Wednesday, January 20, 2016

Makanan Wajib Di Makan Ketika Berpantang



Untuk menjaga kesihatan dalaman, badan lebih tahan lama.. Makanan berpantang tak sama seperti menu makanan orang biasa.. 

Makanan Berkhasiat yang wajib di makan ketika berpantang ialah:

Jamu


Rempah Ratus


Kunyit


Bawang Putih


Peria



Sayur dan Ulam 



Ikan Tenggiri dan Haruan


Halia


Asam Jawa




Makanan berkhasiat amat penting supaya ibu berpantang mendapat zat dan tenaga sepanjang tempoh berpantang..baru la bila habis berpantang nampak sihat dan cergas.. 




6 comments:

  1. Jijah dah dekat ke due date? Memang bab berpantang ni pentinggg sangat sbbnya badan kita ni nak guna lama kan.Moga dipermudahkan urusan bersalin ye :)

    Tumpang lalu jap ye jijah :
    http://langkahlinda.blogspot.my/2016/01/babies-blink-2016-murah-dan-original.html

    ReplyDelete
  2. Dulu skip jamu. Bli mmng bli, tp xlehnk telan. Hukhuk. In shaa Allah ada 2nd bby kna amalkn mkn.

    ReplyDelete
  3. @sya mimie dulu pun jijah xmakan jamu.. 2nd baby xtau la camner.. beli jamu pun tak.hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waaa.. Gitu.. Hihi. Kita punya jamu yng ada pun tak terusik. Kut2 menambah dorang lg thn ni, bedal guna yng ada je la. Hihihi..

      Delete
  4. masa ni lah kena menitikberatkan soal pemakanan demi kesihatan :)

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!