Tuesday, January 12, 2016

2nd Pregnancy Diary: Mandian Herba Tradisional Untuk Ibu Berpantang


Masa berpantangkan abglong hakimi 2 tahun lepas, hari-hari mak rebuskan uncang herba ini buat mandian daku. 

bila ada uncang camni memudahkan mak. tak payah susah-susah nak kutip daun yang berselerak lepas mandi. hihihi



dulu pakai yang ini


Herba mandian membantu ibu dalam pantang seperti:

• Membantu melegakan sendi dan saraf yang tegang sewaktu bersalin
• Membantu melancarkan peredaran darah
• Membantu mengurangkan rasa stress dengan bau-bau haruman pati daun yang di rebus.
• Membantu mengurangkan angin di seluruh badan.

tu sebab badan rasa lebih segar, bertenaga lepas mandi lebih-lebih lagi mandi dengan air panas!

Cara penggunaan:

biasanya daku mandi sehari sekali waktu pagi, mak rebus satu uncang herba mandian ni sehingga mendidih dan berbau wangi dan campur dengan air biasa sewaktu mandi.

dan bila dah guna, keringkan uncang ni boleh di guna selama dua hari atau sehingga pati/aromanya hilang. amalkan selama seminggu..

memang badan rasa segar lepas tu..




Untuk 2nd pregnancy ni masih amalkan Mandian Herba Tradisional ni untuk mandian hari-hari. ini beli online dekat ButikBengkungModen..




8 comments:

  1. menarik ..dulu guna yg daun berterabur tu ... rasa gatai plak kulit

    ReplyDelete
  2. sedap badan kalu mandi berherba.
    aida pun dulu amalkan.

    ReplyDelete
  3. Semoga di permudah kan.. Jaga diri elok elok dear.
    Bila due date awak? Tak sabar nk tgk baby awak mesti comel. =)

    ReplyDelete
  4. yg x preggy ni bleh gn x? ;-)

    ReplyDelete
  5. @dear anies boleh je.. utk kembalikan tenaga bdan yg lesu2

    ReplyDelete
  6. menarikkan nti blh usha usha juga.

    ReplyDelete
  7. Bagus siap ada uncang..memang memudahkan kerja.

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!