Tips Dapatkan Jodoh

8:30:00 PM 22 Comments A+ a-




Tips Dapatkan Jodoh. Jom baca..


1. Semua orang ada jodoh atau pasangan yang menanti dan biasanya ia berada tidak jauh dari kalian. Jarang orang bertemu dengan jodoh yang berada jauh darinya.

2. Jodoh itu ketentuan Allah dan kita wajib berusaha. Doa, usaha yang betul dan bersungguh-sungguh disertai dengan tawakkal, akan menemukan kalian dengan pasangan kalian.

3. Ramai orang masih belum bertemu jodoh kerana mudah patah semangat. Teruskan usaha sehingga kalian bertemu jodoh.

4. Seimbangkan hidup kalian dengan sempurna agar diri kalian jadi seperti “magnet” yang menarik bakal pasangan kalian kepada kalian.

5. Daya tarikan yang sebenar berpusat di hati yang murni. Berusahalah untuk mencuci hati kalian daripada semua perasaan yang negatif terhadap semua orang di dunia ini.

6. Agar mudah orang sayang, cuci hati dengan jaga ibadah, solat taubat, beristighfar, baca Al-Quran, maafkan orang lain, meminta maaf, bersedekah dan berfikiran positif.

7. Sayangi semua orang di sekitar kalian dan mereka akan menarik sayang terhadap kalian. Jika kalian membenci orang, ditakuti bakal pasangan kalian juga akan membenci kalian.

8. Orang yang sedang mencari pasangan harus sentiasa bersedia untuk bertemu dengan pasangannya pada bila-bila masa. Justeru, kita perlu sentiasa dalam keadaan yang paling menarik setiap masa. Tanggapan pertama adalah yang terpenting.

9. Untuk lelaki, tarikan pertama ialah pakaiannya. Untuk perempuan, wajah dan bentuk badan menjadi tarikan pertama. Sediakan diri untuk menawan bakal pasangan kalian.

10. Buka hati dan minda kalian untuk menerima cinta. Cinta boleh berputik pada bila-bila masa. Cinta mudah datang kepada mereka yang sentiasa bersedia untuk menerima cinta.

11. Cinta datang melalui mata lalu turun ke hati. Justeru, perhebatkan hubungan mata secara memandang bakal pasangan dengan penuh kasih sayang.

12. Kita boleh berkomunikasi melalui fikiran. Hantarlah kasih sayang dan hasrat murni kalian terhadap pasangan dengan gelombang fikiran ini secara berterusan hingga berjaya. kadang-kadang naluri pasangan seakan tahu apa yang kita lakukan.

13. Ramai yang terlepas peluang dan patah hati sebab lewat menyatakan hasrat kepada bakal pasangan. Perkara yang baik disegerakan (iaitu menyatakan perasaan kalian kepada bakal pasangan).

14. Tidak salah untuk orang perempuan memulakan usaha untuk berkenalan. Orang lelaki akan sentiasa merasakan mereka yang memulakan perkenalan walaupun sebenarnya orang perempuan yang mulakan.

15. Berkomunikasi dengan mesra dan bersemangat menggunakan lidah, mata, hati dan bahasa badan. Elakkan bercakap sambil lewa atau kurang sopan terhadap bakal pasangan.

16. Berbual dengan pasangan mengenai apa yang dia suka. Beri tumpuan kepada minat dan perasaannya. Elakkan sibuk memberi tumpuan kepada diri sendiri.

17. Layan bakal pasangan dengan mesra seperti kawan lama walaupun baru berkenalan. Bentuk suasana keintiman dengan segera agar bakal pasangan rasa selesa.

18. Makin mudah kita menceritakan hal peribadi yang munasabah kepada bakal pasangan, semakin mudah dia menceritakan hal dirinya kepada kita.

19. Berdoa dan latih diri agar kita pandai mendampingi orang lain dan seronok untuk didampingi oleh orang lain. Buang perangai yang menyebabkan orang benci kepada kita.

