Pindah Pindah..Sana Sini Kotak

by - 6:46:00 PM




Hujung bulan ni encik navy nak draft semenanjung.. dalam rumah ni sana sini dengan kotak saja!
pening betul.. tak tau nak kemas apa dah.. huhuhuhu

pengasuh hakimi (kak ina) cakap tak payah kemas barang-barang sebab nanti semua orang kontena yang buat packing sebab dorang ada insurans jadi dorang kena cek semua ok time packing tu.. ini berdasarkan pengalaman pengasuh sebab sebelum ni kak ina pernah jaga ramai anak2 navy. bila bapa mereka pindah semenanjung..semua orang kontena yang uruskan..

lepas dari kak ina cakap terus tak packing barang apa pon.. cuma baju letak dalam plastik nanti biar mereka masukkan dalam kotak. barang yang akan bawa naik kontena ke semenanjung macam:

1. Set kerusi perabut jati 
2. Meja tv jati
3. Peti ais 
4. Almari baju 
5. Drawer baju hakimi 
6. Motor encik suami
7. 2 katil+tilam
8. Televisyen
9. Dll perkakas rumah

fuhyooo~~ baru 2 tahun duk sini ikut suami..dah penuh 1 kontena. selama encik suami duk kat sabah ni 5 tahun mane de semua tu.. hakhakhak :p

kan bagus kalau dapat pindah semenanjung sekali dengan encik navy. angkut semua barang sekali gus.. tapi ni tak pasal-pasal tinggal sebatang kara dengan hakimi.. cuma ada baju sendiri dan hakimi, mesin basuh, kereta, n alat2 masak.. plan nak beli peti sejuk kecik. senang nak bawa balik guna kereta nanti.. adui ba... sabar jelah kan.. hati ku kosong.. kosong.. kosong.. huu~~


ya Allah..semoga Engkau murahkan rezeki daku pindah semenenanjung mengikuti suami ku secepat yang mungkin. Amin..





You May Also Like

26 insan comel komen

  1. Alhmdulillah dah dapt balik sini... mesti seronok... lega rasanya kan

    ReplyDelete
  2. Ops silap komen... ingatkan jijah dah pindah rupanya husben yg pindah dulu ke...
    In Sya Allah nanti giliran jijah pulak

    ReplyDelete
  3. sabar ea jijah.. semoga urusan jijah nak pindah dipermudahkan..

    ReplyDelete
  4. Lama lagi ke baru dapat tahu pindah?Kalau dah pindah nnt kita boleh jumpa-jumpa...

    ReplyDelete
  5. aa jijah masa ina pindah dr sibu ke tawau pun org kontena tu yg uruskan semua heheh.. kita pantau2 je... kotak pun dorg bagi.. xpayah dh susah2 nak cari

    ReplyDelete
  6. moga2 cepat dpt tukar...amin

    ReplyDelete
  7. amin3..harap2 doa jijah utk dapat transfer semenanjung dimakbulkan..dah xde peti ais,kat mana jijah simpan stok makanan basah?saja nak tahu..ngeh3

    ReplyDelete
  8. @Sayangku Zie inshaaAllah kak.. turn jijah lepas ni.. Amin

    ReplyDelete
  9. @mOoN IzzaN mudah2an di permudahkan nanti kak..

    ReplyDelete
  10. @Fiqah Feeona tunggu mensyuarat jururawat n panggilan sekali intake freshie nurse masuk.. hujung tahun agaknya

    ReplyDelete
  11. @CaHaYaHaTi hehe yeke.. bagus la gitu.. jijah xkemas apa2 dah

    ReplyDelete
  12. @natasha plan nak beli peti sejuk kecik tasha.. senang nak bawa balik nanti guna kereta

    ReplyDelete
  13. yeay...Jijah!

    Alhamdulillah...

    dpt pindah balik Semenanjung..

    suami jijah? pindah skali la kan..

    nape kosong2...???
    sedih ek nak kosongkan rumah... ??

    ReplyDelete
  14. inshaallah jiejah nnti dapat lah transfer inshaallah k :)

    ReplyDelete
  15. tp fkir2 ksian pula kan..dah tgal bdua jer..huhuu

    ReplyDelete
  16. @eMMe tidak la kak.. jijah hati kosong sebab suami yang pindah semenenanjung.. jijah tak pindah lagi

    ReplyDelete
  17. @Shida Radzuan nak buat camner..nasib org2 sekeliling semuanya baik2 bila jijah tggl berdua saja

    ReplyDelete
  18. jijah keja apa? kkm ye? saya keje kkm gak.. dah minta tuko ke?

    ReplyDelete
  19. @Aneez Jaafar iya kkm. nurse :) dah minta tukar.. tunggu panggilan je lagi

    ReplyDelete
  20. semoga jijah dapat pindah secepa yang mungkin!! amin... :)

    ReplyDelete
  21. Wahhhhh best tu..tmpg excited ni

    ReplyDelete
  22. Aminn. moga cepat Jijah dapat bertukar.. Ros pun nak tukar jugak ni..

    ReplyDelete
  23. semoga jijah dpt tukar semennjung jugak

    ReplyDelete
  24. ooo yeke camgitu... baru akak tau, ingat kita yg nak kene kemas2 n packing bagai tu sndiri...

    ReplyDelete
  25. moga jijah dapat transfer semenanjung ye nanti..aminnn

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!