Muzium Kapal Selam Pertama Negara

6:00:00 PM 14 Comments A+ a-


Destinasi terakhir selepas Muzium Samudera, Muzium TLDM ialah Muzium Kapal Selam.

Muzium Kapal Selam pertama negara ni terletak di Dataran 1Malaysia Klebang,Melaka.
Kapal selam SMD Ouessant jenis Agosta 70, milik Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) ini diserahkan kepada Kerajaan Negeri Melaka untuk dijadikan satu lagi mercu perlancongan di negeri ini. 


Kapal selam ni sepanjang 67.57 meter, tinggi 11.75 meter dan lebar 6.5 meter itu adalah buatan Perancis yang dibina pada tahun 1979. 



suami jijah tersangat excited melihat kapal selam ni..

Sesiapa sahaja akan teruja melihat kapal itu kerana ketinggiannya menyamai sebuah bangunan kedai tiga tingkat tau dengan seberat lebih 1000 tan!


Dengan adanya Muzium Kapal selam SMD Ouessant jenis Agosta 70 milik Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) ini kita seharusnya berbangga kerana bukan semua negara ada muzium macam ni.

Bukan senang kita nak lihat, sentuh kapal selam depan mata dan dengan maklumat yang di pamerkan di muzium ni kita boleh mengetahui kepayahan anggota TLDM menjalankan tugas di dalam kapal selam ni.




jangan lupa jika ke Melaka haruslah singgah di Muzium Kapal Selam ni :)



All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

14 insan comel komen

Write insan comel komen
5/17/2012 3:38 PM delete

wahh..beshnya.. mnarik la jijah..

Reply
avatar
Tentang Kita
AUTHOR
5/17/2012 3:38 PM delete

de tgk dlm majalah 3 bagaimana kapal selam nie di bawa dr luar negara ke melaka...sungguh rumit kerjanyer...

Reply
avatar
IntaNBerliaN
AUTHOR
5/17/2012 5:24 PM delete

bestnya.. akak mcm tingin gak nak gi.. tp jauh.. hihii

Reply
avatar
5/17/2012 7:09 PM delete

wah,bestnya...nanti nak ajak buah hati pi sana lepas kahwin lah...teruja nak tengok kapal2 yg besar2 tu...hehehehe

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
5/17/2012 9:09 PM delete

@nuyui a.k.a miss YUI t cuti2 ke melaka singgah la yer :)

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
5/17/2012 9:10 PM delete

@Tentang Kita sgt2 rumit.. nak angkut lagi dari laut untuk letak ke tenpatnya memakan masa..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
5/17/2012 9:10 PM delete

@IntaNBerliaN InsyaAllah suatu hari nanti tu kak :)

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
5/17/2012 9:11 PM delete

@imantizz_truper hehe ajak tau... kenali sejarah :)

Reply
avatar
fiQ'Ra
AUTHOR
5/17/2012 9:17 PM delete

kak jijah, boleh masuk tak kat dalam tu? tak pernah pergi situ.. rasa excited nak g jugak ;)

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
5/17/2012 9:26 PM delete

@fiQ'Ra dalam tu tak leh masuk la yang.. suami akak cakap patutnya boleh.. tapi ada rahsia negara..hehe

Reply
avatar
sis92
AUTHOR
5/17/2012 9:41 PM delete

huhu klu dkt kat melaka sekarang, harus pergi ni

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
5/17/2012 10:07 PM delete

@sis92 haruslah pergi tau! hehe

Reply
avatar
afzalsukasuki
AUTHOR
5/18/2012 8:11 AM delete

takleh bergambar dalam kapal selam tu ke jijah?

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
5/18/2012 12:01 PM delete

@afzalsukasuki tak boleh la afzal.. dalam kapal selam tu ada rahsia negara :)

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!