2nd Pregnancy Diary: Mandian Herba Tradisional Untuk Ibu Berpantang

9:00:00 AM 8 Comments A+ a-


Masa berpantangkan abglong hakimi 2 tahun lepas, hari-hari mak rebuskan uncang herba ini buat mandian daku. 

bila ada uncang camni memudahkan mak. tak payah susah-susah nak kutip daun yang berselerak lepas mandi. hihihi



dulu pakai yang ini


Herba mandian membantu ibu dalam pantang seperti:

• Membantu melegakan sendi dan saraf yang tegang sewaktu bersalin
• Membantu melancarkan peredaran darah
• Membantu mengurangkan rasa stress dengan bau-bau haruman pati daun yang di rebus.
• Membantu mengurangkan angin di seluruh badan.

tu sebab badan rasa lebih segar, bertenaga lepas mandi lebih-lebih lagi mandi dengan air panas!

Cara penggunaan:

biasanya daku mandi sehari sekali waktu pagi, mak rebus satu uncang herba mandian ni sehingga mendidih dan berbau wangi dan campur dengan air biasa sewaktu mandi.

dan bila dah guna, keringkan uncang ni boleh di guna selama dua hari atau sehingga pati/aromanya hilang. amalkan selama seminggu..

memang badan rasa segar lepas tu..




Untuk 2nd pregnancy ni masih amalkan Mandian Herba Tradisional ni untuk mandian hari-hari. ini beli online dekat ButikBengkungModen..




All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

8 insan comel komen

Write insan comel komen
eima
AUTHOR
1/12/2016 11:26 AM delete

menarik ..dulu guna yg daun berterabur tu ... rasa gatai plak kulit

Reply
avatar
adianiez AIDA
AUTHOR
1/12/2016 1:50 PM delete

sedap badan kalu mandi berherba.
aida pun dulu amalkan.

Reply
avatar
1/12/2016 4:29 PM delete

Semoga di permudah kan.. Jaga diri elok elok dear.
Bila due date awak? Tak sabar nk tgk baby awak mesti comel. =)

Reply
avatar
dear anies
AUTHOR
1/13/2016 4:31 PM delete

yg x preggy ni bleh gn x? ;-)

Reply
avatar
1/14/2016 8:07 PM delete

@dear anies boleh je.. utk kembalikan tenaga bdan yg lesu2

Reply
avatar
QasehnyaRania
AUTHOR
1/18/2016 4:05 PM delete

menarikkan nti blh usha usha juga.

Reply
avatar
1/27/2016 12:59 AM delete

Bagus siap ada uncang..memang memudahkan kerja.

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!