20. Beri sayang untuk mendapat sayang. Orang yang masih ada perasaan benci terhadap sebarang orang boleh menyebabkan bakal pasangan benci atau tidak tertarik kepada kita. Justeru buang semua benci.

21. Untuk wanita, jangan jual mahal terhadap bakal pasangan. Tetapi, nyatakan dengan hikmah kepadanya yang kalian amat sukar untuk berkenalan dengan lelaki lain.

22. Kebanyakan lelaki mudah tertarik kepada perempuan yang simple, tidak materialistik, mudah berterima kasih dan redha dengan setiap pemberian lelaki tersebut.

23. Orang perempuan mudah tertarik kepada lelaki yang memberi perhatian, penghargaan dan penghormatan kepada mereka. Justeru, orang lelaki janganlah terlalu jimat atau kedekut.

24. Orang lelaki perlu belajar mengenal kerenah orang perempuan, perasaan, pemikiran, kehendak, keperluan, kesukaan dan kebenciannya.

25. Elakkan memberi tumpuan kepada kelemahan dan kesilapan kecil yang ada pada bakal pasangan. Jangan sesekali mengutuk atau memalukan bakal pasangan.

26. Senyuman ikhlas, wajah yang menawan dan bahasa badan yang penuh kemesraan akan menambat lelaki terhadap wanita.

27. Orang mudah tertawan kepada bakal pasangan yang ada persamaan dan ada perbezaan sifat, tindakan dan minat. Terlalu banyak persamaan membosankan. Banyak sangat perbezaan juga menyesakkan.

28. Orang mudah tertarik kepada bakal pasangan yang ada sikap dan sifat yang saling mengimbangi dan melengkapkan sikap dan sifatnya.

29. Walaupun belum kenal rapat dengan bakal pasangan, nyatakan yang kalian sering merasa atau berfikir seperti yang dia rasa atau fikir. Keserasian adalah tarikan.

30. Perempuan membentuk hubungan dengan berbual dan bercakap. Lelaki bentuk hubungan dengan melakukan sesuatu kegiatan secara bersama.

31. Orang mudah tertawan kepada bakal pasangan yang mempunyai persamaan daripada berbagai segi seperti kefahaman politik, aktiviti keagamaan, sikap terhadap harta, wang dan hobi.

32. Dua orang yang amat banyak perbezaan boleh serasi antara satu sama lain jika mempunyai satu atau dua persamaan yang mendalam seperti suka kepada kucing, suka melancong atau suka ramai anak.

33. Tindakan yang serentak akan menarik bakal pasangan terhadap kalian. Contohnya, serentak berpaling, serentak angkat gelas, serentak berdiri, serentak nak ke tandas.

34. Tawan hati bakal pasangan dengan pamerkan emosi yang sama terhadap sesuatu kejadian atau peristiwa – sama-sama gembira, sedih, terperanjat, benci, simpati dan sebagainya.

35. Dua insan mudah serasi jika mempunyai pentafsiran yang sama mengenai hubungan – tahap keakraban, kebebasan, kebergantungan, pemberian, pengorbanan dan sebagainya.

36. Kenalpasti ciri-ciri yang disukai oleh bakal pasangan kalian. Bentuk ciri-ciri yang disukai oleh bakal pasangan kalian. Bentuk ciri-ciri ini dalam diri kalian dan pamerkan kepadanya yang kalian mempunyai ciri-ciri tersebut.

37. Semua orang mencari cinta sejati tanpa syarat. Bakal pasangan kalian akan tertarik kepada kalian jika kalian mengasihinya bukan kerana wajah, harta, keturunan atau glamornya.

38. Bakal pasangan akan tertawan kepada kalian jika kalian dapat bantu mengukuhkan imej dirinya, rangsang semangatnya dan pupuk keyakinan dirinya.

39. Keikhlasan amat penting dalam memuji atau memotivasi bakal pasangan kalian. Jika kita didapati bohong, dia akan terus menjauhkan diri daripada kita.

40. Pujian yang berhikmah dan ikhlas bertindak sebagai magnet yang menarik kalian kepada bakal pasangan. Pujian daripada kawan baru lebih bermakna dan berkesan berbanding pujian daripada kawan lama.

