Thursday, November 24, 2011

Cara sunat di negara Afrika mengerikan!


Sekarang musim cuti sekolah ramai adik adik mengambil peluang ini untuk melakukan sunat atau berkhatan. Khatan bermakna memotong lebihan kulit di bahagian alat sulit samaada bagi wanita (kelentit) mahupun lelaki (kulup). Khatan atau "bersunat" merupakan salah satu cara membersihkan alat sulit kerana zakar dan faraj merupakan tempat dimana pembiakan kuman-kuman yang boleh memudaratkan. 

Hukum berkhatan bagi anak lelaki adalah wajib manakala mengkhatankan anak gadis adalah terpuji dan bukannya wajib.

Tetapi tengok kat negara Afrika cara berkhatan/ sunat mereka tak pakai bius tersangat lah ngeri. Jom kita tengok lagi..















giler seram daku tengok beb. ngeri. ngilu ooo sakit. pakai parang tu..eee menakutkan jer. agak-agak kat malaysia ni buat macamner ek.  Ahli Kesihatan Lelaki blog jijah macam arul,bro khairil,bro kizmyself,pamie,hazlan hatikubaik,afzal,eddie,cikgu wan ce citer.. daku bab ni takde pengalaman pulak sebagai jururawat. hehe ^^


22 comments:

  1. aduh.....sakitlah camtu......
    lebih kurang macam dulu² je ni

    ReplyDelete
  2. aduh.....sakitlah camtu......
    lebih kurang macam dulu² je ni

    ReplyDelete
  3. atoi, ada plak entry bgmbr khatan ni.hrp2 anak2 buah den xbaca! jenuh nak pjuk nnti :p

    ReplyDelete
  4. adoii....mcm sakit je cara ni...@_@

    ReplyDelete
  5. woii kau nak sunatkan org ke nk bunuh org.. naseb baek aku sunat xcamgitu.. klau x, bole mati woo.. hahaha

    ReplyDelete
  6. uishh,seriua lah tgk.tgk pun nk tanak ,pejam celik,pejam celik mata -.-

    jom comment blog Miss A.dah tukar layout :)

    hehe

    ReplyDelete
  7. ee..tgk pown naek seram bulu roma..

    ReplyDelete
  8. Eee Seramnya.. Nasib baik aku dah sunat...

    Agak lucahlah entri ini... Aku terbaca semasa blog walking.. Nak buat macamana...

    Kata orang tengok sekali imbas takper..

    ReplyDelete
  9. huh ! bangge jadi org m'sia..banyak peralatan moden..naseb adek i dah lepas bkhatan..kalo tak, boley takutkan dier..hehe..(^_____^)..

    ReplyDelete
  10. Ya Allah... sedih la tgk.. plusss serammm ;(

    ReplyDelete
  11. menakutkan kan..dah la pakai parang.giler la..nasib malaysia tak la sekejam ni. huhuhu

    ReplyDelete
  12. eeii, seram geli sume ade..tapi laki kena la tabah kan..hehe

    *jijah, cer bagi gambar jijah n cik abe yg meletup, wanie nak buat vektor..hadiah tunang =)

    ReplyDelete
  13. giler seram huhuhu..freshh je ptong huhu..

    ReplyDelete
  14. huhuhu cian nya..sadis sungguh cara nya..

    ReplyDelete
  15. Hahah. Pnjg giler bird die kne tarik!

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!