Tafsir Tahi Lalat

2:30:00 PM 19 Comments A+ a-



Mari kita mentafsir firasat orang melayu berkaitan dengan tahi lalat. sesetengah orang kata ada tahi lalat ni awet muda. jom ketahui personaliti kalian berdasarkan tahi lalat itu..



    • 1. Di kepala sebelah kanan – terkabul cita-citanya
    • 2. Di kepala sebelah kiri – sering menemui kesusahan
    • 3. Ubun-ubun – kurang jujur
    • 4. Pusar – cerdas,tangkas dan tekun
    • 5. Di Kening kanan – cergas dan cekap
    • 6. Di kening kiri – cergas dan sopan santun
    • 7. Sudut mata kanan luar – baik budi, ramai yang cinta
    • 8. Sudut mata kanan dalam – disayangi suami atau isteri
    • 9. Biji mata kanan – suka serong dan pembohong
    • 10. Biji mata kiri – pembohong tapi baik hati
    • 11. Di alis kanan – baik hati, suka menolong
    • 12. Di alis kiri – ramai yang suka
    • 13. Di pipi kanan – ramai teman
    • 14. Di tengah-tengah pipi kanan – ramai yang suka
    • 15. Di tengah-tengah pipi kiri – ramai kawan
    • 16. Pada hidung – banyak rezeki
    • 17. Pada batang hidung – banyak dicintai orang dan dapat menjadi kaya
    • 18. Bibir atas kanan – banyak rezeki dan pandai
    • 19. Bibir atas kiri – ramai kawan, baik hati
    • 20. Bibir bawah kanan – disegani orang, ramai yang suka
    • 21. Bibir bawah kiri – pandai bicara, tak mudah kalah
    • 22. Hujung mulut kanan – kecil rezeki, tak mudah kalah
    • 23. Hujung mulut kiri – suka berpoya-poya
    • 24. Dagu bawah kanan – jujur dan baik hati
    • 25. Dagu bawah kiri – bijaksana, berbudi luhur
    • 26. Leher kanan – cerdas, jujur, berani menderita
    • 27. Leher kiri – cerdas dlm segala hal dan banyak pengetahuan
    • 28. Leher ditengah – tercapai apa yang dicita
    • 29. Di bahu kanan – cermat dlm mengambil keputusan dan banyak tanggungan
    • 30. Di bahu kiri – suka kerja keras, banyak tangungjawab
    • 31. Di dada kanan – dapat mengatasi masalah
    • 32. Di dada kiri – berani, jujur dan sabar
    • 33. Buah dada kanan – baik hati, pendiam dan simpan rahsia
    • 34. Buah dada kiri – ramai kawan, setia pada suami atau isteri
    • 35. Di punggung kanan – pendiam, simpan rahsia
    • 36. Di punggung kiri – lambat, kurang agresif
    • 37. Di perut bawah kanan – banyak rezeki, suka memberi maaf
    • 38. Di perut bawah kiri – baik hati, tenang hidupnya
    • 39. Pinggang kanan – sayang pada isteri atau suami
    • 40. Pinggang kiri – disayangi oleh isteri atau suami
    • 41. Di jari telapak tangan kanan – banyak rezeki tapi boros
    • 42. Di jari telapak tangan kiri – banyak rezeki, menyimpan
    • 43. Lengan kanan – setia dan taat pada atasan
    • 44. Lengan kiri – menepati janji dan suka kerja
    • 45. Siku tangan kanan – kuat hendak memiliki kekayaan
    • 46. Siku tangan kiri – baik hati, suka menolong
    • 47. Ketiak kanan – menyimpan rahsia
    • 48. Ketiak kiri – jujur, banyak yang cinta
    • 49. Pergelangan tangan kanan – boros, suka bersukaria
    • 50. Pergelangan tangan kiri – dapat berpangkat
    • 51. Pangkal peha kanan – kemahuan kuat
    • 52. Pangkal peha kiri – suka kerja apa saja
    • 53. Kemaluan kanan atau kiri – baik, suka senggama (bersetubuh)
    • 54. Di kepala kemaluan – bakal beristeri dua
    • 55. Betis kanan – suka berpoya, boros
    • 56. Betis kiri – tidak suka menganggur
    • 57. Tumit kanan – jujur, banyak kawan
    • 58. Tumit kiri – baik budi
    • 59. Di telapak kaki kanan – tidak mudah mengeluh
    • 60. Di telapak kaki kiri – baik budi pekertinya
    • 61. Lutut kanan – bersifat tidak peduli, tidak mahu berusaha
    • 62. Lutut kiri – kurang berusaha

