Wednesday, December 16, 2015

Petua Taugeh Tahan Lama


Tahu tak kenapa kalau taugeh di jual di pasar lebih tahan lama?
Petuanya rendam taugeh di dalam air sejuk/ berais..





selain itu, jika hendak menyimpan taugeh dalam peti sejuk, rendam taugeh dalam bekas berisi air dan sedikit perahan jus limau nipis.. inshaaAllah taugeh lebih tahan lama 

cubalah..


8 comments:

  1. mmg btol pun..itu yg yui amalkan kalau beli tauge

    ReplyDelete
  2. Mmng sllu letak dlm air pun. :)

    ReplyDelete
  3. selalu rendam dlm air je ;-)

    ReplyDelete
  4. selalu rendam dgn air je..
    nice sharing tenkiu jijah

    ReplyDelete
  5. selalu beli taugeh bila dekat nak masak.. o beli hari ni masak harini gak..
    ehehe elok ni petua untuk orang2 yg meniaga kan.. simpan stok togeeh..

    ReplyDelete
  6. yes betul.
    sebab tu la aida perasan kalau kat mydin dia letak dlm air.
    tq for sharing, jijah...

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!