41. Ulang sebut perkataan, ayat atau slogan yang digemari bakal pasangan kalian. Ini menyebabkan dia rasa istimewa dan dihargai dan akan tertawan kepada kalian.

42. Kenalpasti keistimewaan bakal pasangan kalian yang orang lain tidak nampak. Sampaikan kehebatan ini dengan bersemangat dan dia akan mudah tertawan kepada kalian.

43. Untuk bakal pasangan yang popular dan sering dipuji , cari pujian yang original untuk menambat hatinya. Untuk orang yang tidak popular, sebarang pujian amat dialukan dan dihargai.

44. Beri penghargaan serta merta kepada setiap pencapaian atau kejayaan bakal pasangan. Ini membelai dan melembutkan hatinya terhadap kalian.

45. Jika bakal pasangan memuji kalian, pamerkan keseronokan kalian dengan senyuman dan ucapan terima kasih dan bersyukur. Dia akan rasa dihargai.

46. Cari keunikan, kelucuan atau ‘kegilaan’ bakal pasangan kalian. Nyatakan yang kalian suka kepadanya sebab keunikan tersebut. Ini buat dia rasa istimewa.

47. Ramai pasangan sengsara bila isteri terlalu cantik atau suami terlalu handsome. Justeru, cari bakal pasangan yang setara dan sepadan dengan kita.

48. Orang yang merasa dirinya hodoh sukar untuk mendapat pasangan. Carilah kecantikan yang ada pada kalian dan bentuk keyakinan diri. Hati yang suci dan keyakinan yang tinggi menyerlahkan kecantikan kalian.

49. Wanita mudah tertawan kepada lelaki yang gentleman – bersopan santun, suka membantu, menghormati wanita, berani dan yakin diri.

50. Untuk jadi lebih menawan, berterusan belajar, perbaiki perangai dan peribadi, baiki kemahiran komunikasi, murnikan hati, pemaaf dan sentiasa bersangka baik.

51. Lelaki harus mempamerkan sifat kelelakiannya di samping memasukkan sifat perempuan dalam dirinya seperti lebih prihatin, memahami emosi , timbang rasa, dan gunakan gerak batin.

52. Perempuan harus mempamerkan sifat kewanitaan disamping menghayati sifat lelaki seperti minat dalam politik, sukan, memancing, dan aktiviti macho yang lain. Bertindak bijak tapi, jangan terlalu bijak.

53. Untuk menambat hati wanita, kerap bertanya tentang perasaannya, aktiviti yang dijalankannya, kegemarannya, kebenciannya atau sebarang perkara yang berkaitan dengan emosi.

54. Sebelum benar-benar rapat, orang perempuan harus elakkan diri dari bertanya bakal pasangan mengenai perasaannya mengenai sesuatu perkara, peristiwa atau situasi.

55. Orang lelaki amat pantang bila bakal pasangan menempelak atau menunjukkan kesilapan atau kebodohan lelaki tersebut. Ini cara terbaik memutuskan hubungan.

56. Orang perempuan mudah tertawan kepada lelaki yang boleh mengaku salah, meminta maaf, meminta bantuan, bertolak ansur, pandai mendengar, bersabar dan lemah lembut terhadap wanita.

57. Bila bercakap dengan lelaki, orang perempuan harus fokus kepada fakta dan sampaikan secara ringkas. Penjelasan yang berjela-jela dan memasukkan unsur perasaan akan membunuh minat lelaki terhadapnya.

58. Jika orang perempuan marah, pujuklah dengan kasih sayang. Tanya kenapa dia marah, dengari dengan teliti dan jangan komen atau cuba beri nasihat. Orang perempuan mudah sayang pada lelaki yang pandai mendengar dan sensitif kepada perasaannya.

59. Jika lelaki marah, jangan sibuk nak tanya kenapa dia marah. Pamerkan kasih sayang dan bentuk suasana yang tenang. Doakan dia dan beri masa untuk dia merawat dirinya sendiri.

