Sunday, January 15, 2012

Rahsia Warna Yang Menjadi Kegemaran Lelaki


Rahsia Warna Yang Menjadi Kegemaran Lelaki



Putih 

Melambangkan kesucian dan kesegaran. Ia simbol seorang yang ingin memulakan hidup baru.Ia ibarat kain kanvas yang menunggu lakaran seorang artis. Ia juga melambangkan kebersihan dan kebolehan professional.

Merah 

Melambangkan tenaga fizikal. Dari segi kebaikannya dia melambangkan bahawa pemakainya dapat menyelesaikan kerja-kerjanya. Aspek negatifnya ,ia melambangkan bahawa pemakainya memaparkan paksaan dan keagresifan.Merah juga berkait denagn tenaga seksual juga kemarahan.

Jingga 

Ia adalah campuran merah dan putih. Ia melambangkan sifat kewanitaan. Ia melambangkan cinta, kelembutan dan juga perasaan.

Oren 

Warna ini adalah campuran dan kuning. Ia melambangkan kekuatan kerana ia menggabungkan tenaga fizikal warna merah dan daya mental warna kuning. Warna ini melambangkan pencapaian dan pembelajaran tetapi ia di anggap warna yang amat kuat dan pelik bagi setengah setengah orang.



Kuning 

Ini adalah warna tenaga mental dan berkait dengan intelektual dalam berbagai bidang.Ia adalah warna yang baik untuk sesiapa yang cuba berfikir dan menumpukan perhatian terhadap sesuatu, tetapi bagi setengah orang ia di anggap warna yang memaksa .Ada juga mengaitkan kuning dengan sikap pengecut.

Hijau 

Warna ini adalah kombinasi kuning dan biru. Ia di anggap warna alam. Ia berkait dengan pertumbuhan dan pembaikan dan di anggap warna yang baik untuk mereka yang bekerja dengan benda ;benda hidup dan yang menolong atau mengubati orang lain. Sekiranya anda sakit ,adalah baik memakai warna hijau kerana ia menolong tubuh untuk mengubati diri .Ia juga warna yang baik untuk berehat dan menenangkan fikiran .Warna hijau di kaitkan dengan cemburu.

Ungu 

Ia adalah warna peningkatan spiritual dan tanda memahami apa yang tersembunyi. Orang yang memakai warna ini di katakan mempunyai pengetahuan khas dalam bidang kerohanian .

Hitam 

Ia adalah warna yang melambangkan dukacita dan ketakutan. Ia juga melambangkan sifat sofistikated dan boleh menyesuaikan diri.

Coklat 

Ia tanda banyak wang. Ia juga tanda pengasih, dan mempunyai prospek masa depan. Jika mahu banyak wang,ada yang menyarankan agar memakai warna coklat .



ce citer warna ape dalam kategori anda?? teheeeeee~~ 

17 comments:

  1. tengah musykil,apakah kaitan ngan gambar aron ajis tu...:)

    ReplyDelete
  2. senyum je kalau tgk dari segi warna ni.ade yang kena ade yg tak..hihi

    ReplyDelete
  3. nice information :D

    jom usha sambil komen :D http://aimanqistinabalqis.blogspot.com/2012/01/nak-promote-kedai-ayah-kejap-jom-usha.html

    ReplyDelete
  4. ala.. warna biru tak de ke kak jijah?

    ReplyDelete
  5. warnaku jernih jijah.. :) letak la apa warna..aku suka

    ReplyDelete
  6. Huhu...my hubby suke kaler coklat..(^_^)

    ReplyDelete
  7. okey, mamat tu suka kaler ungu. :P noted. Thanks for dis sharing dear..

    ReplyDelete
  8. Warna biru takde yeah? Hmmm ;'(

    ReplyDelete
  9. Warna biru takde yeah? hmm ;"(

    ReplyDelete
  10. @Azzah tu kan jejaka idaman wanita...:)

    ReplyDelete
  11. biru tak tercalon pulak dah..takde ong! ekeke :p

    ReplyDelete
  12. sy tak da kekasih...mmuhahaha..

    #kaler kesukaan sy..putih & bberapa lg kaler tambahan =.="

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!