Before And After Having Children

10:00:00 AM 8 Comments A+ a-






Bila tengok gambar ni tak di nafikan memang betul. Sebelum punyai anak dan selepas punyai anak.

Tapi atas kita sebagai ibu bapa jugak... 
Kita tunjuk contoh, kita kemas depan anak, ambil letak balik dalam raga nanti lama2 anak akan belajar.. dia ikut apa kita buat.

Biar la anak nak main bersepah pun.. Mereka dengan dunia imaginasi mereka. Itu dikatakan sel sel otak sedang berhubung..Nantu bila mereka dah penat, tido. Kita kemas balik. Jangan pulak dimarah anak tu masa dia tengah main. Kita membantutkan imaginasi dia.. Tengah kreatif..biarkan..



Nasihat tetap nasihat.. biar je mereka buat apa pun janji pantau. Ajar mengemas nanti mereka pun tahu mengemas bila dah habis main.

sekadar peringatan buat diri sendiri..




All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

8 insan comel komen

Write insan comel komen
Nieyl
AUTHOR
8/25/2015 10:17 AM delete

Salam singgah dr nieyl =)

Reply
avatar
shah
AUTHOR
8/25/2015 2:18 PM delete

macam tipu je dinding tu.... patut penuh lagi dinding tu...... hehehehe

Reply
avatar
JunAina
AUTHOR
8/25/2015 2:28 PM delete

Tulah kan Jijah nak2 kalau tiba2 ada tetamu datang rumah kadang segan...

Reply
avatar
QasehnyaRania
AUTHOR
8/26/2015 12:15 AM delete

hahahaha nk gelak dulu la, boleh
samaa dh mcm tu..

rania skrg suka benor nk mkn sndiri.bg je. merata rata berciciran.
rasanya entah berapa kali dok sapu mop.

dinding j blm diterokai.
skrg pgg pen conteng kaki
sabaqqqqq j la

Reply
avatar
8/26/2015 8:16 AM delete

memang begitu lumrahnya..masa dia tidur je la baru mengemas kan :)

Reply
avatar
8/26/2015 10:18 AM delete

betul tu jijah. mak ayah kena ajar anak2 lps bermain kemaskan barang. sayangi barang2 sendiri. insya allah... anak pasti akan ikut

Reply
avatar
Hajar Shikin
AUTHOR
9/01/2015 12:18 AM delete

Kena prepare mental banyak sikit lepas ada anak nanti.Hehe

Reply
avatar
adianiez AIDA
AUTHOR
9/03/2015 12:10 PM delete

so sweet la gambo2 tu, jijah.
bagi aida ia adalah realiti.
frame gambo berdua da jadi frame gambo bertiga berempat ...
da takde lagi hiasa bunga kaca :)
sofa da comot dek air tumpah la susu tumpah la.
lom lagi sofa yg kena conteng !!!
dinding comot.
meja kopi da jadi meja letak mainan...

realiti :) and i really love it.
a sweet memories...

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!