Melalui Ujian Tanda Allah Sayang Kita

8:30:00 AM 16 Comments A+ a-



TAHUKAH KITA? 
Ketika Allah rindu pada hambanya,
Allah akan mengirimkan sebuah hadiah istimewa melalui malaikat Jibril yang isinya adalah ujian…


Dalam hadis qudsi Allah berfirman:..

“Pergilah pada hambaku lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya.”
(HR. Thabrani dari Abu Umamah)

Abu Said dan Abu Hurairah r.a. meriwayatkan bahwa Nabi Muhammad Rasulullah Shallahu 'alaihi wassalam bersabda:..

“Seorang muslim yang ditimpa penderitaan, kegundahan, kesedihan, kesakitan, gangguan dan kerisauan, bahkan hanya terkena duri sekalipun, semuanya itu merupakan kafarat (penebus) dari dosa-dosanya.”
(H.R. Bukhari dan Muslim)




InsyaAllah :)


All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

16 insan comel komen

Write insan comel komen
5/17/2012 8:55 AM delete

btol tu jijah.. kt aje kdg2 sedar ngn tidak..kdg2 kita mngeluh padahal ada yg ALLAH nak tnjukkan..

Reply
avatar
5/17/2012 9:29 AM delete

indahnye sabar itu..;)

zizah..keychain tu semua org bg..akak paling jauh pergi pon vietnam aje..huhu..tu pon rezeki tersepak..hihi

Reply
avatar
LiNda
AUTHOR
5/17/2012 10:02 AM delete

bile ditimpa ujian tu kite kane bersyukur gak sebab ALLAH ingtkan kite. Sabar tu memang penting kan..:)

Reply
avatar
ayut
AUTHOR
5/17/2012 10:28 AM delete

orang yang bersabar tidak akan pernah rugi..Insya Allah :)

Reply
avatar
5/17/2012 10:32 AM delete

ALLAH tu dah aturkan sumany cntik utk hmba2nya..so,kite kne la bersyukur..betul ujian tu tanda allah sygkan kite :)

Reply
avatar
5/17/2012 12:01 PM delete

Ujian mengajar kita erti kehidupan.^__^

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
5/17/2012 7:22 PM delete

InsyaAllah moga kita sabar dgn ujian yang Allah turunkan yer ^_____^

Reply
avatar
fiQ'Ra
AUTHOR
5/17/2012 9:19 PM delete

betul tu kak jijah. Allah tak akan menduga hambanya selain daripada kemampuan hambanya itu ;') sedih tetiba.....

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
5/17/2012 9:24 PM delete

@fiQ'Ra yup betul tu.. bersabar lah..semua ni ada hikmah :)

Reply
avatar
Faisal Diana
AUTHOR
9/12/2012 11:29 AM delete

Teringt saat ketika keguguran..rasa xkuat sgt utk hadapi semua yg blakusaat itu.Kekuatan ketika itu hnya pasa suami.. lama juga nk mbiasakan diri utk terima dugaan ALLAH itu.Alhamdulillah atas nasiht,kata semgt dri kawan2 dn sntiasa bsangka baik dgn aturan ALLAH..dpt juga harungi semua itu.

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
9/12/2012 12:13 PM delete

@Faisal Diana sesungguhnya Allah lebih mengetahuinya yunk.. tu tanda Dia sayangkan kita :)

Reply
avatar
Faisal Diana
AUTHOR
9/12/2012 3:39 PM delete

Alhamdulillah yunk...
15hb ne bru abes pantang keguguran..
yunk..
moga pasni rezeki kita utk menimang cahaya mata ye syg :)

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
9/12/2012 5:04 PM delete

@Faisal Diana takziah yer syg..InsyaAllah diana lepas gugur pasti ada rezeki.. n jijah pulak tak pasti bila...huhuhu tp takpe Allah itu hebat!

Reply
avatar
Faisal Diana
AUTHOR
9/14/2012 3:55 PM delete

xpe Jijah... jalan yg ALLAH telah tetapkan utk kita adalah yg tbaik kan.Sabar ye Jijah..pasti ada rzeki suatu hari nnti. Kita hnya mampu berusaha dan terus bdoa.. semua kuasa tletak pada Dia Yang Maha Esa..
esk diana dh abes pantang, hope lepas ne ada lgi la rezeki utk mgndung :)

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
9/14/2012 10:03 PM delete

@Faisal Diana InsyaAllah diana.. pasti ada rezeki buat diana nanti :)

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!