Wednesday, March 21, 2012

Siti Nur Fatihah Lari Ikut Teman Lelaki


Huhhhh! Geram sungguh seorang gadis yang hanya baru berumur 15 tahun dah pandai ikut teman lelaki hanya semata mata kerana cinta dan merancang untuk diculik atas kerelaan sendiri. 

Itulah yang berlaku pada Siti Nur Fatihah.




Fatihah ditemui selepas polis menahan seorang pemuda berusia 20-an dikawasan Merchong pada pukul 4.30 petang. Jarak lokasi mangsa hilang diTaman Tas, Kuantan dengan tempat mangsa diselamatkan kira-kira 100 kilometer.

Lelaki yang dipercayai kekasih mangsa membawa polis kesebuah rumah yang menempatkan Fatihah. Rumah tersebut adalah milik keluarga lelaki itu.

"Mangsa mengaku dia keluar dari rumahnya untuk mengikut lelaki itu dengan rela hati", kata sumber.

Siasatan mendapati lelaki yang ditahan itu merupakan kakitangan kerajaan yang bekerja di Alor Setar, Kedah dan pulang ke Pekan untuk bercuti.

Difahamkan, kehilangan mangsa telah dirancang oleh pasangan tersebut dan tindakan Fatihah keluar ke kedai merupakan satu helah mangsa.



bayangkan lah helah untuk di culik! kita rakyat Malaysia punya lah risau takut kes bunuh. ni pula sengaja minta di culik. maka di sini keluarga perlu memainkan peranan memerhatikan tingkah laku anak-anak. tapi tu lah anak anak sekarang degil. nak membesarkannya merupakan cabaran dunia serba maju ni. emm -_-"


sumber surat khabar kosmo -link-

26 comments:

  1. ikut sedap hati aje tu..

    mnyusahkan org lain.

    ReplyDelete
  2. nak bahagia katanyer....biarkannnn kita tgk apa sudahnyer nanti......

    ReplyDelete
  3. kadang-kadang pelik dengan manusia sebab suka menyalahkan pihak berkuasa. tak round kawasan rumah lah, tak alert dengan kejadian lah, tak itu lah tak ini lah.

    walhal? kadang-kadang puncanya datang daripada diri sendiri dan keluarga yang tak pandai nak kawal keselamatan.

    dunia, dunia.

    ReplyDelete
  4. aiyak..kena culik pasni btol2 bru taw

    ReplyDelete
  5. apelah budak2 sekarang nih,..hmm

    ReplyDelete
  6. alahai..kita ni punya risau..budak2 sekarang da advance sangat..

    ReplyDelete
  7. Allah!..
    Rasa nak cekik bdk niehhhhhhh jerk

    ReplyDelete
  8. Kesian dekat mak bapak dia...

    ReplyDelete
  9. subhanallah..kita risau dya boleh plak buat mcm tuu..

    ReplyDelete
  10. macam macam hal. kesian kat mak ayah dia.

    ReplyDelete
  11. Berani siot :D hehe.
    janganlah ikut perasaan tu kan.

    ReplyDelete
  12. belum cukup matang lg tu, buat kptsan tak fikir org lain..
    kesian kat mak ayah dia la..
    malu pun dapat..
    patut jadi iktibar semua..

    ReplyDelete
  13. hope adik tu tak buat lg... kesian kat family adik tu..

    ReplyDelete
  14. Sengal ayam je. buat nyusah hati org lain, risau pasal dia, rsau pasal kes culik yg makin mjadi2. hadehhh. Semoga adik ni dberi petunjuk agar lebih matang :D

    ReplyDelete
  15. mcm2 la bdk zaman skarang..

    camne lah perasaan mak ayah dia ea..sedih..

    ReplyDelete
  16. menyusahkan org btol budak...bru 15 taun dah menggatal...sanggup wat mcm2..

    ReplyDelete
  17. menyampah la bile tau hal ni. kite risau takut kes mcm arwah dirang berulang lagi. die boleh pulak rela hati ikut pakwe.budak2 baru nak kenal erti cinta.kesian mak ayah. heboh satu malaysia suh cari anak hilang.

    ReplyDelete
  18. entah apa yang dia fikirkan. kesian kat mak bapaknya.

    ReplyDelete
  19. alahai.. kesian pada keluarga, risaukan keselamatan dia.. tapi dia mempermainkan pula.. harap dia tak buat lagi nanti.

    ReplyDelete
  20. bygkn la pe perasaan ibu bapa dia..bila dapat tahu..sah2 lepas tu kawen terus tu..huhuhu

    ReplyDelete
  21. memalukan mak bapak dia je kan... kalau adik aku, aku sekeh2 je pale dia ni..:(

    ReplyDelete
  22. semua orang dok risau takut jadi cam kes arwah adik Dirang. die bleh plak ikut suka buat2 kena culik.

    nak kata bodo, orang keje kerajaan, tak ada akal betul. shit.

    *emosi*

    ReplyDelete
  23. ada kes baru lagi..pon beli topap xsilap..

    ReplyDelete
  24. budak zaman skang makin bijak bebeno..cubelah bawak bawak berfikir yang betul sikit..ish ish..

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!