Wednesday, November 18, 2015

Renew Insurans: Berbeza Harga Insurans Di Semenanjung..!!


Hujung Bulan november bulan renew insurans.. road tax.. bertabahlah duhai hati.. duit ibarat air... hahahaha

Tahun ni renew insurans dan roadtax di Semenanjung... Berbeza harga insurans di Sabah dan Semenanjung! 


5 tahun sudah my Persona Elegance ni

2010 (semenanjung) RM1639
2011 (semenanjung) RM1254
2012 (sabah) RM799 berbanding RM1059
2013 (sabah) RM457
2014 (sabah) RM387 Cover 31000

tahun 2015 ni RM522.55 cover 28000..!! see naik balik RM150 kaoo..!!

apa boleh buat dah duduk di semenanjung kan.. sini ada highway.. ada tol.. cukai sana sini.. dah tentu lah insurans bertambah tambah.. sabah takde tol...takde highway..huuuu

di sebalik kelebihan di sabah ada juga kekurangannya begitu la sebaliknya.. 
paling penting dah duduk dan bekerja di kampung sendiri dah bersyukur sangat sangat.!! Alhamdulillah :)

btw, guna insurans Allianz sama macam tahun lepas.. setakat ni takde apa masalah berlaku pada my Persona Elegance tu.. syukur :)





9 comments:

  1. Ni mesti kereta besar kan.. sy pakai myvi ajer.. tu pun dah dekat RM800

    ReplyDelete
  2. Fiqa rasa bukan sebab semenanjung atau sabah jer kot, sebab insurans kereta memang naik pun tahun ni. Fiqa punya pun naik. Pastu ada GST lagi.

    ReplyDelete
  3. oo baru tau kat sini lg mahal dr sabah sarawak

    ReplyDelete
  4. sm laa kite gn allianz... alhamdulillah thn ni trn sket hehe

    ReplyDelete
  5. aida br pagi td transfer duit roadtax insuran kat abg ipar :)
    mahal! naik rege... sebab gst hu hu hu...

    ReplyDelete
  6. owh..lain ye...ingatkan sama je...

    ReplyDelete
  7. mmg lain, lain kan.
    bertabah ajelah. hikhiks.
    suami ciksu ambil takaful je.sebelum tu, tokio marine

    ReplyDelete
  8. ada buruk baiknya mana mana tempat..so kenalah terima seadanya kan..yang penting dekat ngan family :)

    ReplyDelete
  9. Berbeza hrganya ye..
    Mngkin bergntung jgk pd kdaan skrng yng pnuh dgn GST..

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!