Tips Keterampilan Diri Untuk Wanita Islam

11:00:00 AM 13 Comments A+ a-


Assalamualaikum...


Manisnya menjadi wanita Islam. Beruntung kan menjadi wanita jika akhlak mulia seiring dengan amalan yang di bawa. Marilah kita sama-sama beramal agar hidup kita lebih di berkati oleh Allah SWT.



 


1. Serlahkan cahaya keimanan di wajah
2. Pamerkan akhlak yang terpuji
3. Dapatkan ilmu pengetahuan untuk jadi wanita yang bijaksana
4. Berikan senyuman manis dan ikhlas buat suami dan anak-anak
5. Berhias dan berdandan hanya untuk suami
6. Meluangkan masa untuk merawat diri
7. Penuhi hati dengan sifat-sifat terpuji
8. Sentiasa mencintai majlis-majlis berilmu
9. Sentiasa bersedia meminta maaf dan memaafkan
10. Sentiasa bersabar dalam menempuh dugaan hidup
11. Sentiasa menderma ke jalan kebajikan
12. Bersifat penyayang kepada keluarga dan masyarakat



Dunia ini adalah perhiasan dan sebaik baik perhiasan adalah wanita yang solehah.Selamat beramal ^^ 

All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

13 insan comel komen

Write insan comel komen
Wanie
AUTHOR
10/17/2011 12:22 AM delete

insyaallah, renung2kan dan selamat beramal :)

Reply
avatar
shida'R
AUTHOR
10/17/2011 12:28 AM delete

nice sharing dear ^_^

Reply
avatar
syada
AUTHOR
10/17/2011 12:36 AM delete

Terima kasih kerana mengingatkan :)

Reply
avatar
Mish eika :)
AUTHOR
10/17/2011 5:21 AM delete

wanita mmg untung :)

Reply
avatar
yana
AUTHOR
10/17/2011 7:10 AM delete

seindah hiasan adalah wanita solehah:)

Reply
avatar
YNA
AUTHOR
10/17/2011 8:15 AM delete

beruntungnya kita sebagai wanita :-)

rasa mcm dah dewasa giler mengaku diri wanita, ahaha

Reply
avatar
IntaNBerliaN
AUTHOR
10/17/2011 9:08 AM delete

betoi tu.. akak sokong!!

Reply
avatar
10/17/2011 9:12 AM delete

wanita adalah istimewa..

Reply
avatar
10/17/2011 10:40 AM delete

nak jadi wanita solehah :')

Reply
avatar
Khairil
AUTHOR
10/18/2011 2:15 PM delete

eh.eh..semuanya ladies komen kat atas ni...anyway nice info for sharing....

Reply
avatar
Zana Adieyza
AUTHOR
10/18/2011 3:31 PM delete

thanks sbb selalu share info & tips menarik.. sama2 lah kita berusaha untuk jadi wanita yang lebih baik..

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
10/19/2011 7:05 PM delete

Dunia ini adalah perhiasan dan sebaik baik perhiasan adalah wanita yang solehah.Selamat beramal ^^

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!