Makanan Wajib Di Makan Ketika Berpantang

9:00:00 AM 6 Comments A+ a-



Untuk menjaga kesihatan dalaman, badan lebih tahan lama.. Makanan berpantang tak sama seperti menu makanan orang biasa.. 

Makanan Berkhasiat yang wajib di makan ketika berpantang ialah:

Jamu


Rempah Ratus


Kunyit


Bawang Putih


Peria



Sayur dan Ulam 



Ikan Tenggiri dan Haruan


Halia


Asam Jawa




Makanan berkhasiat amat penting supaya ibu berpantang mendapat zat dan tenaga sepanjang tempoh berpantang..baru la bila habis berpantang nampak sihat dan cergas.. 




All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

6 insan comel komen

Write insan comel komen
LiNda
AUTHOR
1/21/2016 10:09 AM delete

Jijah dah dekat ke due date? Memang bab berpantang ni pentinggg sangat sbbnya badan kita ni nak guna lama kan.Moga dipermudahkan urusan bersalin ye :)

Tumpang lalu jap ye jijah :
http://langkahlinda.blogspot.my/2016/01/babies-blink-2016-murah-dan-original.html

Reply
avatar
sya mimie
AUTHOR
1/21/2016 9:58 PM delete

Dulu skip jamu. Bli mmng bli, tp xlehnk telan. Hukhuk. In shaa Allah ada 2nd bby kna amalkn mkn.

Reply
avatar
1/22/2016 5:57 PM delete

@LiNda iya linda.. due 30 jan ni

Reply
avatar
1/22/2016 5:58 PM delete

@sya mimie dulu pun jijah xmakan jamu.. 2nd baby xtau la camner.. beli jamu pun tak.hee

Reply
avatar
1/27/2016 12:51 AM delete

masa ni lah kena menitikberatkan soal pemakanan demi kesihatan :)

Reply
avatar
sya mimie
AUTHOR
1/27/2016 6:30 AM delete

Waaa.. Gitu.. Hihi. Kita punya jamu yng ada pun tak terusik. Kut2 menambah dorang lg thn ni, bedal guna yng ada je la. Hihihi..

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!