Jadual Kelayakan Pinjaman Perumahan Kerajaan

9:56:00 PM 14 Comments A+ a-


Untuk kakitangan kerajaan yang berkeinginan nak beli rumah, anda kena tahu gaji pokok/ gaji hakiki dan dari situ boleh tahu kelayakan yang anda dapat untuk pinjaman perumahan kerajaan.

lepas ni boleh la buat kira-kira yer :)




Contoh gaji pokok anda RM1800 sebulan. jadi anda mampu beli rumah berharga <RM205000. ehh ada ke rumah harga tu sekarang?? hehehe rumah makin mahal kan.. tapi tahun depan GST lagi mahal.. 

Untung kakitangan kerajaan buat pinjaman kerajaan ni sebab 100% di tanggung. Alhamdulillah permohonan pinjaman perumahan daku telah pun lulus. sekarang tunggu rumah siap dan dapat kunci rumah baru je. harap-harap urusan di permudahkan dengan cepat... inshaaAllah...



All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

14 insan comel komen

Write insan comel komen
11/25/2014 3:33 PM delete

untung org gomen...kenduri msk rumah nnt jgn lupa ajk sy tau ;-)

Reply
avatar
11/25/2014 10:05 PM delete

Untungnya kerjaan kan..blh buat sebaiknya

Reply
avatar
nini
AUTHOR
11/25/2014 11:08 PM delete

bestnya dah boleh beli rumah...insyaAllah kite satu hari nanti....aminn

Reply
avatar
eima
AUTHOR
11/26/2014 10:45 AM delete

tidak 100% bergantung kpd developer .. klu developer dah masuk kan kos guaman dlm harga rumah .. pembeli tk perlu byr ape2 kecuali servis charge ngan BPP ...

cam ai dulu beli rumah harga lebih tinggi dr kelayakan kena la tambah sendrik lbhan pinjaman ... law fee lagi ... hahhaha pengsan

Reply
avatar
11/27/2014 4:49 AM delete

Untungnya bekerja kerajaan kan

Reply
avatar
ziezah.com
AUTHOR
11/27/2014 12:48 PM delete

@nini Amin.. moga di permudahkan..

Reply
avatar
ziezah.com
AUTHOR
11/27/2014 12:49 PM delete

@eima so far xde pula kos guaman tu kak

Reply
avatar
QasehnyaRania
AUTHOR
11/27/2014 9:49 PM delete

seronoknya..
ciksu doakan smga dipermudahkan.aamiin .

Reply
avatar
ziezah.com
AUTHOR
11/28/2014 7:52 AM delete

@QasehnyaRania InshaaAllah di permudahkan..Amin

Reply
avatar
Sya Nadia
AUTHOR
12/04/2014 3:00 PM delete

Harga 205k tu untuk semi D kat kampung ²..kalau bandar, harga tu mungkin utk teres je.. Ikut tempat.. Rumah sya teres baru 100k++ je.. Teres setingkat di Muadzam..

Reply
avatar
5/26/2015 1:17 PM delete

@Sya Nadia murahnyaa! kalau jijah kat kg mesti dapat semiD

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!