avatar
Sya Nadia
AUTHOR
11/18/2015 3:05 PM delete

owh..lain ye...ingatkan sama je...

Reply
avatar
QasehnyaRania
AUTHOR
11/19/2015 11:47 PM delete

mmg lain, lain kan.
bertabah ajelah. hikhiks.
suami ciksu ambil takaful je.sebelum tu, tokio marine

Reply
avatar
11/24/2015 3:53 PM delete

ada buruk baiknya mana mana tempat..so kenalah terima seadanya kan..yang penting dekat ngan family :)

Reply
avatar
sya mimie
AUTHOR
12/15/2015 8:42 AM delete

Berbeza hrganya ye..
Mngkin bergntung jgk pd kdaan skrng yng pnuh dgn GST..

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!