Tuesday, September 23, 2014

Cara Merancang Anak Lelaki Atau Perempuan


Sel telur yang menghamilkan kerana masuknya ke dalam rahim dengan sperma lelaki bergerak dan berpindah randah. Kekadang ianya letaknya di sebelah kanan, kekadang di sebelah kiri. 

Sekiranya sel telur terletak pada sebelah kanan, maka akan lahir bayi lelaki dan sekiranya terletak pada sebelah kiri, akan lahir bayi perempuan.



Macam mana teori pembentukan jantina anak?

1. Waktunya : Pada masa subur isteri kerana pada masa itu sel kelamin wanita dapat dibuahi sel kelamin lelaki.

2. Caranya : Lakukan persetubuhan dengan sebaik-baik dan sempurna. Setelah selesai, isteri hendaklah tidur mengiring sampai bangun pagi. Jangan tidur telentang supaya letak air mani jatuh mengiring. 

3. Hasilnya : Jika inginkan anak lelaki, air mani lelaki hendaklah di pancutkan terlebih dahulu daripada perempuan. Kemudian tidurlah mengiring ke kanan dan jika inginkan anak perempuan, air mani perempuan hendaklah di pancutkan atau ke kemuncak dahulu, kemudian tidurlah mengiring ke kiri.

Ini juga merupakan usaha dalam mencari sesuatu yang diingini, namun hasilnya di luar batas kemampuan manusia. Semua nya ditentukan Allah SWT. Namun kita digalakkan berikhtiar. 


Ada teori lain, satu pendapat Dr. M. Zaky Syafi’i Beyk dari Iskandariah (Mesir) yang menyatakan dalam bukunya “Al Azmatus Zaujiyah wa’ilajuha” - 


“Berilah isteri makan vitamin B semenjak mula hamil hingga 8 bulan setiap hari 3 kali - 2 biji sekali. Memakan vitamin B akan menambah kesihatan dan kesuburan apalagi bagi ibu yang mengandung. Bila isteri makan vitamin B sebagai penambah zat makanannya yang biasa setiap hari, maka bayi yang akan lahir kelak, insyaallah lelaki.


Teori ini amat praktis dan mudah dilakukan. Ianya bergantung kepada kita. Hasilnya akan dapat dirasai apabila telah mencuba. Alhamdulillah anak sulung lelaki sebagai ketua dan menjaga mama,papa dan seluruh ahli keluarga kelak :)



*nota kaki: sila update url baru jijah http://www.ziezah.com/ untuk dapatkan entry terkini.. terima kasih*



21 comments:

  1. mama rancang nak boboi lah.. next year, insyaallah.. hihi

    ReplyDelete
  2. Betul tu jijah.. Syukur sgt anak sulung kita lelaki. Dialah yg akan menjaga kita kelak, jaga adik2, jadi abang yg boleh didik dan lindungi adik. Sooo jom kita kasi adik perempuan lak kat dia...hehehe

    ReplyDelete
  3. boleh jadikan tips ni..hihihi...nak anak perempuan pulak kalau boleh..InshaAllah

    ReplyDelete
  4. bagus tips Jijah ni... moga ada rezeki buat Ros dan semua yang menantikan rezeki ini.

    ReplyDelete
  5. Wow tips yang berguna nih. Good info.

    ReplyDelete
  6. nice info jiejah..tp malu nk bca blm tawennn heheeee :p

    ReplyDelete
  7. nk tau x...yg no 3 tu sy da tau since form 2...terbaca kat buku milik ustazah ehehehhee

    ReplyDelete
  8. thanks jijah..moga ade rezeki fiza..aminnn

    ReplyDelete
  9. akak dulu plan ingat bila nk prgnant no 3 nanti nak buat camnilah... lps bersama pusing kanan... tp tu la, dah excident dulu pulak... tau2 je mngandung... hahahaaa

    tp xpala, Tuhan lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kita kan... mana nak tahu kot2 lps ni Tuhan bg anak no 4 hingga no 6 berturut2 lelaki... wah gituuuu... muahahahaaa

    ReplyDelete
  10. Den setakat ni orang koba selang bunga..laki ..pompuan..laki..pompuan..hehe..

    ReplyDelete
  11. Ouuh..kena plan pasni. Hehe.for 2nd baby. Tp 2-3 tahun lg kot. Ni baby 1st pun otw..

    ReplyDelete
  12. @Kiz MySelf terbaik! tipss please bro..hehe

    ReplyDelete
  13. Nanti nk ngiring kanan kiri kot dapat kembar huahuahua

    Kat hati ni membuak2 nk anak jijah tp Allah syg dia lg..syukur anak sulung laki tp dia da menunggu di Syurga

    ReplyDelete
  14. wah nak cuba lah tips ni nanti

    ReplyDelete
  15. @Cik Aien aien beruntung kerana aien ada anak syurga yang mendoakan ain n suami di syurga nanti.. die menunggu kamu di pintu syurga syg.. beruntungnya.. yg penting ain redha n sabar yer.. jijah doakan aien di murahkan rezeki anak lagi lepas ni.. n anak tu sihat walafiat

    ReplyDelete
  16. @phat dot my cuba abg phat! anak lelaki pula yer..heee

    ReplyDelete
  17. Wah.. Perkongsian yang sangat menarik. Tq admin.. Tips dapat anak lelaki.

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!