Wednesday, October 12, 2011

Jadual Kenaikan Gaji Tahunan SBPA Bajet 2012




kemungkinan saja


.
Alhamdulilah rezeki kenaikan gaji tahunan kakitangan awam apabila PM mengumumkan Bajet 2012 tempoh hari. Apa yang tak menariknya apabila makin tinggi jawatan dah tentu gaji makin tinggi kan. kenapa nak bagi lagi kenaikan gaji pada yang mereka yang dah bergaji tinggi? tapi kenapa yang bergred atau ada tangga gaji je yang dapat? bagaimana dengan askar? kesian askar gaji masih di takuk lama langsung tak ada peningkatan dalam sistem gaji mereka. tahu lah mereka tak ada gred atau tangga gaji. harap-harap kerajaan gubal balik untuk kenaikan gaji bagi golongan askar ni. emm T_T tibe-tiba emosi pulak. ~~

emm tak paham.. -_-


Walau apa apa pun, maka di sini kakitangan kerajaan haruslah bekerja dengan lebih komited dan bersemangat dalam menjalankan tugas supaya mereka tidak lagi di pertikaikan oleh sesetengah pihak memandangkan kerajaan sudah memenuhi tuntutan yang mereka suarakan sebelum ni. Apabila had umur persaraan sudah di lanjutkan sehingga 60 tahun jadi mereka kakitangan awam ini hendaklah menjaga kesihatan agar produktiviti dapat di kekalkan dan tidak menjejaskan tugas mereka.



^_^

9 comments:

  1. yang miskin bertambah miskin..yg kaya bertambah kaya...ermmmm...!

    ReplyDelete
  2. patutnya mana yg dah tentu bergaji besar takyah naikkan.. dah la diorg dpt banyak banefit + elaun...

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah, rezeki :)

    ReplyDelete
  4. emm.. tah lah kononnya kerja banyak bertimbun2..huhuhu

    ReplyDelete
  5. kalau tak keberatan..jemputlah ke blog saya untuk tengok sifir gaji DG 41, DG 34 dan DG 48 dalam SBPA nanti .. http://amanarab.blogspot.com/2011/10/gaji-cikgu-dg-41-dalam-sbpa.html

    ReplyDelete
  6. Jusa A,B,C tak termasuk dalam kategori ini. Diorang punya kenaikan sekrang aje adalah dari RM500 hingga RM800 setahun. yang pasti semua kategori akan pergi ke P2 atau P3 yang mana lebih tinggi. Dari P3 T1 @ P2 T1 barulah ditambah kenaikan tahunan yang baru. Gred 1-17:RM80-RM90, Gred 29:RM110, Gred 32 & 34 :RM150, Gred41:RM135, Gred44:RM220. Gred48&52:RM300. Gred 54:RM320. Kiraan ini diambil kira daripada contoh yang diberikan Dato Najib bagi gred guru DG 34 dan DG 48. Semua gaji akhir akan bertambah tangga dan gaji akhir bagi P2 @ P3 sekarang di tambah 35-40%(untuk gred 27-54 shj, gred 17 ke bawah kenaikannya lebih tinggi) maka gaji tahunan P2@P3 juga ditambah sebanyak 30-40% bergantung kepada gred. kenaikan P1 ke P2 atau P1 ke P3 adalah antara 7-13% kalau x pecaya kira. Maka semua kiraan gaji baru hendaklah pada P2 atau P3 yang mana lebih tinggi

    ReplyDelete
  7. Jusa A,B,C tak termasuk dalam kategori ini. Diorang punya kenaikan sekrang aje adalah dari RM500 hingga RM800 setahun. yang pasti semua kategori akan pergi ke P2 atau P3 yang mana lebih tinggi. Dari P3 T1 @ P2 T1 barulah ditambah kenaikan tahunan yang baru. Gred 1-17:RM80-RM90, Gred 29:RM110, Gred 32 & 34 :RM150, Gred41:RM135, Gred44:RM220. Gred48&52:RM300. Gred 54:RM320. Kiraan ini diambil kira daripada contoh yang diberikan Dato Najib bagi gred guru DG 34 dan DG 48. Semua gaji akhir akan bertambah tangga dan gaji akhir bagi P2 @ P3 sekarang di tambah 35-40%(untuk gred 27-54 shj, gred 17 ke bawah kenaikannya lebih tinggi) maka gaji tahunan P2@P3 juga ditambah sebanyak 30-40% bergantung kepada gred. kenaikan P1 ke P2 atau P1 ke P3 adalah antara 7-13% kalau x pecaya kira. Maka semua kiraan gaji baru hendaklah pada P2 atau P3 yang mana lebih tinggi

    ReplyDelete
  8. Jusa A,B,C tak termasuk dalam kategori ini. Diorang punya kenaikan sekrang aje adalah dari RM500 hingga RM800 setahun. yang pasti semua kategori akan pergi ke P2 atau P3 yang mana lebih tinggi. Dari P3 T1 @ P2 T1 barulah ditambah kenaikan tahunan yang baru. Gred 1-17:RM80-RM90, Gred 29:RM110, Gred 32 & 34 :RM150, Gred41:RM135, Gred44:RM220. Gred48&52:RM300. Gred 54:RM320. Kiraan ini diambil kira daripada contoh yang diberikan Dato Najib bagi gred guru DG 34 dan DG 48. Semua gaji akhir akan bertambah tangga dan gaji akhir bagi P2 @ P3 sekarang di tambah 35-40%(untuk gred 27-54 shj, gred 17 ke bawah kenaikannya lebih tinggi) maka gaji tahunan P2@P3 juga ditambah sebanyak 30-40% bergantung kepada gred. kenaikan P1 ke P2 atau P1 ke P3 adalah antara 7-13% kalau x pecaya kira. Maka semua kiraan gaji baru hendaklah pada P2 atau P3 yang mana lebih tinggi

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!