12 Tahun Cinta Monyet Kami

7:21:00 PM 34 Comments A+ a-


6 November 2002 - 6 November 2014



Alhamdulillah abg, Sedar tak sedar dah dua belas tahun usia percintaan kita kan. Macam tak percaya je. Dulu masa mula-mula kenal kita masa tu baru tiga belas tahun, baru tingkatan satu, kita couple empat belas tahun..budak-budak sekolah lagi . apa lah abg ni kecik-kecik lagi dah ajak bercinta. hehehe 

Tapi kita bukan bercinta sangat pun kan. masa tu masing-masing malu-malu lagi. jumpa pon tak. pakai nombor telepon rumah je kita berhubung tu pon ibuayah abg yang jawab. malu tau masa tu -_-" sampai lah habis tingkatan tiga. abg pindah sekolah teknik kat perak cuma ayg je masih tinggal kat sini. walaupon jauh hubungan kita masih utuh. lepas SPM sama-sama masuk Politeknik pastu kita beralih arah.. abg masuk navy, ayg ambil latihan nurse :)

siapa sangka bermula dari persahabatan semasa di tingkatan satu akhirnya menimbulkan rasa cinta di hati kami.. kami tak seperti pasangan kekasih/suami isteri yang lain! kami jauh.. sehingga lah kami sudah berkahwin dan beranak pinak ni pun kami tetap berjauhan.. tapi cinta kami tak pernah hilang!

Abg, 
dengan bertambahnya usia perkenalan ni, ayg harap bertambah pula rasa cinta di antara kita. 
Selamat Ulangtahun Kita Yang ke 12 Tahun :)



Moga Perkahwinan kita pun yang hampir 3 tahun ni berkekalan hingga ke Jannah Allah.. 
Teruskan menjadi sahabat,kekasih, suami dan imam ayg di akhirat nanti.. Amin...



baca lagi,
12 Tahun Cinta Monyet Kami

^_______________^



All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

34 insan comel komen

Write insan comel komen
InaYusoff
AUTHOR
11/06/2014 10:06 AM delete

amboiiii diaaa..
ni kita ni kalau mase sekolah dah bercinta cintun ni, mmg mendapat la bebelan dari mak..siap kene ugut nak berhentikan sekolah... haha...

tapi cinta macam ni la yang kita nak..cinta monyet tapi berkahwin gak akhirnyee...

moga kekal hingga ke jannah..
*gituuutrendbebudaksekarang.. ;p

Reply
avatar
CaHaYaHaTi
AUTHOR
11/06/2014 10:15 AM delete

wahhh jijah apasal kisah kita lebih kurang je... ina pun kena suami masa umur 12 thn.. bercinta masa umur 16 tahun hahahaha gatal kan... semoga perkahwinan kita berdua bahagia selamanya heheh.. aminn..

Reply
avatar
eMMe
AUTHOR
11/06/2014 11:37 AM delete

selamat ulangtahun cinta ye jijah, heee~ lamenye bercinta.. dari form 1 ek jijah...susah nak jumpe cinta mcm nih..hehehe..jijah la yg berjaya kekal hingga ke gerbang perkahwinan dan alam rumah tangga..moga kekal ke Jannnah...Amiin..............

Reply
avatar
Iza Fiza
AUTHOR
11/06/2014 11:40 AM delete

lamanya jijah.semoga terus kekal bahgia sampai akhir hayat.aamiin =)

Reply
avatar
Mrs Velentine
AUTHOR
11/06/2014 2:48 PM delete

selamat ulang tahun jijah n suami..semoga kekal hingga ke akhir hayat

Reply
avatar
- AZIE -
AUTHOR
11/06/2014 3:15 PM delete

dah lama dh tue...tahniah..semoga rasa cinta terus mekar mewangi..

Reply
avatar
Chic Na
AUTHOR
11/06/2014 3:38 PM delete

wahhh kuat betul jodoh jijah & hubby ye.. seronok tengok.. moga terus berkekalan sampai syurga.. :)

Reply
avatar
Miz Eija
AUTHOR
11/06/2014 5:34 PM delete

Happy Anniversary jijah & pasangan.... smoga kekal hingga ke syurga :)

Reply
avatar
ziezah.com
AUTHOR
11/06/2014 8:58 PM delete

@InaYusoff hahaha mak ayah tahu berkawan je.. tp ada juga dia dtg rumah.. senyap2 sudaa..heee

Reply
avatar
ziezah.com
AUTHOR
11/06/2014 8:59 PM delete

@CaHaYaHaTi iya yunk.. perjalanan hidup kita sama.. moga perkahwinan ina juga kekal hingga ke jannah

Reply
avatar
ziezah.com
AUTHOR
11/06/2014 9:00 PM delete

@eMMe Amin.. mudah2an kak..

