Tuesday, November 1, 2011

5,000 biri-biri berarak




SEJUMLAH orang melihat sejumlah biri-biri berarak di bandar raya Madrid kelmarin.


Kira-kira 5,000 ekor biri-biri dan 60 lembu berarak di bandar raya ini di Sepanyol kelmarin yang dikendalikan oleh sekumpulan penggembala.

Menurut Presiden satu majlis penggembala, Jesis Garzon, perarakkan itu bertujuan bagi melaksanakan hak untuk menggunakan laluan semasa penghijrahan haiwan tersebut dari kawasan tempat tinggi ke kawasan padang rumput.

Perarakan itu juga dilakukan dengan mengikut tradisi lama apabila seorang ketua penggembala membayar sejumlah duit siling yang digunakan pada abad ke-11 untuk menggunakan laluan di bandar raya ini.


kahkahkahkah cuak aku wei 5000 biri-biri tu. bukan sikit. jalan raya jammed dengan lautan biri-biri je. hahaha

7 comments:

  1. cuba bayangkan kalau benda ni jadi kat malaysia.. hihihi

    ReplyDelete
  2. perghh kalau ini dibuat korban, jenuh tok imam nak sembelih sekor2 hahaha

    ReplyDelete
  3. hahaha lautan kambing biri2 jer..mentang2 nak korban tak lama lagi. hehe

    ReplyDelete
  4. berarak ye, ingat beranak, jenuh nak cari mak bidan sampai 5000..hehe

    ReplyDelete
  5. @Wanie tahu xpe...dalam beribu tu memang xjumpa kot..

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!