Alfatihah..Kanak-kanak Jatuh di Kenanga Wholesale City Mall

Seorang kanak-kanak perempuan berusia enam tahun maut selepas terjatuh dari tingkat dua di kompleks beli-belah Kenanga Wholesale City Mal...


Seorang kanak-kanak perempuan berusia enam tahun maut selepas terjatuh dari tingkat dua di kompleks beli-belah Kenanga Wholesale City Mall di Kuala Lumpur

Insiden itu berlaku kira-kira 3.04 petang ketika kanak-kanak itu, yang dipercayai sedang bermain dengan eskalator, terjatuh hingga ke tingkat bawah.

sumber: Suara Tv


Scroll new feed baru-baru ni cerita pasal kanak-kanak yang jatuh dari tingkat dua dan maut.
bila tengok video, Allahuakbar tak sanggup nak teruskan.. terbayang-bayang macam mana la budak tu jatuh..keadaan panik ketika itu..

bila ramai yang share gambar dan video budak tu, ramai juga laa yang marah dan maki ibunya. kadang-kadang tanpa sedar benda ini boleh terjadi walaupun satu saat!!

sedangkan anak sendiri pun terlebih aktif, memang boleh jadi tarzan mama suruh anak behave. terpaksa tebalkan muka marah anak depan orang ramai.

cukuplah jadi keyboard warrior.. semua orang ada anak. takde ibu yang tak sayangkan anaknya. dah lah kehilangan anak, orang sekeliling pula duk hentam. tak kena batang hidung boleh la cakap itu ini.

jadikan pengajaran. moga Allah sentiasa melindungi kita dan keluarga kita .,inshaaAllah..

alfatihah nak~







You Might Also Like

8 insan comel komen

  1. alfatihah..
    bila tengok video tu memang sangat insaf.saya memang x layan hp especially bila outing dgn ank2.risau anak hilang.sometime kena perli dgn kawan2 sbb wassap x bejawab.
    tp biar la..yg pntg ank2 selamat

    ReplyDelete
  2. betul tu. kita tak dok tempat mak budak tu. kita ni sape nak hukum2 mak dia. dugaan dia dah cukup berat dah tu.al-fatihah

    ReplyDelete
  3. betul.. kita pun tersentak dan terasa sendiri tengok video tu. Ye la kadang2 kita x jangka pun benda nak jadi, padahal anak tu jaraknya sedepa je dari ibu dia. Pengajarannya, sebagai ibu bapa kita memang tak boleh leka apetah lagi kalau anak kita (anak sy sendiri pun) jenis yang aktif tak boleh duduk diam.

    ReplyDelete
  4. alfatihah
    tgk gak smlam abg dpt wasap

    ReplyDelete
  5. Al-fatihah... :( tu yang sedih ngan masyarakat sekarang..kesian kat keluarga arwah..

    ReplyDelete
  6. sy x sanggup nk tgk...

    alfatihah...

    ReplyDelete
  7. Al fatihah buat arwah..

    Tak sanggup nak tengok video tu =__='

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!