60. Fahami bahawa orang lelaki bercakap secara terus terang, ringkas dan objektif. Orang perempuan sering bercakap secara berlapik, terperinci dan banyak yang tersirat.



semoga tips ni memberikan kalian panduan dalam mencari jodoh. ^^


All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

22 insan comel komen

Write insan comel komen
7/10/2011 8:47 PM delete

wahh panjangnye, hebakkk~
jijah leh jadi dr love ni hihihi..
kalau terlalu byk pilihan cmne pulak ye jijah?

Reply
avatar
7/10/2011 8:48 PM delete

senyuman dah ikhlas .kalau tak menawan cmne ?ekekekekeke

Reply
avatar
cik tikah
AUTHOR
7/10/2011 9:10 PM delete

WOW!! bnyknya tips. btw, berguna gak. tq!!

Reply
avatar
Bluewendy
AUTHOR
7/10/2011 9:17 PM delete

nice sharing dear..=)

Reply
avatar
cik najihah
AUTHOR
7/10/2011 9:26 PM delete

waw...
banyaknye..
nice lah heee...
semoga Allah temukan jodoh yangterbaik buat fara :)

Reply
avatar
Jasman
AUTHOR
7/10/2011 9:37 PM delete

ni tip untuk dpt pasngan yg sempurna...susah nak cari ni

Reply
avatar
Jasman
AUTHOR
7/10/2011 9:37 PM delete

ni tip untuk dpt pasngan yg sempurna...susah nak cari ni

Reply
avatar
7/10/2011 9:44 PM delete

fulamak..mmg byk@@

tp berguna!

Reply
avatar
Siti Safiyyah
AUTHOR
7/10/2011 9:45 PM delete

perghh banyaknye tips..! ehem. mood jijah nak kawen lettew.. hihi

Reply
avatar
Acik
AUTHOR
7/10/2011 9:46 PM delete

wuih, banyaknya ... heheheee ...

Reply
avatar
cik Nd
AUTHOR
7/10/2011 9:48 PM delete

tu diaaa.byk bebeno tips nye :)

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
7/10/2011 10:13 PM delete

kepada semua...


hahahaha mesti penat nak baca kan. lalala byk info tu.ngeee :P

Reply
avatar
alif haris
AUTHOR
7/10/2011 10:17 PM delete

wah wahh byknye tips .. hehe

boleh diamalkan ni ^^

thanks kak ~

Reply
avatar
Khairil
AUTHOR
7/10/2011 10:20 PM delete

banyaknya tips nak dapat jodoh...tapi kepada orang yang betul2 memerlukan tips ni memang berbaloi-baloi baca...

Reply
avatar
jokergurl
AUTHOR
7/10/2011 10:23 PM delete

nice tips jijah.............terbaikkkkkk

Reply
avatar
Wanie
AUTHOR
7/10/2011 11:16 PM delete

banyaknye tips..
copy sebagai simpanan eh?

Reply
avatar
ArulchelseA
AUTHOR
7/10/2011 11:40 PM delete

banyak tip ni..jiejah da dapt jodoh ke... kih kih.. jgn bg tip je tp tk ikut..kih kih kih

Reply
avatar
WuMing
AUTHOR
7/11/2011 9:04 AM delete

Betul tuu.. tarikan yang utama adalah dari hati yang murni... bukan dari rupa paras... Yess... kita kena sentiasa perlu belajar untuk baiki diri-sendiri..Nice tips...WuMing Boleh cuba nii...

Reply
avatar
Apex
AUTHOR
7/11/2011 9:36 AM delete

tips yg menarik...:)

Reply
avatar
ika
AUTHOR
7/11/2011 1:22 PM delete

huh! bnyk tips nie! smua bgus2 plak tu...:D

Reply
avatar
Terbelog
AUTHOR
7/11/2011 9:53 PM delete

Cik Misi cinta Jijah ni :)

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
8/26/2011 1:24 PM delete

panjangnya...rajin2 la korang membacanya yer..muahaha

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!