Peringatan kepada semua !!!!!!!!!!!

9:23:00 PM 17 Comments A+ a-



Peringatan kepada semua !!!!!!!!!!! 





TERUTAMA KAUM WANITA Ini adalah sangat menakutkan, serupa dengan kes Ms Canny Ong

Pada suatu hari, terdapat seorang wanita yang berhenti di stesen minyak untuk mengisi minyak. Setelah selesai memenuhkan tangki minyak selepas membayar menggunakan kad kredit di pam dan ingin meninggalkan stesen tersebut, atendan di dalam kedai lantas bercakap menerusi speaker dan memberitahu sesuatu yang berlaku dengan kad itu dan meminta wanita itu masuk ke dalam untuk membayar tunai. 


Wanita itu keliru kerana dia telah selesai mengisi minyak dan pembayaran menggunakan kad kredit telah diluluskan. Dia menunjukkan isyarat tangan kepada atendan tersebut dan bersiap sedia untuk meninggalkan tetapi atendan tersebut sekali lagi menggesa wanita tersebut masuk ke dalam kaunter kedai untuk membayar tunai. 


Dengan perasaan sedikit marah, wanita itu terus masuk ke dalam kedai dan mempertikaikan tindakan petugas tersebut dan menuduh dia menipu. 


Atendan tersebut memberitahu supaya wanita itu bertenang dan mendengar dengan teliti Atendan memberitahu ketika wanita tersebut sedang mengisi minyak, dia telah melihat seorang lelaki telah masuk ke dlm kereta dan bersembunyi dikerusi belakang . Dengan segera beliau telah menghubungi pihak polis. Wanita tersebut terus menjadi takut dan segera melihat pintu keretanya terbuka dan lelaki itu telah menyusup keluar dan meninggalkan kereta itu dengan tergesa-gesa. 


Kes baru-baru ini didapati mempunyai kaitan dengan ujian untuk permulaan geng jenayah terbaru dimana memerlukan seseorang untuk membawa balik bahagian badan seorang wanita .. Salah satu cara yang mereka lakukan adalah dengan merangkak perlahan-lahan dan menyusup masuk ke dalam kereta wanita manakala sasaran utamanya adalah stesen minyak atau di kedai runcit pada waktu malam. 


Kemudian, mereka akan potong kaki / buku lali mangsa menculik mereka dan kemudiannya membunuh dan mencerai-beraikan mereka. Kaedah lain adalah dengan memaksa wanita itu masuk ke dalam kereta kemudian menculik mereka.


Sila sebarkan ini kepada wanita lain, orang muda dan tua. 

1] Pertama, wanita seharusnya lebih berhati-hati apabila ingin masuk ke dalam kereta pada waktu malam. 
2] Kedua, Jangan letakkan kereta di tempat sunyi atau terpencil semata-mata ingin mendapatkan tempat letak kereta percuma! 
3] Ketiga, Jika boleh, elakkan memandu seorang diri pada waktu malam! Ini adalah situasi sebenar! Penculikan! Pembunuhan! Putus dan anggota badan dicerai-ceraikan! Ini semua berlaku di Malaysia ! 

Jadikan amalan : 

1. Pastikan kereta berkunci setiap masa walaupun anda meninggalkan kereta sebentar. 
2. Periksa sekeliling kereta sebelum masuk ke dalam kereta. 
3. Sentiasa peka terhadap sebarang tanda-tanda pelik dari persekitaran anda dan individu lain di dalam sekitar umum, terutama pada waktu malam!!!.



sila sebarkan untuk kebaikan bersama!!



All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

17 insan comel komen

Write insan comel komen
9/21/2011 10:28 PM delete

bahayanya..moga semua nya baek..

Reply
avatar
aisya
AUTHOR
9/21/2011 10:56 PM delete

menakutkan je.. huhu

Reply
avatar
shida'R
AUTHOR
9/21/2011 11:40 PM delete

mcm2 lah skg mmg menakutkan nyawa bagaikn permainan huhu...shida selalu kje malam mmg kne hati2 skg nih huhu,

Reply
avatar
IntaNBerliaN
AUTHOR
9/21/2011 11:44 PM delete

MasyaAllah.. adagak org gini!!

thanks share jijah... kne gtau hubby akak gak ni

Reply
avatar
harrazdani
AUTHOR
9/22/2011 12:30 AM delete

nice info ....berhati2 bukan utk wanita jer lelaki pun sama

Reply
avatar
9/22/2011 1:10 AM delete

bahayanya.. dia kerat lagi aduih.

Reply
avatar
9/22/2011 9:32 AM delete

Mnakutkan tol...
tankz cik zizah atas info anda :)

Reply
avatar
chiLleD...!!
AUTHOR
9/22/2011 9:53 AM delete

seelok2nya jgn kuar sorg2..

Reply
avatar
WuMing
AUTHOR
9/22/2011 11:46 AM delete

Itu laaa bila pihak bertanggungjawab cuma pandai buat duit untuk keluarga..

Pihak keselamatan pula sibuk jaga mereka...

Rakyat kena berdidikari

Reply
avatar
RinsyaRyc
AUTHOR
9/22/2011 4:46 PM delete

huuwaaa...... takotnyaa....


http://bulatmata.blogspot.com/

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
9/22/2011 4:56 PM delete

baik berhati2..bila jijah baca ni..seram pula sensorang..dah la bila isi minyak suka2 je tinggalkan kereta tak berkunci..

Reply
avatar
NorHalizah
AUTHOR
9/22/2011 6:26 PM delete

skrg ni kita kena selalu berhati2 xpecialy perempuan. bahaya dimana2 je.

Reply
avatar
Khairil
AUTHOR
9/22/2011 7:23 PM delete

bahaya..terutama sekali utk kaum wanita..ramai orang gila di luar sana...berhati-hatilah...

Reply
avatar
Wanie
AUTHOR
9/22/2011 7:42 PM delete

penah terbace kat email..seram oh..bahaya perempuan g mane sorg2 kan..kena bawak teman..

nasib la pekerja tu perasan..

Reply
avatar
9/22/2011 8:20 PM delete

sekarang macam2 boleh terjadi,haih

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!