Cinta..Kasih..Sayang..Hati

8:00:00 PM 14 Comments A+ a-





google image

CINTA :

(sebelum kahwin)
C = cubit kiri, kanan rasa.
I = impian indah ibarat syurga.
N = nikah impian utama.
T = taat setia membawa bahagia.
A = awal dan akhir bersama-sama

(selepas kahwin)
C = cuka yang dituang pada luka.
I = iblis yang merosak minda.
N = nafsu semata-mata.
T = tuba yang dibalas semula.
A = api dalam neraka.

kadang-kadang cinta

C= cuma
I= ingin
N= nikmati
T= tubuh
A= aku

KASIH :

(sebelum kahwin)
K = kongsi semua suka duka.
A = abang adik, ayang anja.
S = sumpah janji di bibir sentiasa.
I = istana bahagia dah dicipta.
H = hatiku hatimu jua.

(selepas kahwin)
K = kaki tangan naik kat kepala.
A = abuk pun tara, nak makan apa??
S = simpati langsung tak ada.
I = ironi membakar jiwa.
H = hidup mati sama je.

SAYANG :

(sebelum kahwin)
S = sikit-sikit SORRY, sikit-sikit SORRY, mengada!
A = asal free mesti nak jumpa.
Y = you lap me, I lap you!
A = apa saja sanggup diduga.
N = nak itu, nak ini... mesti dapat.
G = gula-gula, coklat, teddy bear hadiah utama.

(selepas kahwin)
S = salah sikit kiamat dunia.
A = air tak sedap, basahlah mata.
Y = yang betul dia je.
A = ada takde, bagi anak reti la.
N = nak dilawan, digelar derhaka.
G = gaduh sampai lebam.

HATI :

(sebelum kahwin)
H = hanya dikau yang daku cinta.
A = air paip pun manis macam gula.
T = tak jumpa sehari boleh jadi gila.
I = igauan indah tak terkira.

(selepas kahwin)
H = hantu jembalang lagi sempurna.
A = air mata jadi teman setia.
T = tempat mengadu dah tak ada.
I = ikut hati mati, ikut rasa binasa...


nak buat macam mana? Renungkan la....huhuhu T_T

All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

14 insan comel komen

Write insan comel komen
Wanie
AUTHOR
11/17/2011 8:09 PM delete

tak semestinye sume ni betol kan..banyaknye dugaan bile dah berumah tangga nanti..banyak kan membace ilmu2 rumah tangga ye jijah, dah x lame ni :)

Reply
avatar
11/17/2011 8:39 PM delete

masam manis tu namenyer..^__^

Reply
avatar
11/17/2011 8:42 PM delete

scary,,, =( harap2 idaklah mcm gini slps kahwin nti...

Reply
avatar
Azzah
AUTHOR
11/17/2011 10:18 PM delete

kadang2 kawen ni umpama kita menggadaikan diri.kalau bernasib baik kita akan dapat sama atau lebih lagi kasih sayang seperti masa bercinta.jadi berdoalah hanya yang terbaik..:)

Reply
avatar
cik ika
AUTHOR
11/17/2011 10:19 PM delete

renung2knlah dn selamat beramal..hehehe

Reply
avatar
11/17/2011 10:33 PM delete

miahahaha... nakal eyyy cik jijah ni :D

Reply
avatar
Syuxer
AUTHOR
11/17/2011 11:55 PM delete

tidak semestinya..ada keredhaan dari Allah s.w.t dan restu dari mak ayah insyaAllah..benda2 yang diungkapkan datas tak akan terjadi

Reply
avatar
sis92
AUTHOR
11/18/2011 1:14 AM delete

wah mentang2 dah nak kahwin :)

Reply
avatar
11/18/2011 1:47 AM delete

smoga berlaku yg baik2 saja ^^

Reply
avatar
shida'R
AUTHOR
11/18/2011 2:38 AM delete

C= cuma
I= ingin
N= nikmati
T= tubuh
A= aku

agak takut yg ni huhu ^_^

Reply
avatar
11/18/2011 8:20 AM delete

tak smstinya kan..
jnji pndai jaga sudah..

Reply
avatar
11/18/2011 8:33 AM delete

mintak jauh la camni kan...xnak!

Reply
avatar
aimie amalina
AUTHOR
11/18/2011 10:31 AM delete

reka sendiri ke?
heeee
marvelessss!
sangat takotttt kot..biarlah sebelom dan selepas tu bahagia kan..

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
11/18/2011 10:59 AM delete

InsyaAllah semua yang baik2 aje k..

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!