Bagaimana nak tahu pasangan kalian JUJUR??

Jika pasangan kalian suka berbohong pastilah merupakan sesuatu yang menyakitkan. Ketidakjujuran merupakan sesuatu yang dapat merosakkan ...


Jika pasangan kalian suka berbohong pastilah merupakan sesuatu yang menyakitkan. Ketidakjujuran merupakan sesuatu yang dapat merosakkan hubungan yang telah terjalin, terutama pada pasangan tercinta. 

Dalam situasi yang tertentu, berbohong lebih baik daripada berkata benar. Misalnya teman kalian menanyakan pada kalian apakah dia kelihatan gemuk ? Tentu saja kalian tidak akan mengatakan secara jujur bahawa dia gemuk. Kerana bukan itulah jawapan yang diinginkannya. Tetapi terhadap pasangan kita, kita haruslah jujur. Bila sekali saja kalian berbohong, maka akan menjadikannya sebagai suatu kebiasaan. Sekali berbohong maka kalian akan mencari alasan lain lagi untuk menutupi kebohongan yang pertama, yang dapat menimbulkan stress. Kalian tidak akan hidup tenang.



Apakah pasangan kalian selalu berbohong atau tidak ? -

Bahasa Tubuh - perhatikan bahasa tubuh pasangan kalian sewaktu dia berbual dengan kalian.  kalian akan mengetahui apakah dia jujur atau tidak. Tanda-tandanya ialah antara lain, dia gugup ketika berbicara, berpeluh, atau tidak tenang ketika bercakap dengan kalian.

Kontek mata sewaktu bercakap - Lihat matanya semasa dia bercakap, sehingga kalian akan tahu dia jujur atau berbohong. Orang yang sedang berbohong pasti tidak tahan bila direnung matanya.

Tiada komitmen pada apa yang dikatakannya - Jika pasangan kalian berjanji untuk menemani kalian pergi ke sesuatu tempat,  tetapi dia selalu saja membatalkannya,  maka kalian perlulah curiga terhadap alasannya. Apabila  kalian merasa tidak dapat lagi mempercayai pasangan kalian, perlu kalian mengutarakan hal ini padanya. Cubalah untuk jujur dalam situasi apa pun terutama terhadap pasangan tercinta.


You Might Also Like

4 insan comel komen

  1. susah nak tau yang pasangan kite tu jujur ke tak..kdg2 kite ingat dia jujur,tp sbnrnya tak..dan sebaliknya la..apa2 pun nice entry..suka3...!!!

    ReplyDelete
  2. nice entry.. bila dah kahwin, gerak hati kita dgn suami/isteri makin kuat.. kalau dia x jujur, memang senang sgt nak tau..

    ReplyDelete
  3. amal~

    tapi kalau yg tak jujur mmg skejap je balasan dia..lambat laun akan bocor gak rahsia dia lau tak jujur kan..

    ReplyDelete
  4. adieyza~

    senang nak tahu eh kak...wah....suka nya...tu sbb dijadikan pasangan kan..sng nak detect..gerak hati kita kuat kan

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!