Bila Berjauhan Dengan Suami..

2:35:00 PM 30 Comments A+ a-


Encik suami dah pindah semenanjung. tinggal la sang isteri bersama anak di bumi borneo ini.. alahai... terasa begitu syahdu bila diri rasa keseorangan bertemankan anak tanpa suami di sisi. alangkah baiknya jika dapat tinggal sebumbung suami isteri. bergurau dan keluar berjalan bersama-sama. tapi tak semua perjalanan sebuah perkahwinan akan berakhir tinggal bersama. kadang kala tuntutan kerja, pemergiaan mencari rezeki menyebabkan ramai suami isteri terpaksa tinggal berjauhan.. termasuk lah diri ini sendiri. 

merantau di negeri orang lebih-lebih lagi terpisah laut china selatan tak lah semudah yang kita jangka.. bila anak sakit, kereta rosak, semua uruskan sendiri. nak menangis n sedih tak dapat selesaikan apa-apa.. jadi bila bersendirian, secara tak langsung kita akan jadi lebih kuat semangat dan berdikari sebab daku percaya Allah mahu jadikan daku sebagai isteri dan ibu yang kuat dan tabah. tu sebab Allah turunkan berbagai ujian kepada hambanya bersesuaian dengan kemampuan hambanya itu sendiri. 

sebagai seorang isteri dan ibu yang tinggal berjauhan, daku faham keadaan yang berlaku. paling penting perlu ada kepercayaan, bertolak ansur dan kesetiaan. kata orang sayang anak tangan-tangan kan sayang isteri tinggal tinggal kan. jangan sedih dan jangan menyesali nasib diri. masing-masing ada dugaan tersendiri dalam kehidupan. sebab itulah daku redha dengan situasi ini dan berdoa agar permohonan perpindahan daku ke semenanjung di percepatkan. inshaaAllah..




Allah tidak pernah silap percaturan. walaupun kadangkala nampak salah di mata kita, suatu hari nanti kita akan faham semua takdir Allah.

Jangan sesekali menyesal dengan takdir Allah. Apa yang di takdirkan Allah adalah yang terbaik untuk hambaNya. Ingat tu!!

inshaaAllah...





All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

30 insan comel komen

Write insan comel komen
Sal Bee Yah
AUTHOR
9/18/2014 2:05 PM delete

tabah betul jijah ni ye..semoga ikatan berkekalan sampai ke syurga n semoga dapat transfer ke semenanjung.

Reply
avatar
ros_reeza
AUTHOR
9/18/2014 3:16 PM delete

InsyaAllah.. semua yang berlaku ada hikmah kan Jijah.. moga Jijah tabah hadapi.. Ros kirim doa buat Jijah moga Jijah dipermudahkan untuk bertukar ke semenanjung..
p/s: Ros pun baru semalam call HQ kementerian Ros dan JPA tentang pertukaran Ros.. jawapan yang diterima mendukacitakan.. takde kekosongan. sedih rasa hati semalam... tapi, nak buat macam mana, kena hadapi jugak.. Ros cuba bersikap positif. mungkin ada juga rezeki Ros kan..

Reply
avatar
9/18/2014 3:25 PM delete

insyallah...sebagai umatnya ,sentiasa berdoa untuk mendapatkan yang terbaik..yang lain serahkan kepada Nya

Reply
avatar
mOoN IzzaN
AUTHOR
9/18/2014 4:01 PM delete

Kuat ye jijah.. semoga urusan jijah berpindah dekat dengan suami dipermudahkan..

