Check Up 14 Minggu

2:00:00 PM 38 Comments A+ a-


Hari selasa lalu checkup daku dengan nurse..
Alhamdulilah kandungan sudah 14minggu :)

macam biasa rutin checkup...
cek berat badan naik ke 43.2kg
urine : normal
ujian thalasemia: Normal
hb: low hb 9.7

tu dia...memang kena perli dengan nurse la..
darah boleh turun dari 11.2---> 9.7

rasanya dah cukup makan.. tapi mungkin dalam masa sebulan tu banyak minum air milo..
milo kan kafein tapi milo juga boleh membuatkan jijah kenyang...itu pasal la minum...huhuhu

lagi satu mungkin juga banyak makan coklat..
mana taknya suami balik dari Labuan bawa coklat banyak-banyak..
habis la makan....muahaha :p

nastijahnya kena makan 4 serangkai pil ni...........huuuu :(


vitamin B-complex, vitamin C, folic acid dan ferrous fumarate..

selama ni makan 1biji obimin jer..
tak perlu telan banyak-banyak...huuuu

lagi 2minggu checkup... harap-harap hb naik lah... jangan turun lagi.. 
Amin...


Doa Ibu Mengandung
Ya Allah, peliharalah anakku ini selama ia berada di dalam perutku, dan sihatkanlah dia, Engkau yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhanMu, Penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah, rupakanlah atau bentukkanlah dia yang ada diperutku dengan rupa yang baik dan tetapkanlah di dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada RasulMu. Ya Allah, keluarkanlah dia dari perutku dengan mudah dan selamat. Ya Allah jadikanlah dia sihat yang sempurna berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah, panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad S.A.W, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam.
Aminn..



All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

38 insan comel komen

Write insan comel komen
3/07/2013 12:54 PM delete

letak la pic tummy dear

Reply
avatar
3/07/2013 2:02 PM delete

saya pun jarang makan ubat banyak2 cam tu...ada obimin dah cukup rasanya...

Reply
avatar
3/07/2013 2:37 PM delete

akak masa ngandung xleh makan asid folik jijah..mmg sembelit teruk..smpai habes bersalin x makan..dan x putus2 doa spya bby sihat & normal..sbb org ckp bhy tggl asid folik

Reply
avatar
MarnieyZ
AUTHOR
3/07/2013 3:10 PM delete

semoga hb nanti meningkat. :)

Reply
avatar
eima
AUTHOR
3/07/2013 3:37 PM delete

milo ade kafein ??? yeke tak penah dgr pun pasal tu .. yeke ....coklat pun ke ... yeke ni ... cam pelik je ...

hmmm klu teh, kopi nescafe tu penah la dgr ... cer jijah cite sikit pasal coklat ngan milo tu ... nenanti boleh amik tau ni

Reply
avatar
Mrs Velentine
AUTHOR
3/07/2013 3:44 PM delete

jijah syang kena naikkan HB tue..done Hi shop

Reply
avatar
Nurul Nadila
AUTHOR
3/07/2013 5:30 PM delete

hai jijah...
jgn skip2 ye makan ubat tu.
jage diri elok2.dengan baby jugak

Reply
avatar
3/07/2013 6:01 PM delete

dear, apa kata u makan new obimin .. kat farmasi ada jual..RM18 sebotol-30biji, rm45-100biji..
i makan start kandungan 12minggu, hb cantik je atas 12

Reply
avatar
Makwe Kintan
AUTHOR
3/07/2013 6:05 PM delete

milo leh buat HB darah kita trun ye? sy konon xnk minum teh or kopi..tp milo pun ade kafien jgk ye...laa ptt la mse duk wad bru ni HB sy 8 je..kuat minum milo rupanya..ubat kita sme la jijah..cme warne oren tu sy xde..hehe ubt sy mcm org pregnant wlau xpregnant lg...nextweek sy operation..doakan sy leh?..hehe

Reply
avatar
Sally Yatiey
AUTHOR
3/07/2013 6:52 PM delete

Low-nya HB Kak Jijah ;) Kena up kan ni ^_^ Banyak ubat kena makan pulak tu :D hee

Reply
avatar
Chic Na
AUTHOR
3/07/2013 8:44 PM delete

manyaknya ubat. huhu..

