Dialog Yang Perlu Anda Elakkan Ketika Hari Raya!

6:53:00 PM 10 Comments A+ a-



"Mira dah 2 orang, kau bila lagi?"
"Honeymoon tak habis lagi ker?"
"Kau tunggu apa lagi?"

Ini adalah antara dialog-dialog yang sangat-sangat TAK SENSITIF! Dan sering disebut-sebut apabila berjumpa di keramaian terutama di hari raya.

dialog-dialog tersebut amat menyinggung perasaan mereka yang belum mempunyai cahaya mata. mungkin mereka hanya senyum dan menjawab "Belum rezeki" tapi percayalah jauh di sudut hati mereka, mereka menangis sedih.

kalau boleh elakkan bertanya soalan begitu kerana JODOH dan REZEKI ANAK itu adalah HAK ALLAH! Allah yang menentukan bila masa yang sesuai untuk seseorang itu akan menimang cahaya mata..


sumber: facebook





All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

10 insan comel komen

Write insan comel komen
Ein Farah
AUTHOR
7/01/2015 8:58 PM delete

betul kak! Memandangkan sy memang belum kahwin lagi, soalan bila nak kahwin tu macam dah wajib pulak bila jumpa sedara mara --"

Reply
avatar
QasehnyaRania
AUTHOR
7/01/2015 10:07 PM delete

betul tu jijah.
ps: kalau ada sesiapa bertanya begitu jangan jawab belum rezeki. kata kata kan satu doa.
jawab akan datang atau ada rezeki nannti

Reply
avatar
Mrs Velentine
AUTHOR
7/02/2015 8:05 AM delete

banyak lagi sebenarnya soalan2 yang sensitif jijah.taulah mulut org kan

Reply
avatar
7/02/2015 8:43 AM delete

kena bersedia dgn soalan cmtu =)

Reply
avatar
Farhain Azmi
AUTHOR
7/02/2015 8:57 AM delete

dah lama tak datang jenuguk sini, blog jijah pun dah berubah wajah. hmm betl tu, tak elok tanya soklan sensitif camtu. kesian org yg kena tu, jenuh nak menepis n menjawabnya :)

Reply
avatar
7/02/2015 10:55 PM delete

kalau ada yang tanya senyum je :)

Reply
avatar
ros_reeza
AUTHOR
7/03/2015 6:21 AM delete

Orang yg bertanya tu memang tak sensitif langsung!

Reply
avatar
7/03/2015 11:52 AM delete

yap... sangat2 sensitif... kdg2 penghabisan cerita, senyum je laa walaupun dlm hati bernanah

Reply
avatar
adianiez AIDA
AUTHOR
7/08/2015 8:47 PM delete

yes ini yg terbaik...

Reply
avatar
adianiez AIDA
AUTHOR
7/08/2015 8:47 PM delete

mulut tempayan boleh ditutup...
mulut org ???
hmmmm :(

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!