Tuesday, March 13, 2012

Petua Untuk Lidah Pecah Akibat Tergigit





1. Sapukan getah pokok sena yang berwarna merah ke tempat yang pecah. Dalam masa dua hari, luka akan sembuh.
2. Sapukan garam atau marjerin cair pada tempat yang sakit. Rasanya agak pedih sedikit.


bubuh garam la syokk sikit. pedihhh...kuikuikui



14 comments:

  1. xpernh try lg tp kompm xkn buh garam..hihi.

    ReplyDelete
  2. hehee..baguslah tips ni..nnt leh cuba kalo lidah pecah2 kn ^_^ tq jiejah..

    ReplyDelete
  3. oh, baru cik tikah tahu. tq kak jijah! :0

    ReplyDelete
  4. Yang no.2 akak penah try.adoyaiiii!sakit yang amat!tapi, kejap je,okay dah.:)

    ReplyDelete
  5. garam pedih woo..hee

    sll mnum air banyak je..:)

    ReplyDelete
  6. kalau tak tahan sgt jijah guna bonjella je..huhuhu sedap jugak bonjella tu..hehe

    ReplyDelete
  7. jarang kene.kalau kene pun kejap dh ok.allhamdullilah

    ReplyDelete
  8. tak kenal pokok sena..hihi..guna garam tu macam pedih je..-_-'

    ReplyDelete
  9. klau bubuh garam kt lidah x pnah tapi kt bibir pnah laa.. tgk mcm mendidih jaa bibir wktu tu, hukk...

    ReplyDelete
  10. uihh...pedih btl pakai garam..tp skt dh hilang...

    ReplyDelete
  11. uihh..pedihnya pakai garam...tp rasa dia dh ok skt drpd sblm nie...

    ReplyDelete
  12. mmg pedih pn......tp sakitnya skjp je......lps tu dh blh mkn cm biasa.....

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!