Wednesday, July 1, 2015

Dialog Yang Perlu Anda Elakkan Ketika Hari Raya!



"Mira dah 2 orang, kau bila lagi?"
"Honeymoon tak habis lagi ker?"
"Kau tunggu apa lagi?"

Ini adalah antara dialog-dialog yang sangat-sangat TAK SENSITIF! Dan sering disebut-sebut apabila berjumpa di keramaian terutama di hari raya.

dialog-dialog tersebut amat menyinggung perasaan mereka yang belum mempunyai cahaya mata. mungkin mereka hanya senyum dan menjawab "Belum rezeki" tapi percayalah jauh di sudut hati mereka, mereka menangis sedih.

kalau boleh elakkan bertanya soalan begitu kerana JODOH dan REZEKI ANAK itu adalah HAK ALLAH! Allah yang menentukan bila masa yang sesuai untuk seseorang itu akan menimang cahaya mata..


sumber: facebook





10 comments:

  1. betul kak! Memandangkan sy memang belum kahwin lagi, soalan bila nak kahwin tu macam dah wajib pulak bila jumpa sedara mara --"

    ReplyDelete
  2. betul tu jijah.
    ps: kalau ada sesiapa bertanya begitu jangan jawab belum rezeki. kata kata kan satu doa.
    jawab akan datang atau ada rezeki nannti

    ReplyDelete
  3. banyak lagi sebenarnya soalan2 yang sensitif jijah.taulah mulut org kan

    ReplyDelete
  4. kena bersedia dgn soalan cmtu =)

    ReplyDelete
  5. dah lama tak datang jenuguk sini, blog jijah pun dah berubah wajah. hmm betl tu, tak elok tanya soklan sensitif camtu. kesian org yg kena tu, jenuh nak menepis n menjawabnya :)

    ReplyDelete
  6. kalau ada yang tanya senyum je :)

    ReplyDelete
  7. Orang yg bertanya tu memang tak sensitif langsung!

    ReplyDelete
  8. yap... sangat2 sensitif... kdg2 penghabisan cerita, senyum je laa walaupun dlm hati bernanah

    ReplyDelete
  9. mulut tempayan boleh ditutup...
    mulut org ???
    hmmmm :(

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!