Reply
avatar
ziezah.com
AUTHOR
11/06/2014 9:00 PM delete

@Iza Fiza Amin ya robbal alamin.. terima kasih iza

Reply
avatar
ziezah.com
AUTHOR
11/06/2014 9:01 PM delete

@Mrs Velentine terima kasih kak.. Amin

Reply
avatar
ziezah.com
AUTHOR
11/06/2014 9:04 PM delete

@- AZIE - moga mekar mewangi yer..inshaaAllah kak.. amin

Reply
avatar
ziezah.com
AUTHOR
11/06/2014 9:06 PM delete

@Chic Na Alhamdulillah yunk.. dah namanya jodoh!

Reply
avatar
ziezah.com
AUTHOR
11/06/2014 9:06 PM delete

@Miz Eija Amin.. moga kekal ke syurga..

Reply
avatar
Jazz Lover
AUTHOR
11/06/2014 9:39 PM delete

Lamanya. Tahniah sis. Semoga kekal hingga akhir hayat.

Reply
avatar
11/07/2014 2:26 AM delete

tu dia...jauh2 tu yg syok.hehehe :)

Reply
avatar
ziezah.com
AUTHOR
11/07/2014 11:02 AM delete

@Jazz Lover amin..terima kasih yunk

Reply
avatar
ziezah.com
AUTHOR
11/07/2014 11:02 AM delete

@Eca Dwinky Asha terima jelah la dr dulu jauh2..hehe

Reply
avatar
eamy milea
AUTHOR
11/07/2014 1:09 PM delete

Semoga hubungan kalian sentiasa utuh walaupun berjauhan... tahniah jijah..happy anniversary.. :)

Reply
avatar
SalbiahM
AUTHOR
11/07/2014 2:57 PM delete

bercinta zaman 2000-an dulu mana sama cam sekarang.tapi korang memang untung, sampai jugak ke jinjang pelamin!semoga sampai ke jannah hendaknya..

Reply
avatar
ziezah.com
AUTHOR
11/08/2014 8:47 AM delete

@eamy milea amin mudah2an emi.. terima kasih ye

Reply
avatar
ziezah.com
AUTHOR
11/08/2014 8:48 AM delete

@SalbiahM Alhamdulillah jodoh.. moga sampai ke jannah. Amin..

Reply
avatar
Sya Mimie
AUTHOR
11/08/2014 10:43 AM delete

Alhamdulillah.. Cinta msa sekolah bawa ke jinjang pelamin.. :)

Reply
avatar
Kiz MySelf
AUTHOR
11/09/2014 3:59 AM delete

Tahniah jijah..tgk gambar tu, rasa mcm nak pi sekolah semula..

Reply
avatar
11/11/2014 4:09 AM delete

Semoga berbahagia hingga ke syurga..aminn

Reply
avatar
ziezah.com
AUTHOR
11/11/2014 4:26 PM delete

@Kiz MySelf kalau la boleh putar ke zaman persekolahan dulu.. xpuas rasa!

Reply
avatar
ziezah.com
AUTHOR
11/11/2014 4:26 PM delete

@Azhafizah Md Nor Amin.. ya robbal alamin..

Reply
avatar
IntaNBerliaN
AUTHOR
11/11/2014 10:25 PM delete

Alhadmuillah...panjang jodoh jijah n hubby... kdg2 kita tak sangka kan, bercinta dr zaman sekolah... akhirnya bersama jugak sbgai suami isteri

Reply
avatar
ziezah.com
AUTHOR
11/25/2014 11:27 AM delete

@IntaNBerliaN ini di namakan jodoh kak. Alhamdulillah.. moga kekal ke jannah

Reply
avatar
Sya Nadia
AUTHOR
12/04/2014 2:13 PM delete

Semoga kekal hingga ke syurga..

Reply
avatar
nini
AUTHOR
11/10/2015 5:53 PM delete

Wahhhhhh suka baca entry niiii

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!