Reply
avatar
cik chinta
AUTHOR
3/07/2013 9:39 PM delete

sm r, hb low. yke xle mnum milo. me ske mnum gk mlm sblom tdo. alaa..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
3/07/2013 11:04 PM delete

@erin moshimoshi xde gambar la my dear :)

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
3/07/2013 11:05 PM delete

@Ummiarissa Mahdi ikutkan obimin tu da bagus.. tp sebab hb low kena tambah yg lain pulak..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
3/07/2013 11:06 PM delete

@Nens Collection haah asid folik utk elak anak kecacatan tulang belakang..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
3/07/2013 11:06 PM delete

@MarnieyZ Amin..harap2 camtu lah..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
3/07/2013 11:08 PM delete

@eimannt jijah google..hahaha

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
3/07/2013 11:09 PM delete

@Mrs Velentine yela kak.. jijah cuba naikkan hb tu..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
3/07/2013 11:10 PM delete

@Nurul Nadila tq yunk.. insyaAllah jijah jaga amanat ni sebaik2nya.

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
3/07/2013 11:11 PM delete

@norabidah suboh yeker dear.. t jijah cari.. nak hb cantik!

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
3/07/2013 11:16 PM delete

@Makwe Kintan jijah doakan semoga perjalanan operation nant berjalan dgn lancar n moga kamu cepat sembuh dear!

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
3/07/2013 11:17 PM delete

@Sally Yatiey itulah padahnya hb low.. bukan main banyak ubt kena telan...

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
3/07/2013 11:18 PM delete

@cik chinta ntah la nurse cakap gitu..layankan jer..

Reply
avatar
3/08/2013 9:26 AM delete

moga chckup strsnya baik2 ya jijah.

Reply
avatar
Mrs Lurve
AUTHOR
3/08/2013 10:09 AM delete

kandungan baru 14w, hb low mcm tue..jijah kena jaga btl2 nie..akak pun mkn ubat yg sama mcm jijah jgk..stkat nie hb maintain dlm 11+ mcm tue..jg diri dan kandungan baik2 ok

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
3/08/2013 12:54 PM delete

@nuyui a.k.a miss YUI insyaAllah yui..doakan jijah yer :)

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
3/08/2013 12:55 PM delete

@Mrs Lurve itulah kak.. takut lah kalau makin turun...huhu

Reply
avatar
Shizan Syafik
AUTHOR
3/08/2013 11:24 PM delete

wahh.. jijah dah sama geng ngan sy.. sy makan ubat sangobion.. sebb takleh telan ferrous tu.. kalau tak, confirm muntah.. arap2 hb naik pasni

Reply
avatar
3/10/2013 11:22 PM delete

take care jijah n baby ^_^.kene kawal pemakanan tu tau.

Reply
avatar
IntaNBerliaN
AUTHOR
3/11/2013 9:10 AM delete

akak sk yg 4 serangkai ni dr obimin.. hihii

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
3/11/2013 10:00 PM delete

@Shizan Syafik boeh je telan tapi banyak sangat..hehe

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
3/11/2013 10:00 PM delete

@Azhafizah Md Nor yelah yunk.. demi anak tercinta..hee

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
3/11/2013 10:01 PM delete

@IntaNBerliaN oo yeker... tgk jijah makan 4serangkai hb camner pulak.hee

Reply
avatar
Shida Radzuan
AUTHOR
3/12/2013 2:00 AM delete

alahai dear..jaga dri tau syg.. :)
cuba mnum nestum..lg byk khasiat dia jiejah dr milo..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
3/13/2013 3:36 PM delete

@Shida Radzuan jijah minum nesvita..ok ke yang..hehe

Reply
avatar
QasehnyaRania
AUTHOR
4/20/2013 9:48 PM delete

la..milo kafein jugak ke?

jijah, nanti jgn lupa upload pic ye.. nak tgk ur tummy, boleh?

jaga diri ye :)

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
4/22/2013 3:21 PM delete

@QasehnyaRania nurse yg cakap milo tu kafein..huhuhu

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!