Tips Minum Air di Waktu Pagi

9:50:00 AM 16 Comments A+ a-




Air yang elok diminum ialah Air Masak Mati (sejuk), dan minum pada waktu pagi dalam kedudukan seperti orang merangkak. Sebelum minum tarik nafas dahulu. Tahankan nafas ketika meneguk (jangan hembuskan ke dalam gelas). Tegakkan kepala ketika meneguknya dan bukan menunggangkan gelas. Cara ini dapat melegakan keronkong serta membersihkan usus perut dari kekotoran dan kahak yang berkumpul semasa tidur.

Saidina Ali menyarankan bahawa pada waktu pagi minum air sambil berdiri. Pada waktu malam, minum sambil duduk. Minum dengan meneguk perlahan-lahan. Paling sedikit 3 teguk.


selamat beramal ^^


All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

16 insan comel komen

Write insan comel komen
Pojiekyra
AUTHOR
6/30/2011 9:55 AM delete

wahhh bgus nie :)

Reply
avatar
mumui
AUTHOR
6/30/2011 9:55 AM delete

salu minum je air tu.... xkira duduk ke berdiri..

Reply
avatar
6/30/2011 10:09 AM delete

wah,xpnh cuba cara sebegitu.

Reply
avatar
syaz@rozelt
AUTHOR
6/30/2011 10:10 AM delete

wah menarek info nie..tq2~hehe

Reply
avatar
WuMing
AUTHOR
6/30/2011 10:21 AM delete

Yess... WuMing memang amalkan tiap-tiap pagiii..Namun entri ini dapat menyakin kan lagi..Tq

Reply
avatar
MR. MIND
AUTHOR
6/30/2011 10:32 AM delete

jarang minum air~~~

Reply
avatar
Khairil
AUTHOR
6/30/2011 11:38 AM delete

selalu amal minum air pagi-pagi...

Reply
avatar
Sabihah
AUTHOR
6/30/2011 1:26 PM delete

biasa jugak minum air awal2 pagi ni..good info...^_^

Reply
avatar
6/30/2011 2:18 PM delete

p/s: dear,silakan tiru if mahu..hehe..

Reply
avatar
harrazdani
AUTHOR
6/30/2011 4:12 PM delete

tips yang sangat bagus....thanks jijah..;)

Reply
avatar
Koding
AUTHOR
6/30/2011 7:01 PM delete

minum air masak suam ni aku sokong...
Tapi mesti dlm kedudukan merangkak ke??

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
6/30/2011 7:05 PM delete

@koding;
dalam kedudukan seperti merangkak..tapi jgn la merangkak betul2 minum air. ala2 merangkak lah..

Reply
avatar
Koding
AUTHOR
6/30/2011 7:11 PM delete

Pagi2 biasanya dapat minum air dalam kedudukan hendak berlari...

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
6/30/2011 7:47 PM delete

@koding;
tu nak cepat sebenarnya. ahaha

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!