Siaran Langsung Perkahwinan Putera William Di ntv7 Hari Ini

Putera William dan Kate Middleton PETALING JAYA:  Rakyat Malaysia berpeluang menyaksikan perkahwinan pewaris takhta Diraja Britain, ...


Putera William dan Kate Middleton
PETALING JAYA: Rakyat Malaysia berpeluang menyaksikan perkahwinan pewaris takhta Diraja Britain, Putera William dengan Kate Middleton apabila stesen televisyen ntv7 menyiarkan secara langsung acara itu, Jumaat (hari ini).
Upacara perkahwinan besar-besaran itu akan disiarkan selama lima jam bermula 3 petang sehingga 8.30 malam dengan laporan eksklusif oleh krew stesen televisyen itu yang berada di London.
ntv7 dalam satu kenyataannya berkata, pihaknya telah membuat persiapan terbaik bagi memastikan seluruh rakyat negara ini dapat menyaksikan upacara perkahwinan yang dinanti-nantikan itu.
“Krew ntv7 yang berada di British Academy akan mendapatkan gambaran jelas mengenai perkahwinan tersebut serta laporan daripada wartawan bertugas yang akan mengupas keadaan sekitar istana.
“Ia termasuk juga laporan mengenai keterujaan orang ramai khususnya mereka yang tinggal di kampung halaman Kate di Bucklebury,” kata kenyataan itu.
Lebih menarik lagi apabila ntv7 mendapat kerjasama daripada penyampai berita ternama BBC News iaitu Huw Edwards yang akan memberi ulasan menarik mengenai perkahwinan tersebut serta temu ramah eksklusif dengan temat rapat pasangan keluarga Diraja itu.
ntv7 itu akan menyiarkan perarakan perkahwinan dari mula sehinggalah berakhirnya acara berkenaan di Buckingham Palace.
Perkahwinan tersebut dikatakan mengulangi saat kemasyhuran pernikahan Putera Charles dan Puteri Diana pada 21 Jun 1981 dan ia tentunya dinanti-nantikan oleh seluruh masyarakat dunia.
Kematian Diana pada 31 Ogos 1997 selepas terlibat dalam satu kemalangan jalan raya dengan Dodi Al-Fayed meninggalkan kesan kepada keluarga Diraja itu dan seluruh rakyat Britain.
Maka, perkahwinan pewaris takhta Diraja itu pada Jumaat dilihat mampu memulihkan semula kerinduan rakyat Britain yang selama ini bersedih dengan kematian Diana.
Jika Puteri Diana dikatakan berjiwa rakyat, penduduk Britain tentunya mengharapkan Kate akan menggantikan tempat wanita itu yang dilihat mempunyai ciri-ciri sedemikian.
William dan Kate berkenalan kira-kira lapan tahun lalu ketika mereka sama-sama menuntut di University of St Andrews, Scotland.
Mereka kemudiannya bertunang pada 16 November tahun lalu selepas William melamar Kate sewaktu bercuti di Kenya.

You Might Also Like

1 insan comel komen


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!