    All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
    Product review, advertorial, 

    contact:
    Email: cikazizahmisi88@gmail.com

    19 insan comel komen

    Write insan comel komen
    Wanie
    AUTHOR
    7/10/2011 2:39 PM delete

    unyeng2 tu ape?hehe

    Reply
    avatar
    Jiejah Gorjes
    AUTHOR
    7/10/2011 2:41 PM delete

    errr pan*** huhuhu kasar naa bunyi nye huhuhu...

    ok ahkak ada kt bahu kiri - pikiranya selalu ruwet? rumit ke???

    Reply
    avatar
    fazRina
    AUTHOR
    7/10/2011 2:47 PM delete

    bahasa yg agak sukar tuk d fahami hehe..

    Reply
    avatar
    Cik Azizah
    AUTHOR
    7/10/2011 2:49 PM delete

    @wanie: kat pusar...


    @jiejah gorjes;
    haha..bahu kiri rumit sbb pikul tggjawab..

    Reply
    avatar
    ecadwinkyasha
    AUTHOR
    7/10/2011 2:58 PM delete

    akak..unyeng2 tu bahasa apa?..tak pena dgr.hehehe

    Reply
    avatar
    aziza esa
    AUTHOR
    7/10/2011 3:03 PM delete

    nice info cik azizah ! like3 !! ^^

    Reply
    avatar
    Jierah
    AUTHOR
    7/10/2011 3:04 PM delete

    uwaa. jierah nye number 19 hehe.

    Reply
    avatar
    Jasman
    AUTHOR
    7/10/2011 3:08 PM delete

    banyak la tahi lalat kat badan ni...tak guna punya lalat merata di buang...haha

    Reply
    avatar
    Pojiekyra
    AUTHOR
    7/10/2011 3:12 PM delete

    ohhh bru taw :D

    Reply
    avatar
    7/10/2011 3:23 PM delete

    aku bahu kanan..
    cermat dbuat keputusan..
    pastu byk tangungan tu
    maksud nye nnti aku kawen aku
    dpt byk anak ehh??
    hahahaha =)

    Reply
    avatar
    imz
    AUTHOR
    7/10/2011 3:27 PM delete

    bnyk tafsiran kena bc sbb bnyk tahi lalat....hehe

    Reply
    avatar
    miszYaYA
    AUTHOR
    7/10/2011 4:27 PM delete

    fuuuuuhh bnyaklah tahi lalat di anggota2 ku.. cmne nie.. hehhe

    btw entry die best...

    jom visit yaya nye blog
    http://diriku-bukan-dirimu.blogspot.com

    Reply
    avatar
    Fathiah Hamim
    AUTHOR
    7/10/2011 9:03 PM delete

    takda tahi lalat. kot. hehe

    Reply
    avatar
    Khairil
    AUTHOR
    7/10/2011 10:13 PM delete

    ngeri le baca yang no.54 tu..hahaha

    Reply
    avatar
    Cik Azizah
    AUTHOR
    7/10/2011 10:14 PM delete

    kepada semua;

    jangan percaya sgt 100% ni firasat org tua2 je..ngeee~~

    Reply
    avatar
    Cik Azizah
    AUTHOR
    7/10/2011 11:33 PM delete

    @khairil: ngee~~ ramai org tua ckp mmg cmtu..hehe

    Reply
    avatar
    WuMing
    AUTHOR
    7/11/2011 1:14 PM delete

    Kalau kita ada di tempat yang bawa maksud tak elok... lepas itu kita buang... jadi macam mana?

    Reply
    avatar
    Terbelog
    AUTHOR
    7/11/2011 9:55 PM delete

    ish..no 9 tu ade kat kite la

    Reply
    avatar


    Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!