Motivasi-Ubah Fikiran

Kita tidak boleh merubah situasi yang boleh membuat kita kecewa, sedih dan murung. Tetapi, kita boleh merubah fikiran kita dan apa yang kita...


Kita tidak boleh merubah situasi yang boleh membuat kita kecewa, sedih dan murung. Tetapi, kita boleh merubah fikiran kita dan apa yang kita fikirkan tentang situasi-situasi tersebut walau seburuk manapun ia. Rahsianya, cari sinar mentari di sebalik mendungnya awan.


Walaupun perkara tidak berpihak kepada kita, cari cara bagaimana kita boleh jumpa nilai-nilai positif di dalamnya. Fikir yang baik-baik saja, kerana ia memberi keuntungan jangka masa panjang.


Rezeki kita murah dan segala yang baik-baik datang sendiri pada kita. Kita menjadi apa yang kita selalu fikirkan. Buat apa fikir yang buruk sedangkan kita boleh tarik semua yang baik-baik? Fikir yang buruk, kita akan dapat yang buruk. Ini hukum alam dinamakan Hukum Sebab dan Akibat.



You Might Also Like

8 insan comel komen

  1. terima kasih atas motivasi pg ni..~ cam rs tenang sket..~~

    ReplyDelete
  2. salam cik azizah..betul tu mama setuju...berfikiran positif membuat hidup lebih bererti...

    ReplyDelete
  3. berubah ke arah kebaikan...
    auw cak!!! hik3

    ReplyDelete
  4. even it look simple, its a great advice actually,, ye, klw kita pk buruk, maka dapatlah yg buruk,, fikir yang baik je kn

    ReplyDelete
  5. moyivasi pagi ini. yeyey. eh ni mcm dah pukul 2.haha


    jemput singgah

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!