Kepentingan Cuti Bersalin Lebih 60 hari

9:30:00 AM 13 Comments A+ a-


Untungnya perempuan bekerja di sektor awam kan..dapat cuti bersalin 3 bulan bersamaan 90 hari.
sepanjang tempoh perkhidmatan dalam sektor awam, seseorang wanita layak cuti bersalin selama 300hari. so pandai pandai la bajet nak anak berapa orang dan cuti bersalin berapa lama.

kalau dulu 60 hari je. tak praktikal sebab bayi umur 2 bulan terlalu kecil untuk di hantar ke rumah pengasuh atau taska.




banyak kepentingannya kan.. jadi manfaatkan cuti yang lama tu untuk menjaga kesihatan memulihara diri selepas berpantang selain dapat mengeratkan hubungan bonding ibu dan anak..




p/s: sekarang umur dah 27tahun anak baru sorang..apa leh buat rezeki anak lambat. dapat dua orang lagi ambil cuti bersalin 90 hari lagi..hehehe





All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

13 insan comel komen

Write insan comel komen
Permatabiru
AUTHOR
4/07/2015 11:13 AM delete

INSYALLAH..klau ada rezeki akan bertamabah lagi alhamdulillah sy dah 28 thn ank dah dua..:)syukur

Reply
avatar
eima
AUTHOR
4/07/2015 11:35 AM delete

muda lagi jijah ......
ade masa lagi tu

Reply
avatar
CaHaYaHaTi
AUTHOR
4/07/2015 4:36 PM delete

heee jum usaha sama2.. ina ni 29 thn pun br sorg.. insyaAllah ada rezeki kita.. tp seronok tol cuti lama ek..

Reply
avatar
QasehnyaRania
AUTHOR
4/07/2015 10:40 PM delete

chaiyok chaiyok
x lama lagi. hakimi dpt adik.aamiin

Reply
avatar
Kopiolimauice
AUTHOR
4/08/2015 8:17 AM delete

tu la kn..best klu keje gomen klu yg private emmmm mmng 2 bln je la dpt cuti nye pon

Reply
avatar
Hamelia Hamid
AUTHOR
4/08/2015 9:05 AM delete

tak cukup 60 hari, kali ni nak ambil 90 hari jugak..huhu

Reply
avatar
Putri
AUTHOR
4/08/2015 4:51 PM delete

kalo nk cuti menyusu ank pun dibenarkan tp tanpa gj la.but its true byk kelebihan keje gomen.nk pam susu time keje pun..bos bg.ad kawan yg keja swasta..bos x bg pump susu.time keje.last sekali dia resign...jg ank sendiri kt rmh..

Reply
avatar
nusha fasha
AUTHOR
4/08/2015 8:53 PM delete

Swasta 2 bulan aje..
xpela jijah, skrgnya skg dh ad sorg anak
Yui ni kwen pn lom. Anak ntah umur brape.lak t. Hohoo

Reply
avatar
4/09/2015 10:57 AM delete

kalu lahir kembar bleh x dpt 180 hari? ;-)

Reply
avatar
IbuNoey
AUTHOR
4/15/2015 9:27 AM delete

tu la kan.untung dapat 90 hari.boleh pulihkan mana-mana yang patut.

bila nak tambah ni?

Reply
avatar
4/27/2015 11:36 AM delete

seronoknya cuti lama kan..tapi nak mula kerja balik tu mesti rasa malas² je..hehe

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!