Hakimi Pandai Minum Air Masak

1:46:00 PM 11 Comments A+ a-


Hakimi ni payah betul nak minum air masak. sejak dari 6 bulan lagi memang begitu la.. minum susu je lebih. 

dah lama belikan dia botol guna straw ni tapi baru-baru ni baru try kasi dia minum. pada mulanya memang dia tak pandai pun sedut. bila sedut separuh jalan je air tu naik dan jatuh balik tapi sekali dia sedut2 terkeluar air sampai tersedak-sedak.




guna cawan pun hakimi boleh je tapi biasalah bila guna cawan banyak yang keluar dari masuk. adat la tu kan. tapi kalau kita tak ajar sebab malas nak lap bila tumpah sampai bila-bila la anak tak belajar. ye tak?? 

Alhamdulillah sekarang hakimi 1 tahun 11 hari dah pandai minum guna straw malah air kotak pun dia ambil kita punya nak minum. lepas ni senang la mama pergi kedai makan. order je air masak untuk hakimi. muahahhaa~~ :p





All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

11 insan comel komen

Write insan comel komen
9/24/2014 11:06 AM delete

comelll je gaya cm tu...

Reply
avatar
rini.borhan
AUTHOR
9/24/2014 12:48 PM delete

good job! hehe anak kita pulak bila dah biasa guna straw tak pandai lak guna cawan..byk keluar dari masuk mulut kalau minum guna cawan..

happywaytales: all about me

Reply
avatar
Fiqah Feeona
AUTHOR
9/24/2014 4:29 PM delete

Ammar hanya minum air masak dari botol straw. Kalau bagi air masak dalam botol susu dia buat muka tak sedap..Sedangkan air masak jugak...

Reply
avatar
eMMe
AUTHOR
9/24/2014 4:38 PM delete

Alhamdulillah..makin banyak la hakimi akan pandai yea... mcm twin, dia lame2 sedut then keluarkan.. kalo tak basah baju mmg tak sah, skrg ni twin dah takmo minum dlm cawan bertutup.. hahahaa.. sabar je la mamanya...

Reply
avatar
9/24/2014 4:44 PM delete

pratice make perfect..lepas ni senang boleh bagi air masak je kan selain air susu tu kalau dia haus..

Reply
avatar
IntaNBerliaN
AUTHOR
9/27/2014 3:04 PM delete

sama mcm alisha... dulu pun dia susah gak nk minum air masak.. bila beli bekas cam kimi ni baru nk minum... time tu usia lbh kurag kimi rasanya

Reply
avatar
Kiz MySelf
AUTHOR
9/29/2014 1:21 AM delete

Bagus untuk keseimbangan tumbesaran

Reply
avatar
Ayu Zan
AUTHOR
9/29/2014 11:17 AM delete

Kan..better kimi minum air masak. Kalau air ktak..gula banyk.

Reply
avatar
ros_reeza
AUTHOR
9/29/2014 1:55 PM delete

Alhamdulillah.. dah pandai KImi :)

Reply
avatar
Mimi Azirah
AUTHOR
10/23/2014 10:32 AM delete

Alololo..comei hakimi..dh pandai minum air masak

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!