Tuesday, December 9, 2014

Bawa Diri Ke Sabah


Throwback. Dulu tak pernah plan nak tinggal kat sabah even encik suami kerja kat sabah lama. tapi memandangkan masa tu dah setahun berkahwin. duduk jauh-jauh sabah-semenanjung. mulut orang tak usah cakap lah. asyik bertanya "bila nak ada anak?" bila.. n bila... 



dan kebetulan encik suami excident motor kat sabah. sedih tak dapat nak terbang ke sabah jaga encik suami kat wad masa tu.. jauh.. lantas dengan itu daku yang tak tahu daku mengandung terus daku keguguran 5 weeks masa tu. 




dan terus daku nekad nak pindah ke sabah ikut suami. bawa diri dari kata-kata negatif semua tu. mak ayah membantah. tapi nak buat camner anaknya kini di bawah tanggungjawab suami. daku cakap dengan mak. daku nekad walau macam mana sekali pun daku nak berdikari sendiri bila duk jauh. 

sekarang dah dua tahun duk kat sabah. encik suami pula dah pindah semenanjung beberapa bulan yang lalu. dengan berkat daku nekad berdikari dulu..Alhamdulillah daku dapat bertabah dan bersabar membesarkan anak sorang diri walaupun kadang2 daku rasa diri tak kuat. cuma satu je pinta ku.. nak pindah balik semenanjung dekat dengan suami dan keluarga.. semoga Allah permudahkan.. Amin..



Amin...




13 comments:

  1. Semoga doa puan dimakbulkan :)

    ReplyDelete
  2. Sedihnya jijah.. Org nak berkata tu sedap mulut diorg je.. Kita yg tanggung.. Sama mcm sya juga dulu.. Baru 3 bulan kawen, org sibuk tanya.. Geram pun ada.. Btw, semoga urusan perpindahan jijah nnti dipermudah.. Amiinn

    ReplyDelete
  3. jijah memang kuat! semoga dipermudahkan segala urusan jijah. dah pindah semenanjung senang nak jumpa nanti kan..

    ReplyDelete
  4. semoga dipercepatkan dpt surat pertukaran ...

    ReplyDelete
  5. manusia.... bla lom kawen tanya bla nk kawen. then da kawen tanya bla nk ada anak...ishhhh diorg igt kita ni mesin ka?

    ReplyDelete
  6. Aih.. Org ni kan.. Mmg suka ckp mcm tu. Sya dulu baru kawen 3 bulan, sibuk je org tanya²..

    ReplyDelete
  7. aamiin.
    betul tu..
    yang penting jangan bersedih

    ReplyDelete
  8. Memang byk dugaan bila kita berkahwin nih jijah..bila dh kawen org sbuk tny bila nak ada anak..bila dah ada anak sibuk tny bila nak tmbh...ragam.manusia..akak doakan spya jijah dpt tukar je semenanjung

    ReplyDelete
  9. Aminn. moga dipermudahkan ye JIjah..

    ReplyDelete
  10. takziah, baru tau rupanya jijah pernah kguguran..

    ReplyDelete
  11. inshallah jijah.smg dpermudahkan k. siapa sggup bjauhan dgn suami. lagi mbesarkn anak sorg2. kita serupa. terus tabah ok

    ReplyDelete
  12. tacing plak baca entry ni... tp pe2 pun, alhamdulillah dh dpt tukar

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!