Thursday, March 13, 2014

Si Bujang Mama Sudah 6 Bulan


Anak-anak ni cepat membesar kan..
lupa yang dulu masa kecik-kecik dalam pantang dia berjaga malam-malam.. mama jadi mata panda..
sekarang hakimi dah pandai adjust masa tidur sendiri.. tidur malam lena sampai ke pagi :)

berbalik kepada asal,
Alhamdulillah hakimi sudah 6bulan!
besar sudah anak bujang mama tu! makin sihat makin bijak makin comel nampaknya... hahahaha

checkup 6bulan 2hari:
berat: 8.4kg
panjang: 68.5cm
lilitan kepala: 44cm
next TCA: 14/5/14
imunisasi: -Hepatitis B Dos 3
  -Measles



oh yer... untuk 6bulan hakimi kena jarum 2x.. satu kat lengan iaitu measles dan satu kat peha iaitu Hepatitis B...
measles ni hanya vaksin kat sabah je tau! kang jangan ko cakap kenapa anak aku takde cucuk measles 6bulan?? haaa aku cubit kang... mihmihmih :p

kenapa?
sebab kat sabah ni banyak penyakit campak.. jadi kena la prevent mereka.. lagi satu jarum measles akan sebabkan demam.. harap-harap hakimi sihat hendaknya...

tak kisah la orang nak cakap hakimi obes! janji anak mama ni sihat dan paling penting comel!
dan syukur Alhamdulillah sampai 6bulan ni hakimi sihat dan belum di timpa penyakit.. syukur!



19 comments:

  1. comelnya hakimi pipi layut tu!!!

    ReplyDelete
  2. besar dah hakimi...muka dia pun dah lain sket...omeynye dia

    ReplyDelete
  3. Tak obse la jijah..bam bam comel kimi :) yang penting sihat

    ReplyDelete
  4. tembamnya kimi!
    coeml sihat! :)

    ReplyDelete
  5. janji sihat.
    tak mau lah obes ye sayang.
    biasa lah budk kecil sekejap dia nampak gemuk..sekejap jd kurus terutama bila dah menapak..

    ReplyDelete
  6. comelnya anak teruna dia.. debab ^_^

    ReplyDelete
  7. Jijah, ayra pun kna cucuk smlm.. Tu dos tuk hepatitis b kan? Ke sama cam yg hakimi? Huhu.. Xtau.. Atau kt sana ada cucuk tmbhan?

    ReplyDelete
  8. Sekejap aje hakimi dah 6 bulan..mkin boolat geram

    ReplyDelete
  9. Alahaiii...Hakimi bambam patut mak dia selim melim.

    ReplyDelete
  10. makin hencem la anak bujang sorang ni.. :)

    ReplyDelete
  11. eee.. bertambah comel anak kak jijah niiii..

    ReplyDelete
  12. geram betoi tgk kimi ni.. makin lama makin comel..!

    ReplyDelete
  13. Comelnyeeee Baby Kimi :D
    Alhamdulillah sihat belaka ehe

    ReplyDelete
  14. @Shizan Syafik kat sabah ada tambahan measles shizan

    ReplyDelete
  15. alhamdulillah.smga hakimi sentiasa dikurniakan kesihatan yg baik.nak nak time mama n papa berjauhan ni kan. smga dipermudahkan buat jijah dan suami mndidik dan memberi kasih sayang pd anugerah terindah dari Allah ini.aamiin

    ReplyDelete
  16. ohh kire virus campak mmg kuat lah ek kat sna jiejah?

    ReplyDelete
  17. Takpe jijah..nnt handsome mcm adam ank sdara ayut.haha.bulat.tp sihat.itu yg pntg.alhamdulillah...

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!