Reply
avatar
Kiz MySelf
AUTHOR
9/18/2014 4:43 PM delete

Tak per..tak lama lagi sampai gak semenanjung..itulah salah satu pengorbanan seorang isteri prajurit..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
9/18/2014 5:32 PM delete

@Sal Bee Yah inshaaAllah terima kasih doa tu yunk :)

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
9/18/2014 5:32 PM delete

@ros_reeza sama2 kita tabahkan hati yer ros.. harap2 ada cahaya buat kita transfer nanti..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
9/18/2014 5:33 PM delete

@Siti Rohaida Yusof ya.. semuanya Allah yang tentukan..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
9/18/2014 5:34 PM delete

@mOoN IzzaN mudah2an urusan perpindahan jijah di permudahkan kak..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
9/18/2014 5:34 PM delete

@Kiz MySelf satu pengorbanan! betul tu..

Reply
avatar
9/18/2014 6:26 PM delete

jijah memang kuat.kuatkan semangat, sabar dan tabah menghadapi hidup berjauhan dengan suami ye..jijah ada kimi yang menguatkan semangat jijah..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
9/18/2014 7:09 PM delete

@Azhafizah Md Nor nasib ada hakimi.. penguat semangat di kala jatuh n sedih..hehe

Reply
avatar
nasa mulia
AUTHOR
9/19/2014 9:20 AM delete

Mudah-mudahan permohonan permindahan itu cepat dapat jawapan dan dapat pindah ke semenanjung.

Reply
avatar
Ayu Zan
AUTHOR
9/19/2014 11:37 AM delete

jijah...be strong dear...

Reply
avatar
9/19/2014 11:55 AM delete

barangkali ada hikmah yg tersembunyi yg Allah nk kita cari di setiap dugaan

Reply
avatar
Petak Bunga
AUTHOR
9/19/2014 3:21 PM delete

x taulah kalau kena kat kita..
pernh dulu duk berjauhan.. ikhtiar juga nak duk sekli.

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
9/19/2014 3:50 PM delete

@nasa mulia inshaaAllah mudah2an cepat

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
9/19/2014 3:50 PM delete

@Ayu Zan strong ni dear! i ok..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
9/19/2014 3:52 PM delete

@Khai♥Rin : anies ya kan.. ada hikmah tersembunyi tu..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
9/19/2014 3:52 PM delete

@Petak Bunga org yg biasa jauh je dia paham situasi yg berlaku

Reply
avatar
eima
AUTHOR
9/19/2014 4:28 PM delete

semoga dipercepatan jijah dpt tukar ...

Reply
avatar
CaHaYaHaTi
AUTHOR
9/20/2014 12:24 AM delete

btol tu jijah setiap manusia dugaannya lain2... sama2 la kita bertabah ek.. semoga jijah sentiasa kuat...

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
9/20/2014 3:50 PM delete

@eima mudah2an kak. AMin

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
9/20/2014 3:51 PM delete

@CaHaYaHaTi tu la.. lain org lain dugaannya. hanya sabar dan tabah apa yg terjadi..

Reply
avatar
Shida Radzuan
AUTHOR
9/24/2014 2:45 AM delete

jiejah tabah ye harungi..bkn jiejah xpenah bjauhan sblm ni pn pernah kan..jdkn pgalaman sblm ni smgat utk jiejah..jiejah kuat :)

Reply
avatar
Mimi Azirah
AUTHOR
10/23/2014 10:26 AM delete

Bila berjauhan dgn suami byk kne sbr n sbr

Reply
avatar
Myra Jay
AUTHOR
10/23/2014 4:36 PM delete

Sabar ye Jijah, dugaan alam perkahwinan..
Awal kawen dulu pun jijah berjauhan kan?
Ni dah ada anak berjauhan lagi memang perit tapi takpe kejap je bln 1 :)

Reply
avatar
ziezah.com
AUTHOR
10/23/2014 5:09 PM delete

@Shida Radzuan dari dulu jauh.. bila la nak dapa duduk sekali tah..

Reply
avatar
ziezah.com
AUTHOR
10/23/2014 5:09 PM delete

@Mimi Azirah iya kak.. sabar sabar n sabar

Reply
avatar
ziezah.com
AUTHOR
10/23/2014 5:09 PM delete

@Myra Jay harap2 cepat la masa berlaluu

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!