Pindah Pindah..Sana Sini Kotak

6:46:00 PM 26 Comments A+ a-




Hujung bulan ni encik navy nak draft semenanjung.. dalam rumah ni sana sini dengan kotak saja!
pening betul.. tak tau nak kemas apa dah.. huhuhuhu

pengasuh hakimi (kak ina) cakap tak payah kemas barang-barang sebab nanti semua orang kontena yang buat packing sebab dorang ada insurans jadi dorang kena cek semua ok time packing tu.. ini berdasarkan pengalaman pengasuh sebab sebelum ni kak ina pernah jaga ramai anak2 navy. bila bapa mereka pindah semenanjung..semua orang kontena yang uruskan..

lepas dari kak ina cakap terus tak packing barang apa pon.. cuma baju letak dalam plastik nanti biar mereka masukkan dalam kotak. barang yang akan bawa naik kontena ke semenanjung macam:

1. Set kerusi perabut jati 
2. Meja tv jati
3. Peti ais 
4. Almari baju 
5. Drawer baju hakimi 
6. Motor encik suami
7. 2 katil+tilam
8. Televisyen
9. Dll perkakas rumah

fuhyooo~~ baru 2 tahun duk sini ikut suami..dah penuh 1 kontena. selama encik suami duk kat sabah ni 5 tahun mane de semua tu.. hakhakhak :p

kan bagus kalau dapat pindah semenanjung sekali dengan encik navy. angkut semua barang sekali gus.. tapi ni tak pasal-pasal tinggal sebatang kara dengan hakimi.. cuma ada baju sendiri dan hakimi, mesin basuh, kereta, n alat2 masak.. plan nak beli peti sejuk kecik. senang nak bawa balik guna kereta nanti.. adui ba... sabar jelah kan.. hati ku kosong.. kosong.. kosong.. huu~~


ya Allah..semoga Engkau murahkan rezeki daku pindah semenenanjung mengikuti suami ku secepat yang mungkin. Amin..





All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

26 insan comel komen

Write insan comel komen
Sayangku Zie
AUTHOR
8/25/2014 8:22 AM delete

Alhmdulillah dah dapt balik sini... mesti seronok... lega rasanya kan

Reply
avatar
Sayangku Zie
AUTHOR
8/25/2014 8:24 AM delete

Ops silap komen... ingatkan jijah dah pindah rupanya husben yg pindah dulu ke...
In Sya Allah nanti giliran jijah pulak

Reply
avatar
mOoN IzzaN
AUTHOR
8/25/2014 9:14 AM delete

sabar ea jijah.. semoga urusan jijah nak pindah dipermudahkan..

Reply
avatar
Fiqah Feeona
AUTHOR
8/25/2014 9:39 AM delete

Lama lagi ke baru dapat tahu pindah?Kalau dah pindah nnt kita boleh jumpa-jumpa...

Reply
avatar
CaHaYaHaTi
AUTHOR
8/25/2014 10:11 AM delete

aa jijah masa ina pindah dr sibu ke tawau pun org kontena tu yg uruskan semua heheh.. kita pantau2 je... kotak pun dorg bagi.. xpayah dh susah2 nak cari

Reply
avatar
adnil linda
AUTHOR
8/25/2014 10:49 AM delete

moga2 cepat dpt tukar...amin

Reply
avatar
natasha
AUTHOR
8/25/2014 11:33 AM delete

amin3..harap2 doa jijah utk dapat transfer semenanjung dimakbulkan..dah xde peti ais,kat mana jijah simpan stok makanan basah?saja nak tahu..ngeh3

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
8/25/2014 11:40 AM delete

@Sayangku Zie inshaaAllah kak.. turn jijah lepas ni.. Amin

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
8/25/2014 11:41 AM delete

@mOoN IzzaN mudah2an di permudahkan nanti kak..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
8/25/2014 11:42 AM delete

@Fiqah Feeona tunggu mensyuarat jururawat n panggilan sekali intake freshie nurse masuk.. hujung tahun agaknya

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
8/25/2014 11:43 AM delete

@CaHaYaHaTi hehe yeke.. bagus la gitu.. jijah xkemas apa2 dah

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
8/25/2014 11:43 AM delete

@adnil linda Amin ya robbal alamin..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
8/25/2014 11:44 AM delete

@natasha plan nak beli peti sejuk kecik tasha.. senang nak bawa balik nanti guna kereta

Reply
avatar
eMMe
AUTHOR
8/25/2014 12:57 PM delete

yeay...Jijah!

Alhamdulillah...

dpt pindah balik Semenanjung..

suami jijah? pindah skali la kan..

nape kosong2...???
sedih ek nak kosongkan rumah... ??

Reply
avatar
Shida Radzuan
AUTHOR
8/25/2014 1:20 PM delete

inshaallah jiejah nnti dapat lah transfer inshaallah k :)

Reply
avatar
Shida Radzuan
AUTHOR
8/25/2014 1:20 PM delete

tp fkir2 ksian pula kan..dah tgal bdua jer..huhuu

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
8/25/2014 1:24 PM delete

@eMMe tidak la kak.. jijah hati kosong sebab suami yang pindah semenenanjung.. jijah tak pindah lagi

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
8/25/2014 1:24 PM delete

@Shida Radzuan nak buat camner..nasib org2 sekeliling semuanya baik2 bila jijah tggl berdua saja

Reply
avatar
Aneez Jaafar
AUTHOR
8/25/2014 2:08 PM delete

jijah keja apa? kkm ye? saya keje kkm gak.. dah minta tuko ke?

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
8/25/2014 6:20 PM delete

@Aneez Jaafar iya kkm. nurse :) dah minta tukar.. tunggu panggilan je lagi

Reply
avatar
eamy milea
AUTHOR
8/25/2014 8:13 PM delete

semoga jijah dapat pindah secepa yang mungkin!! amin... :)

Reply
avatar
8/25/2014 11:47 PM delete

Wahhhhh best tu..tmpg excited ni

Reply
avatar
ros_reeza
AUTHOR
8/26/2014 3:01 PM delete

Aminn. moga cepat Jijah dapat bertukar.. Ros pun nak tukar jugak ni..

Reply
avatar
Mimi Azirah
AUTHOR
8/28/2014 10:33 AM delete

semoga jijah dpt tukar semennjung jugak

Reply
avatar
IntaNBerliaN
AUTHOR
8/29/2014 2:05 PM delete

ooo yeke camgitu... baru akak tau, ingat kita yg nak kene kemas2 n packing bagai tu sndiri...

Reply
avatar
8/29/2014 4:27 PM delete

moga jijah dapat transfer semenanjung ye nanti..aminnn

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!