Monday, March 14, 2011

SEGMEN :BEN ASHAARI SOAL CINTA


Segmen hero kita lagik! Abg Ben Ashaari.. Semalam da join..Harini nak join lagik.. klik SINI

LELAKI pilihan anda ?

sudah pastinya yang mempunyai didikan agama menjadi tunjang pertama..selain didikan agama yang bagus lelaki itu haruslah bertanggungjawab dan sanggup menerima segala kelemahan diri ini.

Perlukah lelaki SEKSI ? Definasi SEKSI seorang lelaki bagi anda ?

SEKSI? lelaki pon seksi ke? hehehe...seksi tak kot..yang paling penting TAF! ngeeeeee TAF bermaksud lelaki itu mempunyai susuk tubuh yang kuat,berketul-ketul..eh ye kot..alaaaa...macam encik tentera laut lah...heheheh


LELAKI pastinya sanggup berkorban demi cinta .. Apakah anda rasa LELAKI hanya berkorban sebelum memiliki cinta anda ? Apa jadi selepas dah miliki cinta anda ?


oh tidak!! dia haruslah sanggup berkorban sebelum dan selepas menerima cinta ini... jika sebelum die harus berkorban nak menakluk hati ini dan sedaya upaya untuk memikat dan selepasnya dia harus berkorban dengan tanggungjawab untuk menjaga hati dan perasaan kekasih yang telah memberi cinta itu! Jika lelaki ini jujur dan ikhlas dengan perempuan itu, pengorbanan cinta dia akan terus kekal sehingga bila-bila untuk memastikan perempuan itu selamat dalam jagaan dia..Insyallah :)


Pastinya anda tidak sanggup BERMADU bukan ? Kenapa ?


TAK SANGGUP!!! kalau dia nak madukan jijah! jijah rela dia lepaskan jijah dari hidup bermadu!!
jijah tak nak kasih,sayang di kongsi-kongsi! TAK NAK!! Encik tentera laut jangan berani-berani mencuba!! mintak-mintak dijauhkan..Amin

Jika anda mengetahui pasangan anda punya teman wanita lain , apakah yang akan anda lakukan ?

dalam hati berkata : daku tak cukup bagus ke sehingga dia ada teman wanita lain..sampai hati dia setelah kesetiaan daku dia telah hancurkan! daku akan mendiamkan diri,tunggu dan lihat...dan daku akan perli-perli dia dan pasangan tu..

LELAKI atau PEREMPUANkah mudah berlaku curang ?

emm...ini terpulang pada pokok pangkal hati seseorang tu.. tak leh nak cakap secara rawak!
tapi kalau macam daku alami mungkin LELAKI lebih mudah curang kerana dia duduk jauh dari pandangan mata daku..duduk SABAH! almaklumlah awekss sabah cantik-cantik...emmm

SETIA... pada pendapat anda , siapakah yang lebih setia pada cinta ? Apakah buktinya ??

Terpulang juga pada pokok pangkal seorang LELAKI atau PEREMPUAN itu jika dia pandai menghargai pasangan dia maka dia tak akan berlaku curang..Ingatlah Erti Disebalik Kesetiaan dalam ENTRY ni..

sedikit ringkasan dalam entry itu:

"Kesetiaan dalam perhubungan adalah sangat penting,

Ini adalah kerana kita telah mengambil amanat dan tanggungjwab daripada pasangan kita itu untuk menjadikan dirinya hanya satu dihati kita sewaktu kita mengambilnya sebagai KEKASIH.

Alangkah sedihnya apabila tanggungjawab atau amanat yang seharusnya kita jaga itu, tidak kita tunaikannya…? Tidakkah ia sama dengan penipuan…?

Jangan taburkan janji jika kita tidak mampu untuk tepati dan jangan mengata CINTA kalau kita tidak mampu untuk memberikannya sepenuh hati…"



Apakah anda seorang yang mudah cemburu ?

Sudah pasti!! kalau daku tahu dia ada perempuan lain secara tak langsung daku terjah dan perli dia..memang dah tak pikir apa dah! serang terus! hahahaha


ek..dah abis pulak soalan...baru nak jawab lagi!
ok siap abg ben!


jom main klik2..

9 comments:

  1. salam,
    mengunjungi rakan2 segmen ben ashaari soal cinta;)

    soal apisv2

    ReplyDelete
  2. macam-macam japawan ada...
    ser0nok baca...


    salam ziarah dari segmen soal hati En Ben...

    ReplyDelete
  3. @solo~ haha..tu la macam2 pendapat mereka kan...sume tu cakap ikhlas dari hati..ngeee

    ReplyDelete
  4. jom kite bertukar pendapat =)
    dari blog abg ben

    http://sweetchoc91.blogspot.com/2011/03/segmen-ben-ashaari-soal-cinta.html

    ReplyDelete
  5. salam kenal.. dtg dr blog abg ben.. macam2 pendapat..hehe

    ReplyDelete
  6. Singgah dari blog abg ben tgk pendapat kamu tentang cinta..:)

    ReplyDelete
  7. singgah dari segmen BA
    salam perkenalan

    macam2 pendapat tentang cinta
    jom baca pendapat saya jugak!
    http://masikarfan.blogspot.com/2011/03/segmen-ben-ashaari-soal-cinta.html

    ReplyDelete
  8. slmt bknalan.
    singgah dari segmen BA.
    n terus follow kamu jijah^^

    amboi..pilih yang tuff aje cik jijah kite ni..:)

    jom baca pendapat kls pula

    http://mamaglamdiva.blogspot.com/2011/03/segmen-ben-ashaari-soal-cinta.html

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!